Mangler du minibillede oppe i venstre hjørne i Samsung EPG programoversigten | YouSee Community

Mangler du minibillede oppe i venstre hjørne i Samsung EPG programoversigten


Omdømme 7
Badge +4
  • Vismand
  • 4029 kommentarer
Minibillede og lyd af den kanal, du stod på, da du hentede EPG oversigten fra

Slet TV kanaler på 143 mhz

event SD

event HD

C more serie SD

C more hits SD

C more first SD

Dette gælder alle Samsung TV og HDD optagere


92 Kommentarer

Lige for at opdatere denne tråd med seneste nyt, kan jeg informere at jeg har talt med Samsung omkring dette.

De kender selvfølgelig problematikken omkring dette på de nyeste Samsung modeller. De erkender også at der er ændret en smule på deres tv, så den tidligere løsning med at slette kanaler ikke fungerer.

I modsætning til tidligere, har de nu kontakt til YouSee og arbejder på en fælles løsning.
Samsung foreslår at man sletter én kanal ad gangen for at se hvilken, der blokerer EPG billedet/lyden. De forventer dog at de har en løsning på dette om ca. 14 dage til én måned. De vil selvfølgelig ikke love noget, da både Samsung og YouSee fælles skal finde løsningen.

Jeg vil forsøge, en af de nærmeste dage at slette én kanal ad gangen og om det virker. Jeg melder tilbage med hvilken kanal der evt. gør udslaget.
Har andre forsøgt dette, så smid lige en kommentar.
Med risiko for highjacking....

Jeg har lige investeret i et LG UH850V (WEBOS.3) som desværre (efter flere samtaler med sælgeren) også lider af 143mhz problemet.
På et LG er man dog ikke så heldig at man kan slette kanalerne når er er lagt ind, men der findes et godt lille værktøj her: https://sourceforge.net/projects/chansort/
Guide:
1. Scan efter dine kanaler (har du jo nok gjort siden du er her)
2. Indsæt en USB og find punket "kopier til USB" i indstillinger på dit tv
3. Udtag USB fra TV og sæt det i din computer, download derefter ChanSort https://sourceforge.net/projects/chansort/
Start programmet efter udpakning og vælg din kanal liste som ligger på USB.
Fjern de kanaler som du gerne vil af med og gem ændringerne til USB.
4: Fjern USB fra PC og sæt den i TV'et igen, find herefter kanalmenu'en igen og vælg "kopier fra USB til TV"
Tv'et indlæser kanalliste fra USB og vil derefter genstart.

Nu er de problematiske kanaler væk og miniguide virker igen.

/Fido-dk
Kjaer01 skrev:
Virker ikke hos mig. 

Jeg har et Samsung 7505 fra 2015. Har indlæst alle digitale kanaler og slettet alle de kanaler som ikke virker, inkl. alle over 100 - men stadig intet billede i guiden :( 

På mit nyindkøbte fra dec. 2015 kunne jeg pludselig ikke se flere kanaler, men fandt ud af at den stod på  søgningen: Digital + Analog.  

Jeg rettede  det til kun at søge efter Digitale kanaler og slettede alle over 99, (som jeg plejer at gøre), og så virkede det igen. 

Jeg har forresten droppet at lave de favoritlister. Det tager en krig og man skal jo gøre det flere gange om året. Nu bruger jeg kun listen med kanaler som tv'et finder dem.  Det er forbavsende hvor hurtig man husker hvilke numre kanalerne ligger på. 

Omdømme 7
Badge +4
Fremover sendes ekstra information ud i tv-nettet, så problemet med PiP i EPG’en skulle blive løst. YouSee har testet løsningen med 20.00 kunder i et udvalgt område af Danmark og tilbagemeldingen har været, at det virker, fortæller Lars Techen Nielsen

Minibilledet er dukket op hos mig :)


ja, der var Hjørring antenneselskab med 20.000 kunder der brokkedede sig, og så løste Yousee problemet vupti

Men nu ser jeg kun via humax, så jeg er ligeglad 🙂
Hvordan er signalkvaliteten på kanalerne med sort skærm?
De har løst det ved at sende fuld epg i alle mux'er. Før skete det kun på 143/450 MHz.
Omdømme 7
Badge +4
@mich - Mit Samsung smart TV viser det nu, for første gang ever. Har tidligere, uden held, prøvet at slette kanaler. Har et ældre Sony smart tv, hvor det altid har virket. Det eneste (jeg ved) der er sket hos mig, er at Yousee har slukket for FM - der er ikke dukket beskeder om opdateret firmware op på TV'et, så ingen tvivl om "synderen". Men hey - det virker nu, endelig :)

Lyder godt, Det har tidligere ligget TV kanaler og EPG på frekvens 143, som Samsung bruger. Nu har manflyttet TV kanaler op til 450 og spredt EPG ud på alle kanalerne, som jeg forstår det
Jeg slettede alle de kanaler, jeg alligevel ikke kunne se. Det hjalp i alle tilfælde. Det sjove er, at det kunne Samsung DK ikke hjælpe med :-) 

Det er simpelthen for ringe af Yousee at de ligger kanaler på 143mhz, men det er da heldigvis kanaler jeg er ligeglad med.

Jeg ved ikke om TV2 Sport ligger på 143, jeg slettede den inden jeg fik checket.

Kanalpads 303 C Emo og kanalplads 107 Charli ligger begge på 143mhz, efter jeg har slettet dem virker mit "minibillede" igen.

Omdømme 3
Badge +1
Efter kanalomlægning mangler jeg igen minibillede.

Nogen der har listen af kanaler på 143 Mhz?

Har du set det jeg skrev lige ovenover?

Omdømme 3
Badge +1
Ja tak...det gjorde jeg egentlig, men var usikker på om det var fra før omlægningen...sorry. Det jeg ledte efter var også en komplet liste fra efter omlægningen. Men i forhold til dem jeg slettede sidst tror jeg det må være Charlie-kanalen der er kommet til. Så det er nok den jeg skal have slettet.

Jeg har selv ledt efter en komplet liste, men det var ikke til at finde.

Det tog noget tid, men jeg kiggede listen igennem og fik fjernet alle dem der lå på 143mhz og de står i det indlæg ovenfor.

DROP YOUSEE HVIS DU HAR SAMSUNG TV

Efter YOUSEE kanalomlægning 17.05.2015, er der igen "Brok" med YOUSEE EPG på Samsung TV.

TV2 Charlie er nu flyttet til kanal 107 (Hvis du har bland selv ID=111).

DU ER DERFOR NØDT TIL AT SLETTE TV2 CHARLIE, HVIS DU VIL HAVE DIN EPG TIL AT VIRKE MED "LYD OG MINI BILLEDE".

YOUSEE GØR INGEN TING - MEN GIVER SAMSUNG SKYLDEN. 😞 😞  

http://www.dkscan.dk/TV/yousee_hovedstaden.htm

Slet kanalerne : som ligger på kanal 143

Kanal S06

Analog frekvens 140,25

Frekvens
digital (MHz) 143

Slet følgende:

SAGEM_DOWNLOAD
SW_DOWN A
SW_DOWN B
C Seri
Event
2Sp HD
C Hits
C Emo
CFrst
Charli

Så virker mini billed i EPG igen .. (Yousee problem at de sender på denne frekvens / banan)

Samsung UE 9005

Har netop købt nyt tv Samsung ue55js8005.
Nu virker EPG ikke igen. Har slettet alle kanaler på 143, alle kodede og Charlie. Det virker dog ikke som tidligere. Da jeg så koblede mit gamle Samsung til igen, fungerede det perfekt med akkurat samme opsætning. Det er jo efterhånden til grin at hvis et 2015 tv ikke "understøtter" denne funktion. Jeg tænker at der nok er en del mennesker der skal have nyt tv, når Yousee slukker det analoge signal...
Nogen der har en løsning til Samsungs 2015 modeller?
Det er Yousee den er gal med..

eller dvs.. den elendige tv-boks som de benytter...

Yousee sender EPG data ud på alle kanaler + et signal som siger at de IKKE GØR... hvilket fokker vores TV op.

Hvis Yousee fixede deres crappy tv-boks kunne de fjerne det fjollede signal hvorved alle TV'er ville virke som de skulle med EPG + Minibillede 

Jeg har samme problem med manglende EPG. 

Jeg har prøvet at benytte den løsning som lader til at virke for de fleste; slet alle de kanaler som ikke virker. Denne løsning virker desværre bare ikke i mit tilfælde. 

Mit fjernsyn er et samsung ju7505 og min udbyder yousee.

Mine netværksindstiller når jeg laver kanalsøgning er følgende:

Netværks ID: 100 (fuldpakken) 

Frekvens 143000KHz

Modulation: 64 QAM 

Symbolfrekvens: 6875 KS/s

Jeg har både prøvet at slette de nævnte kanaler som skulle ligge på frekvens 143mhz og prøvet at slette alle kanaler som ikke virker.. 

Nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg gør forkert, siden at jeg ikke kan få det til at fungere? 

På forhånd tak

Hos nogle er det tv4 og pakke / betalings kanaler man ikke har adgang til. Yousee problem . Kendt fejl i snart årevis
Tak for svar. 

Det hjælper heller ikke med tv4 desværre. 

Har været i kontakt med Yousee og de siger, at de ikke tilbyder EPG hvis man ikke har en samsung box? 

Undre mig bare over at det for nogle hjælper at slette nogle kanaler, men det ikke virker for mig. 

Jeg har netop talt med en medarbejder fra YouSee. Endnu engang. Jeg bad denne om at finde denne tråd på deres forum. Det var ikke et problem medarbejderen havde hørt om før. Medarbejderen måtte indrømme at han godt kunne se at dette var et problem og lovede at tage det videre til deres tekniske afdeling.

Alt ovenstående har jeg forsøgt før og er blevet lovet en løsning. Dog uden held.

Medarbejderen lovede at vende tilbage inden for nogle dage med et svar. Han kunne selvfølgelig ikke garantere at det var et positivt svar. Men det er vel bedre end ingenting....

Jeg vil senere i aften, forhåbentlig, forsøge en løsning jeg har læst om på dette forum. Umiddelbart virker det ikke på Samsung TV, men det skal have et forsøg.

Hvis nogen allerede har prøvet denne løsning på et nyere Samsung TV, så giv lige en melding på resultatet.

Forslag til løsning her: http://forum.yousee.dk/t5/TV/Panasonic-TV-EPG-Guide-mangler-minibillede/td-p/4993

  • 

    Jamen det er jo en lodret løgn af YouSee.

    Mit "gamle" Samsung TV (2010 model) havde ingen problemer med EPG, så snart man havde slettet de kanaler.

    Jeg kan simpelthen ikke forstå at "Skandinaviens største inden for sit felt" ikke bare får fixet et, tilsyneladende, simpel teknisk problem.

    Jeg kan jo ikke ligefrem gå tilbage til forhandleren af mit nye TV og sige at ikke alle funktioner ikke virker. Det får jeg sq nok ikke pengene tilbage på!

  • Det lød til, at ham jeg snakkede med kendte til problemet. Han rådførte sig iøvrigt med sine kollegaer, hvorefter de kom med konklusionen at problemet skyldtes at de ikke var noget de tilbød uden boxen. 

    Jeg har lige prøvet den løsning som var foreslået i det andet forum, men uden held.. Men derfor kan du jo sagtens have held med det :) 

  • 

    Jeg ved ikke hvad jeg skal sige. Det giver ikke, i min verden, mening at et 2015 TV pludselig har brug for en boks???

    Har 2 andre Samsung TV fra henholdsvis 2010 og 2012. De skal ikke bruge en boks.

    Hmm skal man overveje lidt mere offentliggørelse af dette problem? Mon Kontant på DR1, kunne finde det interessant at bore i?? 

  • Besvar