Ny boks - Software tråden - opdateringer Nyeste 1.10.00 pr 23.05.2016 | YouSee Community

Ny boks - Software tråden - opdateringer Nyeste 1.10.00 pr 23.05.2016

Omdømme 7
Badge +4
  • Vismand
  • 4046 kommentarer
Hej

Forestillede mig vi havde en tråd, der viste udviklingen i Software opdateringerne på den nye boks

og meget gerne, hvad der er sket af  ændringer.

96 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +4
[quote=mich]Hvorfor pokker kan man ikke rette ?

Det nye forum. Og hvorfor kan man ikke rette overskriften til, så den passer med nyeste version ?
Omdømme 7
Badge +4
Iøvrigt er der nu ugedag benævnelse i TV Guiden. Rigtigt fint 🙂
Omdømme 5
Badge +1
Jeg havde håbet lidt på, at Yousee ikke undlod at fortælle hvad de har tilføjet / ændret i software opdateringerne. Det er lidt irriterende, at man selv skal gætte / prøve sig frem til hver som virker el. ikke virker. Den her tråd kunne bruges til oprettelse af changelogs, det ville være nice :)

Omdømme 6
Badge +4
Hej alle,

Som Radiomanden tidligere har været inde på, så vil vi løbende holde jer opdateret på de større releases til tv-boksen.

Denne tråd: Ny TV-boks - Opdateringer, vil blive benyttet til ændringer/changelogs til disse.

Som I har oplevet, så har vi lavet mindre opdateringer de sidste par dage/uger, som indeholder mindre ændringer/hotfixes til den eksisterende software. Disse changelogs til små ændringer bliver desværre ikke tilgængelige.

Vh
Nikolaj

Efter jeg har opdateret til seneste software har jeg slet ikke adgang til Film og Serie mere. Før var der de gratis film, som abonnementet på den gamle boks gav adgang ti. Nogen der har en forklaring?

Omdømme 7
Badge +4
 Her til morgen prøvede jeg at opdatere softwaren

Får en fejl

Fejl under opdatering

Der skete en fejl ved søgning efter ny opdatering. Kontroller om dit antennestik sidder korrekt

Jeg kan vælge <prøv igen> eller <annuller>

Hvad sker der ? og antennekabel ???

Er der nogen der har fået en opdatering ? den nuværende er 1.02.05 af 25. april.

Min pc er gået ned fordi den så mange gange under opdatering ikke har internetforbindelse da you bredbånd og router C6250 er dybt ustabil. Enhver ved at det kan give alvorlige problemer hvis der slukkes osv under især vigtige opdateringer. Virkelig generende er det og har nok en del at gøre med deres nye IT sammenlægning og formentlig andet forstyrrende -evt pakkedata osv. I forbindelse med netop,at få min pc til at komme sig talte jeg med en dygtig Microsoft medarbejder som var enig i hvor fejlen var, og det er desværre bare et problem,at et stort selskab som yousee aldrig kan tage deres del af ansvaret og indrømme (I det her tilfælde meget kedelig oplevelse sag) at fejlen kan komme fra dem.
Ved ikke helt hvad afslutning bliver men det er absolut nødvendigt at handle her.!! Når Jeg får overskud til at blive talt til -som en kunde uden kendskab og viden om noget af al dette teknik og først skal igennem en række fuldstændig afprøvet "løsninger /årsager
Omdømme 7
Badge +4
Tråden her omhandler den nye Humax TV boks og opdatering af boksens software version,  1.02.05 indtil idag 

Igen, er der andre der har prøvet at opdatere, og fået ny Software ? Eller får de samme fejl som mig ?

Omdømme 1
Badge
mich skrev:
Tråden her omhandler den nye Humax TV boks og opdatering af boksens software version,  1.02.05 indtil idag 

Igen, er der andre der har prøvet at opdatere, og fået ny Software ? Eller får de samme fejl som mig ?

Checkede for opdateringer i aftes - der var ikke noget nyt under solen.

Badge
Hej

Jeg får også fejl. (Prøv igen) når jeg prøver at opdater. 

Er der nogen der har nyere end 1.02.05

Omdømme 7
Badge +4
Moesby skrev:
Hej

Jeg får også fejl. (Prøv igen) når jeg prøver at opdater. 

Er der nogen der har nyere end 1.02.05

Puha.

Var bange for at min boks var gået i udu. Iøvrigt, sjovt der nævnes antennekabel i fejlmelddelelsen.

Mon Yousee har problemer med at sende software opdatering ud ?

Jeg fik samme fejl, men nu er boksen igang med opdatering
Version 1.10.00
Omdømme 7
Badge +4
613465210 skrev:
Jeg fik samme fejl, men nu er boksen igang med opdatering
Samme her, tak for beskeden

Omdømme 7
Badge +4
613465210 skrev:
Version 1.10.00
Med versionsnumrene, så må vi formode det er en rigtig opdatering

Så er der kanalsortering, gutter
Omdømme 7
Badge +4
613465210 skrev:
Så er der kanalsortering, gutter
Ja, samme rækkefølge som på apps og PC, lækkert

Omdømme 7
Badge +4
Men ingen DVB tekster eller Tekst TV

Nogen der ved om problemet med at boksen ik vil gå i dvale er rettet?
Omdømme 7
Badge +4
613465210 skrev:
Kun kanalsortering

Omdømme 7
Badge +7
mich skrev:
613465210 skrev:
Kun kanalsortering

Rigtig mange har ønsket kanalsortering, det medgiver jeg. Den burde dog være frivillig, men det er den ikke. Efter at have hentet 1.10.00 er kanalerne placeret anderledes end før. Det er en STOR fejl.

Med fire TV og lige så mange af de gamle bokse, har jeg for længst valgt at beholde kanalerne på pladser, som YouSee bruger. D. v. s. at f. eks. TV2 er placeret på 5, Dr 1 på1, DR 2 på 2og DR K på 3. Sådan er det ikke længere.

Kan man så ikke bare placere kanaler i den gamle rækkefølge? Nej, det kan man ikke. I den placering, som YouSee bruger til TV og de gamle bokse, var Eurosport 1 på 39, Eurosport 2 på 41 og TV2 Sport på 49. Før var der ingen "huller" mellem kanalerne. For at opnå samme placeringer, som før, må man altså placere tilfældige kanaler på de "tomme" pladser. Mellem Eurosport 1 og 2 placeres altså en tilfældig kanal og mellem Eurosport 2 og TV2 Sport placeres tilfældige kanaler på pladserne 42, 43, 44, 45, 46, 47 og 48.

Det betyder altså at der ikke er tale om en mulighed for at bruge kanalomlægning eller ej. YouSee har bestemt, at alle med boks skal foretage ændringer om de ønsker det eller ej. I mit system er det en OMMER.

Det er også sådan, at ikke alle ændringer i kanalopsætningen slår igennem på PC, Android m.m.

Omdømme 7
Badge +4
joern skrev:
mich skrev:
613465210 skrev:
Kun kanalsortering

Rigtig mange har ønsket kanalsortering, det medgiver jeg. Den burde dog være frivillig, men det er den ikke. Efter at have hentet 1.10.00 er kanalerne placeret anderledes end før. Det er en STOR fejl.

Med fire TV og lige så mange af de gamle bokse, har jeg for længst valgt at beholde kanalerne på pladser, som YouSee bruger. D. v. s. at f. eks. TV2 er placeret på 5, Dr 1 på1, DR 2 på 2og DR K på 3. Sådan er det ikke længere.

Kan man så ikke bare placere kanaler i den gamle rækkefølge? Nej, det kan man ikke. I den placering, som YouSee bruger til TV og de gamle bokse, var Eurosport 1 på 39, Eurosport 2 på 41 og TV2 Sport på 49. Før var der ingen "huller" mellem kanalerne. For at opnå samme placeringer, som før, må man altså placere tilfældige kanaler på de "tomme" pladser. Mellem Eurosport 1 og 2 placeres altså en tilfældig kanal og mellem Eurosport 2 og TV2 Sport placeres tilfældige kanaler på pladserne 42, 43, 44, 45, 46, 47 og 48.

Det betyder altså at der ikke er tale om en mulighed for at bruge kanalomlægning eller ej. YouSee har bestemt, at alle med boks skal foretage ændringer om de ønsker det eller ej. I mit system er det en OMMER.

Det er også sådan, at ikke alle ændringer i kanalopsætningen slår igennem på PC, Android m.m.

Nå, nu skal vi også høre klager på at man ikke kan beholde yousee´s nummerering af kanaler, he, he

Der skulle måske være en knap inde under kanalsortering, der nulstiller kanalsortering til standard.

Men jeg tror de fleste af os vil blive glade for version 1.10

Omdømme 7
Badge +7
mich skrev:
joern skrev:
mich skrev:
613465210 skrev:
Kun kanalsortering

Nå, nu skal vi også høre klager på at man ikke kan beholde yousee´s nummerering af kanaler, he, he

Der skulle måske være en knap inde under kanalsortering, der nulstiller kanalsortering til standard.

Men jeg tror de fleste af os vil blive glade for version 1.10

Jeg kan, tilsyneladende i modsætning til dig, godt glæde mig over, at I der ønsker kanalsortering har fået muligheden. Mener blot, at den skal være frivillig.

På de gamle bokse kunne man bruge kanalsortering eller lade være og sådan kunne det jo også sagtens være på den nye boks.

Du plejer ellers at plædere for frivillighed, men altså ikke her.

Omdømme 7
Badge +4
Jeg skrev jo netop

"Der skulle måske være en knap inde under kanalsortering, der nulstiller kanalsortering til standard"

Det var ment venligt

Omdømme 7
Badge +4
mich skrev:
Jeg skrev jo netop

"Der skulle måske være en knap inde under kanalsortering, der nulstiller kanalsortering til standard"

Det var ment venligt

Jeg tror stærstedelen vil foretrække sin egen, og så får de den automatisk, hvis de bruger apps/PC, som de fleste gør, og så kan man ændre på boksen en gang for alle, så den anvender standard kanal listen fra Yousee

Besvar