Ny opdatering til Humax (v.1.60): Nu kan du bl.a. vælge mellem tilgængelige undertekster og lydspor! | YouSee Community

Ny opdatering til Humax (v.1.60): Nu kan du bl.a. vælge mellem tilgængelige undertekster og lydspor!

Vis første besked

40 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Kære Kasper

Tak for en ok opdatering, men for 3 mdr siden svarede du mig at I arbejdede på at rette fejlen med forsinkelsen af tekst tv teksterne på DR2.
Har lige testet dem, da jeg opdagede at man i denne opdatering også havde ændret font og spatiering, så det nu ser rigtig godt ud, og mange tak for det.
Underteksterne på DR2 viser sig desværre stadig at være ca. 7.4 sekunder for sent på skærmen. Jeg synes at 3 måneder er for lang tid til dette, men hvad synes du selv ?

Hej louby

Jeg prøver lige at få testet på det samt forhørt mig ved rette afdeling, for det er naturligvis ikke meningen og det skal selvfølgelig rettes så hurtigt som muligt.
Omdømme 7
Badge +7
Ok opdatering, men jeg havde dog håbet på at den evindelige besked om at der snart ikke er mere plads på harddisken som kommer hver 3-4 minutter MENS man ser noget på boksen, og der samtidig er en optagelse i gang ville forsvinde.
Yderligere kan jeg konstatere at den kommer også når man ser streaming fra f.eks. HBO.
I det hele taget er det med til at forringe oplevelsen af en udsendelse, hvis man konstant skal mindes om at der snart ikke er mere plads på harddisken.
Det lader til at beskeden starter omkring 90% fuld, men mon ikke man har forstået beskeden, da den konstant står øverst når man er i menuen, og samtidig kommer under afspilning.
Kunne man da ikke få en mulighed for enten at tilkendegive at man har set beskeden (og evt. ønske en påmindelse når der er f.eks. 5% tilbage), i stedet for konstant at få den vist, eller helt under indstillinger bede om ikke at få beskeden vist under udsendelse?
Og, ja jeg er klar over at jeg bare kunne slette noget indhold, hvis jeg ikke vil se beskeden, men hvad skulle jeg så bruge de sidste 10% af harddisken til ?

/Michael

Hej Michael

Godt input og feedback. Det melder jeg videre herfra 🙂
Omdømme 7
Badge +7
Lige en opdatering herfra i forhold til hvad jeg skrev tidligere.

- Der er fortsat kendte udfordringer i forhold til underteksters synkronisering på DR2 via Tekst-tv - desværre har jeg ikke en tidshorisont på det pt.

- Jeg er også blevet gjort opmærksom på, at der vil blive set på beskeden for fuld harddisk og hvor tit den vises.
Citat: "Tekst-tv undertekster:
Disse bliver synlige så snart du går over på en given tekst-tv side. F.eks. For undertekster på DR1 - side 398. Bemærk at disse ikke virker på optagede udsendelser."

Når denne forlængst lovet funktion STADIG ikke virker, hvad skal vi så bruge denne opdatering til?
Omdømme 7
Badge +7
@ Jorn-Hansen.

Her i landet er det Dansk og Engelsk der fås, har ikke observeret andet.
Omdømme 4
Badge +1
Nu har jeg ikke fulgt med i denne lange tråd. Men! Omhandler lydspor ikke om eks, at Tyskland eller andre lande, sender en Dansk film: Olsen Banden film, som er 2'enden/2K kanal på lyd sprog? Beskrevet på:TTV? Selvom, at filmen bliver sendt på: Tysk-TV? Dette var et eksempel på: Lydspor 🙂
Omdømme 7
Badge +7
Det er netop til brug på de kanaler der tilbyder mere end et lydspor, f.eks Eurosport og på nogle af børnekanalerne hvor der sendes et Dansk og Engelsk lydspor.
Omdømme 4
Badge +1
Radiomanden
Bare for at være sikker på din kommentar
Jeg tager et eksemplar på: Eurosport. Hvis der tales engelsk på kanalen. Kan jeg evt. skifte lydspor til Dansk? Hvis ikke, så giver det ikke nogen mening?
Omdømme 7
Badge +7
Der er mulighed for begge lydspor på Eurosport, men om det er hele tiden der er det, ved jeg ikke.
Omdømme 4
Badge +1
Radiomanden
Hvordan finder man ud af, at der er et nyt lydspor?
Omdømme 7
Badge +7
Det kan du hvis der kan vælges andet end det der er.
Det er som det ses f.eks ikke muligt på denne kanal.

Omdømme 7
Badge +7
Lydspor virker fint når det sendes på de respektive kanaler, på Golfkanalerne (Viasat og C More) er der for det meste 2 Dialogspor.
Omdømme 7
Badge +7
Ja det gør den nemlig.
Omdømme 7
Badge +7
Det virker som det skal, få sekunder så er den fulde Guide på.
Omdømme 1
Badge
Der er også et par andre ting der ikk helt funger efter den nye update:

1. Boksen viser ikke billeder og navn på nogle film i menuen senest tilføjet under film.

2. Boksen viser nu ikke nummer på en serie optagelse optaget efter den nye update fx 3:10 som den gjorde førhen.

Ved self ikke om det har noget med selve updaten at gøre.

Ha en god dag

Besvar