Mangler kanal 17 Discovery | YouSee Community

Mangler kanal 17 Discovery

Hej.

Jeg har geninlæst mine kanaler på mit ene TV, men mangler nu kanal 17 - Discovery HD. Det er den eneste kanal jeg mangler og kun på det ene TV. :@

Jeg har forsøgt at gendanne frabriksindstillinger på TV'et og indlæse kanalerne igen, både med auto indstillinger og hvor jeg manuelt indtaster netværks id 00100, Start frekvens 143000, Modulationsform QAM-64, Symbolfrekvens 6875 kSps - Men uden det ændrer noget - kanal 17 mangler - den manglede ikke før jeg geninlæste kanalerne.

TV: JVC 32" af nyere dato med digital tuner

Jeg har Yousee fuldpakken uden ekstra kanaler.

Nogen herinde der har nogen gode ideer til hvad årsagen kan være?

Mvh. Jens

9 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +2
Jens, kan du se Discovery i din kanaloversigt?

Hvilken meddelelse får du når du vælger at se den?

Er dit kabel i orden?

Hej Vilhelm.

Nej, kanal 17 Discovery er ikke på kanal-listen og der sker derfor heller ikke noget, hvis jeg forsøger at taste kanal 17.

Jeg kan ikke tro at mine kabler fejler noget, jeg kunne fint modtage kanal 17, før jeg valgte at gen-indlæse kanalerne og alle andre kanaler fungerer fint. Under signal information skriver tv'et at signal kvalitet er 100% og styrken på signalet omkring 50.

Omdømme 6
Badge +2
JENOBU skrev:
Hej Vilhelm.

Nej, kanal 17 Discovery er ikke på kanal-listen og der sker derfor heller ikke noget, hvis jeg forsøger at taste kanal 17.

Jeg kan ikke tro at mine kabler fejler noget, jeg kunne fint modtage kanal 17, før jeg valgte at gen-indlæse kanalerne og alle andre kanaler fungerer fint. Under signal information skriver tv'et at signal kvalitet er 100% og styrken på signalet omkring 50.

Hvilken signalstyrke har andre af dine kanaler?

Hvis andre kanaler ligger på 100 eller tæt derved, er der noget galt. Måske alligevel med antennekablet?

Alle kanaler ligger på styrke omkring de 50. Mine kabler er dobbelt-afskærmede og yousee ready. Dette gælder også mine stik (Triax)

Jeg har i dag forsøgt at flytte tv'et hen til et andet antennestik, hvor jeg uden problemer kan se kanal 17 på mit andet TV. Samme resultat - mit JVC LT-32E54B kan ikke finde kanal 17 og det er kun kanal 17 der mangler!

Meget frustrerende!

jeg har det samme problem mit tv er medion 32tommer mangler også kanal 17 efter opdatering

holsen erik

Jeg skrev om mit problem på Yousee's facebook side og fik svar fra Yousee at fejlen højst sandsynligt var mit TV. Jeg har derfor indleveret mit TV hvor jeg købte det, for mindre end et år siden. Så bliver det spændende og hører hvad de siger.

Mvh Jens.

glæder mig til at hører hvad din rept. mener håber du gir en lyd fra dig når du får dit tv tilbage

hilsen erik

Fik i går besked fra Elgiganten: De tilbød at ombytte mit TV. Da de ikke havde et tilsvarende TV, spurgte jeg hvilket TV med 40" tommer skærm, de ville anbefale? Han anbefalede et JVC 40" som et af de bedste til prisen (3.499). Så jeg betalte prisforskellen og kørte hjem med mit nye 40" JVC TV, men ak, glæden var kort, efter indlæsning af kanaler manglede der stadigvæk kanel 17!
Nyt opkald til Yousee, som igen henviste til, at det enten var mine kabler eller mit TV der var problemer med. Jeg ringede så til det JVC support nummer som stod i brugsanvisningen, og fik fat i Elgigantens TV support. De nævnte at måske en firmware opdatering af TV'et kunne løse problemet, men hvis jeg havde lyst til at ombytte dette TV til et andet fabrikat, så var det også en mulighed. Så jeg kørte i Elgiganten igen og opgraderede nu til et Philips 40" TV. Igen var der en prisforskel jeg måtte betale, men fik dog rabat på Philips TV'et. Og hurra, nu har jeg igen alle mine kanaler! Men det har kostet mig en del tid og nogen penge. Stor ros til Elgiganten for at ville ombytte begge mine JVC TV.

Yousee må have ændret noget, siden jeg købte 32" JVC TV'et i Oktober 2014. Dengang fandt det fint kanal 17, men nu kan hverken det TV, eller det nyere 40" JVC TV indlæse kanalen. Måske Yousee og JVC skulle tale sammen!?

mit tv er desværer 3år gl. tak for din oplysning hilsen erik

Besvar