Mangler du minibillede oppe i venstre hjørne i Samsung EPG programoversigten | YouSee Community

Mangler du minibillede oppe i venstre hjørne i Samsung EPG programoversigten


Omdømme 7
Badge +4
  • Vismand
  • 4036 kommentarer
Minibillede og lyd af den kanal, du stod på, da du hentede EPG oversigten fra

Slet TV kanaler på 143 mhz

event SD

event HD

C more serie SD

C more hits SD

C more first SD

Dette gælder alle Samsung TV og HDD optagere


92 Kommentarer

Har selv fundet en midlertidig løsning. Start på kanal 1 (DR1), og vupti så er der informationer på EPG .:8
Efter FM signalet forsvandt i feb. 2017, er det galt med EPG på TV. 450MHz er indlæst, men det hjalp ikke. På EPG kommer der nu lyd, samt billede i øverste venstre hjørne, det er OK. Sådan var det ikke før. Til gengæld, skal jeg nu indlæse de digitale kanaler igen, hver gang Samsung TVét fra 2014 har været slukket ca. 5 min. Er der nogen der har en ide om hvordan det løses. 😞
Den eneste forskel på 450 og de andre, som jeg har bemærket, er bitraten. Den bliver indlæst omkring fire gange hurtigere på 450.
Omdømme 7
Badge +4
@mich - Mit Samsung smart TV viser det nu, for første gang ever. Har tidligere, uden held, prøvet at slette kanaler. Har et ældre Sony smart tv, hvor det altid har virket. Det eneste (jeg ved) der er sket hos mig, er at Yousee har slukket for FM - der er ikke dukket beskeder om opdateret firmware op på TV'et, så ingen tvivl om "synderen". Men hey - det virker nu, endelig :)

Lyder godt, Det har tidligere ligget TV kanaler og EPG på frekvens 143, som Samsung bruger. Nu har manflyttet TV kanaler op til 450 og spredt EPG ud på alle kanalerne, som jeg forstår det
@mich - Mit Samsung smart TV viser det nu, for første gang ever. Har tidligere, uden held, prøvet at slette kanaler. Har et ældre Sony smart tv, hvor det altid har virket. Det eneste (jeg ved) der er sket hos mig, er at Yousee har slukket for FM - der er ikke dukket beskeder om opdateret firmware op på TV'et, så ingen tvivl om "synderen". Men hey - det virker nu, endelig 🙂
Omdømme 7
Badge +4
De har løst det ved at sende fuld epg i alle mux'er. Før skete det kun på 143/450 MHz.

Tak Logan

Det skulle tage så mange år at løse problemet, Yousee henviste til Samsung og Samsung henviste til Yousee, hvem talte om Yousee ready TV ?

Har også set, LG og Sony kunder havde problemer, disse er formentligt også løst nu
De har løst det ved at sende fuld epg i alle mux'er. Før skete det kun på 143/450 MHz.
Omdømme 7
Badge +4
Jeg kan så bekræfte, at efter 2017 kanalændringen, så virker minibillede upåklageligt uden at slette diverse kanaler
Omdømme 7
Badge +4
Hej
Efter YouSee for 1 uge siden har slukket for FM signalet og lagt kanalerne om i vores område er PIP i EPG'en dukket op, og fungerer nu. Blot pudsigt at YouSee for 2 uger siden henviste problemet til LG support Danmark. Nå, men "Problem løst " så "lad os komme videre".
serge


Jeg havde læst, det ville blive løst på Samsung TV og blueray HDD´ ere

Problemet blev løst i Hjørring antenne selskab i starten af 2016

Er der andre med bl.a. Samsung, og som har fået bl.a. DR2, DRk i HD. som har fået minibilledet ?
Hej
Efter YouSee for 1 uge siden har slukket for FM signalet og lagt kanalerne om i vores område er PIP i EPG'en dukket op, og fungerer nu. Blot pudsigt at YouSee for 2 uger siden henviste problemet til LG support Danmark. Nå, men "Problem løst " så "lad os komme videre".
serge
De tal ser fine ud...
Ok - fandt denne:
Signalkvalitet: 100
Signalniveau: 77
C/N: 37
UEC: 0000
Symbol Rate: 6875000
Modulation: 256QAM
AGC: 083
Kan fjernsynet ikke vise lidt mere tekniske tal omkring signalet (styrke/kvalitet)? Jeg tænker også på om din kabelinstallation er i orden... det der med indstråling/støj.

Omlægningen har gjort signalet på en del kanaler mere kompakt. Det gør dem lidt mere sårbare, hvis der er støj i kablet.
På de ene fjernsyn siger den: "Det valgte program er ikke indstillet", "Intet signal".
På et andet fjernsyn er kanalen helt fjernet.
Hvordan er signalkvaliteten på kanalerne med sort skærm?
Jeg har prøvet både ID 100 og 111. Med 111 får jeg en del færre kanaler - og heller ikke CMore.
Omdømme 7
Badge +4
Og du hat brugt ID 111 ?
Ja, jeg har stadig CMore på app.
Har prøvet en ny kanalsøgning (mange gange 🙂 ).
Jeg har også snakket med supporten - de foreslår nyt CAM-kort eller teknikerbesøg.
Men jeg har en anden kanal, der virker fint med CAM-kortet.
Jeg kan bare ikke rigtigt se, hvad en tekniker på adressen kan hjælpe. Men nu må vi se.
Omdømme 7
Badge +4
Har du stadig Cmore kanalerne på app og PC ?

Hvis du har, så lav en ny kanalsøgning med frekvens 450 eller 450000, lav den gerne igen alligevel

Ellers kan 70704040 hjælpe dig
Efter kanalomlægning d. 9/2-17 har jeg for første gang fået et minibillede i EPG'en - nice!
Men til gengælde er alle CMore's kanaler så forsvundet - hmm. Bad trade......
Har der været kanalomlægning i dit område? Det ændrer nemlig lidt på det.
hej
Åbenbart et problem der bliver ved med at spøge. Har lige installeret et LG UH605V med samme mangel på PIP i EPG'en. Ved kontakt til LG-support Danmark lægges problemet over til YouSee og ved kontakt til YouSee lægges problemet over til LG. Er der en sikker løsning et sted derude?
Omdømme 7
Badge +4
Hej!
Den 06-02 program guiden pludselig er forsvundet på vores Tv. I dag har jeg snakket med to medarbejdere hos YouSee, men har fået svar at generelt er det ikke problemer. Det kan jeg ikke bruge nogen sted. Tidligere har jeg haft én gang samme problem, og efter en kontakt med YouSee medarbejder var problemet fixet og kom program guiden tilbage.
Hvorfor kandetikke lade sig gøre nu?

Bemærkning: har ingen Tv boks og har Samsung Tv , har indlæøst Tv kanalerne på ny,


Taler vi om det lille minibillede oppe i venstre hjørne ?
Hvornår får du kanal omlægningen ? Du kan se det her ved at taste postnr ind eller kigge i driftsinfo :

https://kundeservice.yousee.dk/nyheder/nyhedsarkiv/tv2017/dato
Hej!
Den 06-02 program guiden pludselig er forsvundet på vores Tv. I dag har jeg snakket med to medarbejdere hos YouSee, men har fået svar at generelt er det ikke problemer. Det kan jeg ikke bruge nogen sted. Tidligere har jeg haft én gang samme problem, og efter en kontakt med YouSee medarbejder var problemet fixet og kom program guiden tilbage.
Hvorfor kandetikke lade sig gøre nu?

Bemærkning: har ingen Tv boks og har Samsung Tv , har indlæøst Tv kanalerne på ny,
Omdømme 7
Badge +4
Fremover sendes ekstra information ud i tv-nettet, så problemet med PiP i EPG’en skulle blive løst. YouSee har testet løsningen med 20.00 kunder i et udvalgt område af Danmark og tilbagemeldingen har været, at det virker, fortæller Lars Techen Nielsen

Minibilledet er dukket op hos mig :)


ja, der var Hjørring antenneselskab med 20.000 kunder der brokkedede sig, og så løste Yousee problemet vupti

Men nu ser jeg kun via humax, så jeg er ligeglad 🙂

Besvar