Så blev det min tur til at få opgraderet den gamle Samsung TV boks, til den nye Humax boks.
Jeg må sige at det var med stor forventning, da jeg tilsluttede den nye Humax boks.
Jeg havde bevidst ventet grundet de mange Sw problemer / mangler, men mente at nu var tiden inde.
For at det ikke kun skal lyde som surt opstøv, så vil jeg gerne starte med det positive på den nye boks først.
• Zapper utroligt hurtigt ved kanal op eller ned.
• Flot og meget overskueligt menu.
• Stor hard disk 1 TB.
• Smart med en fjernbetjening til Humax boks og TV, og at lyden regulerer på TV og ikke boks, når TV er programmeret ind på fjernbetjeningen.
• Mindre boks.
• Ikke længere en larmende blæser til køling af boksen.
Men træerne gror desværre ikke helt ind i himlen, så her kommer der lidt negativt og ønsker om forbedringer i SW.:
• Serieoptagelse skal ikke optage genudsendelser.
• Danske undertekster på opdaget danske udsendelser mangler. (TTV)
• Hard disken får min tv reol til at brumme, så det kan høres som baggrunds støj i hele stuen, grundet rotation i harddisken vil jeg tro. Hvis jeg løfter boksen er larmen væk!!!
Kæmpe problem som SKAL løses, ellers stryger boksen retur igen!!!
• Spol / spring frem og tilbage er fixed til 30 sek. Mulighed for at kunne ændre intervallet til f.eks. 60 sek. frem og 30 sek. tilbage. Hvilket gør det nemmere at springe frem til udsendelses start. (lige som på gammel Samsung boks).
Der kommer sikkert mere til, men jeg har kun haft boksen i et døgn nu.
YouSee support fortalte mig, at det er første gang de hørte om Hard disk støj problemet, og sagde at jeg skulle prøve med en power off / on, men det hjalp ikke.
Jeg har dog lidt svært ved at tro på dette, da jeg har læst i flere indlæg hvor der ønskes at Hard disken spinder ned når de ikke bruges... Mon ikke det er grundet samme støj gene som jeg finder så generende, at det vil resulterer i returnering af boksen, hvis det ikke bliver løst på den ene eller anden måde. Hvis nu jeg faktisk er den eneste med dette problem, så kan det vel være en defekt Hard disk, men har flere samme problem, så kunne det måske tyde på en dårlig ophæng af Hard disken i boksen..? (konstruktions fejl?)
Jeg ved ikke om YouSee kunne finde på at kommenterer i denne tråd, men i andre brugere meget velkommen til at skrive om i har samme støj problem.
/Hans