Ny opdatering til Humax: Nu med radio! (v.1.50) | YouSee Community

Ny opdatering til Humax: Nu med radio! (v.1.50)

Omdømme 7
Badge +7
Hvis du har Humax TV-boks og gerne vil høre radio via din tv-boks, så er der hermed gode nyheder.

Vi har i dag lanceret en opdatering, som bl.a. giver mulighed for at høre radio over din tv-boks :)

Alt efter din opsætning, så er det muligt at lytte til radioen selvom dit tv er slukket.
Hvis du f.eks. bruger eksterne højtalere sat til tv'et, så kan du sagtens slukke for dit tv - lyden vil nemlig blive sendt direkte til højtalerne. Når du har markeret dine favoritkanaler, så kan du nemt skifte imellem dem via p+/p-, selvom dit tv er slukket. Afspilningen stoppes blot ved at slukke boksen.

Læs mere nedenfor om boksens nye funktioner.

Sådan finder du radio-funktionen:

Du finder radio under "Apps" i menuen sammen med Netflix.

Markér dine favorit radiostationer:

Du kan markere dine yndlingsstationer som favoritter ved hjælp af fjernbetjeningens grønne knap.

Bemærk:

- Når radioen spiller, aktiveres pauseskærm efter 1 minut (Skærm går i sort). Skærmen vækkes igen ved tryk på en vilkårlig knap på fjernbetjeningen.

- Strømspareindstillinger gælder på samme måde som når du ser tv. Boksen slukker og radioen stopper efter de angivet indstillinger.

Bedre overblik over optagelser
  • Forbedret oversigt over optagelser og det er nu også muligt at sortere optagelser efter genrer eller alfabetisk.
  • Nu kan du vælge hvordan dine optagelser skal vises i menuen optagelser
  • Det er nu også muligt at se hvor meget plads der er på harddisken inde under oversigt for overtagelser.

Mulighed for at slå HDMI-CEC til og fra:

Det er nu igen muligt at slå HDMI-CEC til og fra. Funktionen tillader sammenkobling af enheder igennem HDMI porten. Det betyder f.eks. at du kan slukke flere enheder på samme tid via én fjernbetjening.

Du finder HDMI-CEC indstillingen under Menu -> Indstillinger -> Skærm og den er som standard slået fra.

Forbedret overblik i den store tv-guide:

Du kan nu hurtigere kigge programmer igennem i den store guide-visning.

Hvis du har spørgsmål til opdateringen, så stil dem endelig nedenfor i kommentarfeltet, hvor vi løbende følger op på spørgsmålene 🙂

God fornøjelse med den nye opdatering!

108 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +4
Visningen med tekst alene i bl.a. i "DATO" orden er faktisk rigtig god 😃
Omdømme 7
Badge +4
Ja, den variation tænkte jeg ikke lige på.
Men ser jeg Netflix via Humax boksen, så kan billedepanoreringer nærmest foregår i små ryk, dette sker ikke på Netflix via Apple TV4.

Michael.

Du kan læse indlæg om 50/60hz https://forum.yousee.dk/kabel-tv-8/ny-opdatering-til-humax-med-netflix-v-141-98959
Omdømme 6
Badge +4
Hej mikkel,

Lige et hurtigt input:

Det er helt korrekt, at det tidligere har været muligt at afspille optaget-indhold selvom boksen ikke var på nettet - det er noget vi ser nærmere på, da det er en fejl at du ikke længere kan det :)

Vh
Nikolaj
Omdømme 7
Badge +4
Jeg vil dog give jarlja ret

Ville godt selv kunne fjerne eller usynliggøre ARD, ZDF, NDR, RTL, Folketinget, Ramasjang, Ultra, Region København Lokal TV, Trailerkanalen og infokanalen fra grundpakken, og mange flere, mens jeg stadig har fuldpakken
Omdømme 7
Badge +4
Vi må håbe, boksen kan komme til selv at vælge ud fra det man ser
Omdømme 7
Badge +4
Så skal boksen f.eks outputte 720, og TVet Scalerer til 1080, har den permanent på 1080i, da flertallet af kanaler sendes sådan.

Fornuftigt, men hvis boksen selv kunne se input materialet, ville det være optimalt
Kan man optage radio?
Omdømme 7
Badge +3
Det må være muligt at både finde det ønskede radioprogram og høre det på samme måde som det kan gøres med den gamle YouSee Plus boks, hvor det kan gøres uden at tænde for fjernsynet.

Man skal for det første tilslutte boksens lydudgang til et stereoanlæg eller tilsvarende, og man skal for det andet anskaffe en programmerbar fjernbetjening, som også har muligheden for at programmere sekvenser af flere tastetryk. Det kan f.eks. være en fjernbetjening fra Logitech.

På fjernbetjeningens display oprettes en knap til hver enkelt radiostation, og i fjernbetjeningen tildeles hver knap de sekvenser af tastetryk, man skal udføre for at vælge stationen. For at finde ud af denne sekvens første gang skal man naturligvis have fjernsynet tændt, men når det er på plads, skal man blot på fjernbetjeningen:

1. Klikke på knappen der tænder for radiolytning.
2. Klikke på knappen for den ønskede station.

Automatisk slukkes der så for tændte enheder der ikke skal bruges, der tændes for både TV-boksen og stereoanlægget, stereoanlæggets korrekte lydindgang vælges, radiostationen vælges, og afspilning starter. Lydstyrke vælges med fjernbetjeningen, man bestemmer selv i programmeringen om lydreguleringen skal ske på boksen eller på stereoanlægget.
Omdømme 7
Badge +4
KlausJ
Uddyb gerne

1. ???? - jeg skriver bare, at jeg ikke savner Samsung-boksens manglende evne til at slukke blæseren. Bevares, det er er en periodisk fejl, men det skete tit ved standby.
2. Når man tænder boksen går der ca. 70sek, og boksen går så i dvale. Derefter skal boksen i gang efter dvale, så knap 2min fra boksen tændes, til man kan se noget.
3. Ved første tryk på "Tv guide" vises nu/næste for den pågældende kanal. Ved næste tryk vises nu/næste for en række kanaler, og først ved efterfølgende at trykke ">>" vises, hvad jeg kalder den rigtige EPG.
4. Når man kommer i den "rigtige" EPG, kan man trykke "" for at bladre 2 timer, men hvis man prøver at finde det aktuelle tidspunkt, springer den i stedet forbi; i alt 3 timer. Kun ved at bruge "" kan man finde det.

1. Troede det var Humax

2. Hvorfor slukker du for boksen ? Den går i under 0,5 w ved standby (høj strømbesparelse)

3. Er det så forfærdeligt, at skulle trykke 3 gange ? Så du vil returnre boksen pga. det ?

4. Forstår ikke de tegn du sætter, men hvis du bruger il til højre oppe ved OK knappen, går du da ikke forbi

Skriv endelig tilbage, især hvorfor du vil returnere boksen
Omdømme 7
Badge +4

2. Hvorfor slukker du for boksen ? Den går i under 0,5 w ved standby (høj strømbesparelse)
3. Er det så forfærdeligt, at skulle trykke 3 gange ? Så du vil returnre boksen pga. det ?
4. Forstår ikke de tegn du sætter, men hvis du bruger il til højre oppe ved OK knappen, går du da ikke forbi

Skriv endelig tilbage, især hvorfor du vil returnere boksen

2. Nogle af os slukker altså udstyr der ikke bruges - uanset hvor lidt/meget strøm der bruges i standby.

JA, MEN DET ER NOK MEGET FÅ MENNESKER EFTERHÅNDEN, ISÆR HVIS DET NÆSTEN IKKE ER MÅLBART.

3. Det er da mere besværligt, hvis man ikke har brug for nu/næste.

ER DET IKKE MEST SANDSYNLIGT MAN VIL SE DET?

4. Når jeg skriver bladre med 2 timer, burde du vide, hvilke taster der er tale om, men hvis ikke, er det de to dobbelte piletaster i næstnederste række.... 😃 (forum-editoren fjernede nogle tegn, så det ville være rart med en preview-funktion inden man trykker Besvar)

JA, DET ER IKKE SMART, JEG AN STADIG IKKE E DET STORE PROBLEM

Angående det at returnere boksen, skrev jeg "primært pga. EPG og krav om internetadgang for at kunne starte".
Andre har også tidligere været lidt inde på den generelle brugerflade, fontstørrelse osv. Nu sidder jeg 4m fra en 37"-skærm, hvilket er fint til mig og min stueindretning, men med denne afstand var Samsung-boksens layout bedre.
Tekst-tv er dog bedre end på Samsung, da man på Humax'en kan bladre mellem undersiderne.

HAR IKKE KUNNNE BLADRE MELLEM UNDERSIDERNE

DU KAN STADIG SE TV INDEN INTERNET ER STARTET
Omdømme 7
Badge +4
Efter opdateringen er boksen desværre ubrugelig.....jeg får blot besked om at boksen ikke genkendes og der kan derfor ikke hentes brugerindstillinger........FEDT ?
Boksen er tilsluttet kablet netværk

Tag strømmen i et minut
Omdømme 7
Badge +4
jeg har set denne fejl hos en anden, Måske Yousee har midlertidige login problemer i der systemer
Omdømme 7
Badge +4
Prøv at se disse

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10155384257122834&set=o.111063605642207&type=3&theater

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=447940115549674&set=o.111063605642207&type=3&theater

Der er vidst et generelt prooblem
Omdømme 7
Badge +4
Ja, jeg glemte de 3 DR kanaler med computerstyret tale oversættelse af alle udenlandske TV produktioner, dem kan jeg heller ikke skjule/fjerne. Jeg har faktisk kommet til at programmere en film på en af kanalerne:D
Omdømme 7
Badge +4
Hej Yousee.

Det vil være dejligt hvis boksen automatisk kunne sende billedeopløsningen (720p/1080i) for den aktuelle tv-kanal direkte videre til ens tv apparat, så man ikke manuelt skal ind og ændre dette.
Som det er nu med at man skal indstille opløsningen manuelt, så "lagger" billedet nogle gange hvis man f.eks. har stillet boksen til 1080i, og man ser en kanal der sender i 720p.
Mvh. Michael, Køge.

Michael, har du erfaringer, når du ser film og serier, HBO eller Netflix ? (hvis du har det) Hvad vælger du der ?
Omdømme 7
Badge +4
Jeg bruger som standard 720p på boksen. Hvis den står til 1080i så "lagger" billedet nogle gange ved hurtige bevægelser i billedet, hvis kanalen jeg ser sender i 720p.
Michael.

Nu er det snart kun TV2´s kanaler og nabolandene, der sender 720p og mon ikke TV2 følger DR hen ad vejen og får 1080i ?
Omdømme 7
Badge +4
Apple TV4 kan faktisk heller ikke justere efter kildematerialet, så der må man også vælge både mellem 720p og 1080p, alt efter om det er Yousee Play eller Netflix, HBO Nordic og snart Viaplay

Og her kan man vælge 50hz og 60 hz alt efter om det er skandinavisk eller amerikansk streaming
Omdømme 7
Badge +4
Jeg har ladet mig fortælle:

"Under billed opløsning, der er en mulighed for at sætte den på auto

Er der nogen der ved, hvad auto idag reelt gør ?

1. Tager den hensyn til at det er720p eller 1080p materiale ?
2. Tager den hensyn til om det er 50 eller 60 HZ ?

Auto gør at ATV spørger dit TV hvilken opløsning/frekvens TV'et foretrækker at modtage, og indstiller sig derefter det.

Så svaret til 1+2 er nej desvære nej."

http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=35&t=34454&sid=cc84cd28c1286b319967d406f7ef3694&start=420

Jeg mener også at have set det andre steder
Omdømme 4
Hej, min boks er ved at løbe fuld. Med den seneste opdatering bliver jeg i den grad mindet om det, der kommer et banner frem ca. hvert andet minut som fylder hele toppen af skærmen.
Jeg har forgæves søgt menuerne igennem for at finde et sted hvor jeg kunne slå den slags notifikationer fra.
Jeg formoder at bannere kommer når man når over 90%, jeg er endnu ikke nået under...
Jeg vil foreslå at banneret vises når boksen startes, så man bliver opmærksom på det potentielle problem, men STOP med igen og igen at vise banneret, det ødelægger da oplevelsen ved at se en god film, når der konstant kommer et banner i toppen af skærmen!

/Michael
Omdømme 4
Jo tak, jeg ser og sletter skam også indholdet. Men hvorfor skal jeg have oplevelsen ødelagt af et banner der kommer frem kontinuerligt? Jeg er jo klar over problemet første gang banneret kommer frem ?
I øvrigt, hvis grænsen er ved 90%, så er der jo stadig omkring 100 GB tilbage af disken, hvilket er ca. 5-8 timers HD TV mindst (baseret på hvad der slettes i procent, når jeg har set noget på ca. en times varighed)...

/Michael
Jeg vil foreslå at banneret vises når boksen startes, så man bliver opmærksom på det potentielle problem, men STOP med igen og igen at vise banneret, det ødelægger da oplevelsen ved at se en god film, når der konstant kommer et banner i toppen af skærmen!

Ganske enig! Det er endnu et eksempel på at unødvendig information som vises på tåbelig måde på tåbelige tidspunkter. Der mangler klart kvalitetskontrol på brugergrænsefladen.
Omdømme 7
Badge +4

I øvrigt, hvis grænsen er ved 90%, så er der jo stadig omkring 100 GB tilbage af disken, hvilket er ca. 5-8 timers HD TV mindst (baseret på hvad der slettes i procent, når jeg har set noget på ca. en times varighed)...

/Michael

Michael, vær lige opmærksom på denne, det kan være mindre, hvis der ikke er frigivet plads tidligere under sletning

https://forum.yousee.dk/kabel-tv-8/humax-problemer-med-halvfyldt-hardisk-optagelser-slettet-sadan-undgar-du-det-fremover-99200
Omdømme 7
Badge +6
Hvor teknisk er den boks egenlig ang. radio kanalerne?
Eks. så kan jeg se at Yousee spejler NDR's digitale radio script, som min Dreambox sagtens kan afkode og vise på skærmen, så som her hvor NDR 1 (NDR1 Welle Nord) spiller Limahl's Never Ending Story.

Omdømme 7
Badge +7
En færdig optagelse kan der spoles i så meget du har lyst til, ingen problemer. En Live udsendelse kan der spoles tilbage i, og frem til hvor det igen er live, det samme kan gøres på en igangværende optagelse, indtil man indhenter der hvor optagelsen er kommet til. Der kan og er kanaler med restriktioner på funktioner.
Omdømme 1
Giver EvaTossen ret og er ikke enig med Radiomanden - det virker ikke "perfekt" per definition, i hvert fald heller ikke hos mig.
Jeg har kørt med det en måneds tid, og denne uge gav jeg op, slog HDMI-CEC fra først på Humax boksen, men oplevede som EvaTossen at det reelt ikke løste de fleste problemer, og har derfor også sat min HDMI adapter som cutter CEC signalet på Yousee boksen igen.
Oplevede problemer:
1) Tænd på Humax boksen tænder TV og sætter source på TV til Humax boksen og tænder også NOGEN gange mit tilkoblede surround anlæg. Men sluk på Humax boksen igen slukker kun TV også men ALRDIG surround anlægget.
2) Tændt Humax boks "overtager" TVets opfattelse af, hvad LiveTV betyder - at trykke på Live TV den dedikerede knap på TVets fjernbetjening skifter til Humax boksen og ikke til Yousee kabel TV direkte feed ind i TV (mindre problem).
3) Meget ofte tændes surround lyd anlægget ikke når TV tændes - hverken med TV tændt direkte, eller når triggeret via tænd af Humax boks eller i øvrigt via Bluray afspiller, som også har HDMI-CEC. Dette er det mest irriterende og umulige at løse, jeg får i stedet lyden fra fjernsynets paphøjttalere, og der der ingen måde at få lyden ud over surround anlægget, uden at fjerne strøm eller HDMI kabel fra Humax og så slukke og tænde fjernsyn igen.

Alle ovenstående problemer forsvinder igen, når HDMI adapteren påsættes Humax boksen. Det skal i øvrigt siges, at ALLE ovenstående scenarier IKKE optræder hvis jeg i stedet laver de samme operationer fra min Bluray afspiller, som altså godt kan finde ud af at integrere korrekt i HDMI-CEC setup, den kan trigger fuld tænd af alt, fuld sluk af alt og influerer ikke på surround anlægget.

Tror nok på, at HDMI-CEC virker med Humax boksen, når der kun er et fjernsyn at integrere med, men ikke i (alle) setups hvor der også skal styres til tilkoblet surround anlæg via HDMI-CEC.

Så håber på yderligere fejlrettelser i næste firmware update...

Besvar