Ny boks - Software tråden - opdateringer Nyeste 1.10.00 pr 23.05.2016 | YouSee Community

Ny boks - Software tråden - opdateringer Nyeste 1.10.00 pr 23.05.2016

Vis første besked

96 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
mich skrev:
613465210 skrev:
Nogen der ved om problemet med at boksen ik vil gå i dvale er rettet?
Kun kanalsortering

Rigtig mange har ønsket kanalsortering, det medgiver jeg. Den burde dog være frivillig, men det er den ikke. Efter at have hentet 1.10.00 er kanalerne placeret anderledes end før. Det er en STOR fejl.

Med fire TV og lige så mange af de gamle bokse, har jeg for længst valgt at beholde kanalerne på pladser, som YouSee bruger. D. v. s. at f. eks. TV2 er placeret på 5, Dr 1 på1, DR 2 på 2og DR K på 3. Sådan er det ikke længere.

Kan man så ikke bare placere kanaler i den gamle rækkefølge? Nej, det kan man ikke. I den placering, som YouSee bruger til TV og de gamle bokse, var Eurosport 1 på 39, Eurosport 2 på 41 og TV2 Sport på 49. Før var der ingen "huller" mellem kanalerne. For at opnå samme placeringer, som før, må man altså placere tilfældige kanaler på de "tomme" pladser. Mellem Eurosport 1 og 2 placeres altså en tilfældig kanal og mellem Eurosport 2 og TV2 Sport placeres tilfældige kanaler på pladserne 42, 43, 44, 45, 46, 47 og 48.

Det betyder altså at der ikke er tale om en mulighed for at bruge kanalomlægning eller ej. YouSee har bestemt, at alle med boks skal foretage ændringer om de ønsker det eller ej. I mit system er det en OMMER.

Det er også sådan, at ikke alle ændringer i kanalopsætningen slår igennem på PC, Android m.m.

Omdømme 7
Badge +4
joern skrev:
mich skrev:
613465210 skrev:
Kun kanalsortering

Rigtig mange har ønsket kanalsortering, det medgiver jeg. Den burde dog være frivillig, men det er den ikke. Efter at have hentet 1.10.00 er kanalerne placeret anderledes end før. Det er en STOR fejl.

Med fire TV og lige så mange af de gamle bokse, har jeg for længst valgt at beholde kanalerne på pladser, som YouSee bruger. D. v. s. at f. eks. TV2 er placeret på 5, Dr 1 på1, DR 2 på 2og DR K på 3. Sådan er det ikke længere.

Kan man så ikke bare placere kanaler i den gamle rækkefølge? Nej, det kan man ikke. I den placering, som YouSee bruger til TV og de gamle bokse, var Eurosport 1 på 39, Eurosport 2 på 41 og TV2 Sport på 49. Før var der ingen "huller" mellem kanalerne. For at opnå samme placeringer, som før, må man altså placere tilfældige kanaler på de "tomme" pladser. Mellem Eurosport 1 og 2 placeres altså en tilfældig kanal og mellem Eurosport 2 og TV2 Sport placeres tilfældige kanaler på pladserne 42, 43, 44, 45, 46, 47 og 48.

Det betyder altså at der ikke er tale om en mulighed for at bruge kanalomlægning eller ej. YouSee har bestemt, at alle med boks skal foretage ændringer om de ønsker det eller ej. I mit system er det en OMMER.

Det er også sådan, at ikke alle ændringer i kanalopsætningen slår igennem på PC, Android m.m.

Nå, nu skal vi også høre klager på at man ikke kan beholde yousee´s nummerering af kanaler, he, he

Der skulle måske være en knap inde under kanalsortering, der nulstiller kanalsortering til standard.

Men jeg tror de fleste af os vil blive glade for version 1.10

Omdømme 7
Badge +7
mich skrev:
joern skrev:
mich skrev:
613465210 skrev:
Kun kanalsortering

Nå, nu skal vi også høre klager på at man ikke kan beholde yousee´s nummerering af kanaler, he, he

Der skulle måske være en knap inde under kanalsortering, der nulstiller kanalsortering til standard.

Men jeg tror de fleste af os vil blive glade for version 1.10

Jeg kan, tilsyneladende i modsætning til dig, godt glæde mig over, at I der ønsker kanalsortering har fået muligheden. Mener blot, at den skal være frivillig.

På de gamle bokse kunne man bruge kanalsortering eller lade være og sådan kunne det jo også sagtens være på den nye boks.

Du plejer ellers at plædere for frivillighed, men altså ikke her.

Omdømme 7
Badge +4
Jeg skrev jo netop

"Der skulle måske være en knap inde under kanalsortering, der nulstiller kanalsortering til standard"

Det var ment venligt

Omdømme 7
Badge +4
mich skrev:
Jeg skrev jo netop

"Der skulle måske være en knap inde under kanalsortering, der nulstiller kanalsortering til standard"

Det var ment venligt

Jeg tror stærstedelen vil foretrække sin egen, og så får de den automatisk, hvis de bruger apps/PC, som de fleste gør, og så kan man ændre på boksen en gang for alle, så den anvender standard kanal listen fra Yousee

Omdømme 7
Badge +7
mich skrev:
Jeg skrev jo netop

Det var ment venligt

Du bør jo huske, at du ikke kun skrev det. Du skrev betydeligt mere og så bliver meningen en anden. Se nedenfor:

"Nå, nu skal vi også høre klager på at man ikke kan beholde yousee´s nummerering af kanaler, he, he

Men jeg tror de fleste af os vil blive glade for version 1.10"

Selvfølgelig er jeg sikker på, at rigtig mange bliver glade for kanalsortering. Det

ville de også være, hvis den var frivillig og ikke blev påduttet.

Prøv at se, om alle kanalerne nu også bliver placeret på samme måde på PC m.m.

Omdømme 7
Badge +7
Efter opdateringen lå kanalerne i den orden som de var lagt på TV/Film Appen.

Omdømme 7
Badge +4
Radiomanden skrev:
Efter opdateringen lå kanalerne i den orden som de var lagt på TV/Film Appen.

Også her

Omdømme 7
Badge +4
joern skrev:
mich skrev:
Jeg skrev jo netop

Det var ment venligt

Prøv at se, om alle kanalerne nu også bliver placeret på samme måde på PC m.m.

Nøjagtig samme rækkefølge, både PC og Ipad

Omdømme 7
Badge +7
På min boks er nedenstående kanaler placeret således: I () er nævn rækkefølgen på PC, iPad, tablets og mobil.

37 TV3 Sport1 (36)

38 TV3 Sport2 (37)

39 Eurosport 1 (69)

41 Eurosport 2 (39)

49 TV2 Sport (47)

80 24 nordjyske (67)

Har ikke set efter flere.

Opdaterede lige boksen, og fik sorteret kanalerne næsten lige som jeg havde lagt dem på TV og Film-app'en. Næsten fordi boksen nægter at placere Eurosport Danmark lige før Eurosport 2 på plads nummer 18, som på app'en! I stedet blir den lagt næstsidst på plads nummer 40 blandt de kanaler jeg sjældent ser. Lige så snart jeg ændrer på placereringen af en kanal i app'en meddeler boksen under kanalsortering at der er kommet en ændring af mit brugerabonnement, og spør om jeg vil opdatere nu eller udskyde. Prøvede så først at flytte Eurosport Danmark til en anden placering og så lægge den tilbage til min favoritplacering, og herefter opdatere. Men intet hjælper. Kanalen blir ufravigeligt lagt næstsidst! 

Omdømme 7
Badge +4
dusejs skrev:
Opdaterede lige boksen, og fik sorteret kanalerne næsten lige som jeg havde lagt dem på TV og Film-app'en. Næsten fordi boksen nægter at placere Eurosport Danmark lige før Eurosport 2 på plads nummer 18, som på app'en! I stedet blir den lagt næstsidst på plads nummer 40 blandt de kanaler jeg sjældent ser. Lige så snart jeg ændrer på placereringen af en kanal i app'en meddeler boksen under kanalsortering at der er kommet en ændring af mit brugerabonnement, og spør om jeg vil opdatere nu eller udskyde. Prøvede så først at flytte Eurosport Danmark til en anden placering og så lægge den tilbage til min favoritplacering, og herefter opdatere. Men intet hjælper. Kanalen blir ufravigeligt lagt næstsidst! 

Det er pinligt, for der er slet ikke noget der hedder Eurosport DK

Omdømme 7
Badge +7
mich skrev:
dusejs skrev:

Det er pinligt, for der er slet ikke noget der hedder Eurosport DK

Sikker en skrivefejl. Det er Eurosport 1. Også en af de kanaler jeg døjer med.

Ok, lad os bare kalde den Eurosport 2 🙂 I hvert fald løste jeg problemet ved at sortere via Kanalsortering i boksen, dvs. indtaste nummeret på ønsket placering og herefter ok. Så ikke det der stod med småt! Nu ligger de 2 Eurosport-kanaler lige efter hinanden, Eurosport (= Eurosport 1) på plads 19, og Eurosport Danmark (= Eurosport 2) på plads 20. Synkroniseringen virker fra boks til TV og Film app. Åbenbart ikke omvendt. 

Omdømme 7
Badge +7
joern skrev:
På min boks er nedenstående kanaler placeret således: I () er nævn rækkefølgen på PC, iPad, tablets og mobil.

37 TV3 Sport1 (36)

38 TV3 Sport2 (37)

39 Eurosport 1 (69)

41 Eurosport 2 (39)

49 TV2 Sport (47)

80 24 nordjyske (67)

Har ikke set efter flere.

Tilføjelse:

Placeringen af kanaler er foretaget med den nye boks.

Jeg var lige hurtig nok! Synkronisering af kanalsortering fra boksen virker åbenbart på Film og TV app'en på min pc. Men ikke på min tablet! Hvis jeg ændrer der, går der kludder i sorteringen på boksen. Sikke noget rod :( Så jeg tør foreløbigt ikke ændre noget på tabletten. Det ville også være rart hvis YouSee kaldte Eurosport-kanalerne det samme som Eurosport selv, altså Eurosport 1 og Eurosport 2. 

Omdømme 7
Badge +7
Om jeg laver placering ændring på boksen eller på Tablet er underordnet, den anden enhed følger med.

På boksen: Eurosport 1 på plads 19, Eurosport 2 på plads 20. På pc'en: Det samme. På min tablet: Eurosport 2 (kaldt Eurosport Danmark) på plads 19, Eurosport 1 (kaldt Eurosport) på plads 40. Hvis jeg ændrer på den sidste, ændres placeringen på boksen, men ikke som ønsket. I hvert fald stensikkert at app'en på min Samsung tablet ikke følger boks og pc. Måske jeg sku prøve en geninstallering af app'en?

Geninstallerede app på tabletten. Gik ind i kanalsortering og ændrede rækkefølgen til den samme som på boksen. Resultat: Boksen melder om ændring i brugerabonnement osv. Opdaterer med det resultat at Eurosport 1 ryger tilbage på plads 40! Ændrer på boksen tilbage til ønskede rækkefølge. Hvorefter rækkefølgen på tabletten blir forkert! Installerede YouSee-app på min Samsung smartphone, og i kanalsortering ligger kanalerne som på app'en. Ændrer til ønsket indstilling, hvorefter boksen osv. osv. Gik ind i kanalsortering på pc'en og vælger for sjovs skyld at opdatere siden. Resultat: Rækkefølgen er nu som på tablet og smartphone, altså med Eurosport 1 på plads 40! Så nu gir jeg op og lever med forkert rækkefølge på pc, tablet og smartphone :manfrustrated: De øvrige kanaler ligger i det midste rigtigt ;)

Omdømme 7
Badge +4
Nå, nu er der gået mere end 6 uger - ingen ny opdatering af sftware

Omdømme 7
Badge +7
Ja, hvor bliver den af.?

Omdømme 6
Badge +4
Der går desværre lidt endnu, før den næste opdatering bliver tilgængelig. Dette skyldes flere ting, men så snart jeg opsnapper en dato for release, så melder jeg den videre til jer :)

God weekend.

Vh

Nikolaj

Omdømme 7
Badge +4
Tak for meldingen

Vi glæder os

Omdømme 7
Badge +7
Ja, spændende hvad der er med i den.

Omdømme 3
Så hvornår kommer opdateringen?