Mangler du minibillede oppe i venstre hjørne i Samsung EPG programoversigten | YouSee Community

Mangler du minibillede oppe i venstre hjørne i Samsung EPG programoversigten

Vis første besked

92 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Flemsus skrev:
Mener du i favoritlisten eller? Jeg prøvede med DR1 og DR3 på skift i favoritlisten, intet billede i hjørnet desværre.

Nej, jeg mener ikke favoritlisten. Kanalerne er placeret fra 1 og op. Slet kanalerne over 100 i dit TV's menu.

Kjaer01 skrev:
Virker ikke hos mig. 

Jeg har et Samsung 7505 fra 2015. Har indlæst alle digitale kanaler og slettet alle de kanaler som ikke virker, inkl. alle over 100 - men stadig intet billede i guiden :( 

På mit nyindkøbte fra dec. 2015 kunne jeg pludselig ikke se flere kanaler, men fandt ud af at den stod på  søgningen: Digital + Analog.  

Jeg rettede  det til kun at søge efter Digitale kanaler og slettede alle over 99, (som jeg plejer at gøre), og så virkede det igen. 

Jeg har forresten droppet at lave de favoritlister. Det tager en krig og man skal jo gøre det flere gange om året. Nu bruger jeg kun listen med kanaler som tv'et finder dem.  Det er forbavsende hvor hurtig man husker hvilke numre kanalerne ligger på. 

Omdømme 7
Badge +7
majah skrev:
Kjaer01 skrev:
Virker ikke hos mig. 

Jeg har et Samsung 7505 fra 2015. Har indlæst alle digitale kanaler og slettet alle de kanaler som ikke virker, inkl. alle over 100 - men stadig intet billede i guiden :( 

På mit nyindkøbte fra dec. 2015 kunne jeg pludselig ikke se flere kanaler, men fandt ud af at den stod på  søgningen: Digital + Analog.  

Jeg rettede  det til kun at søge efter Digitale kanaler og slettede alle over 99, (som jeg plejer at gøre), og så virkede det igen. 

Jeg har forresten droppet at lave de favoritlister. Det tager en krig og man skal jo gøre det flere gange om året. Nu bruger jeg kun listen med kanaler som tv'et finder dem.  Det er forbavsende hvor hurtig man husker hvilke numre kanalerne ligger på. 

Godt du skriver det med analoge kanaler. Det var ikke i mine tanker, da jeg selvfølgelig ikke har søgt på noget, der ikke er der.

Mine tre Samsung TV viser det lille billede, når alle kanaler over 100 slettet.

Er der en, der har lyst, kunne det være rart, hvis man forsøgte sig frem, så man nøjagtigt kunne se, hvilke kanaler, der er nødvendig at slette. En opgave for YouSee? ;)

Så faldt tiøren............................................... igen Tusinde tak Jørn for at udpensle det, så er jeg også med billede i guiden igen. :D

Jeg har talt både med Yousee og Samsung .

samsung giver Yousee skylden og  Yousee giver Samsung skylden. Godt at tage ansvar !!

jeg slettede TV2 sport og Charlie samt canal9 og så virker det, men kan nu ikke se de Ol begivenheder på TV2 sport.

Så Yousee og Samsung kom nu lige ind i kampen og tag et ansvar og få løst det.

Med risiko for highjacking....

Jeg har lige investeret i et LG UH850V (WEBOS.3) som desværre (efter flere samtaler med sælgeren) også lider af 143mhz problemet.
På et LG er man dog ikke så heldig at man kan slette kanalerne når er er lagt ind, men der findes et godt lille værktøj her: https://sourceforge.net/projects/chansort/
Guide:
1. Scan efter dine kanaler (har du jo nok gjort siden du er her)
2. Indsæt en USB og find punket "kopier til USB" i indstillinger på dit tv
3. Udtag USB fra TV og sæt det i din computer, download derefter ChanSort https://sourceforge.net/projects/chansort/
Start programmet efter udpakning og vælg din kanal liste som ligger på USB.
Fjern de kanaler som du gerne vil af med og gem ændringerne til USB.
4: Fjern USB fra PC og sæt den i TV'et igen, find herefter kanalmenu'en igen og vælg "kopier fra USB til TV"
Tv'et indlæser kanalliste fra USB og vil derefter genstart.

Nu er de problematiske kanaler væk og miniguide virker igen.

/Fido-dk
Jeg oplever samme problem med manglende EPG mini billede samt lyd på mit Samsung UE46F8005.
Jeg skiftede for nylig til en Bland-selv pakke og måtte indlæse alle kanaler igen.
Her er en opdateret liste af kanaler jeg har slettet og så virker EPG mini billede igen:

49 TV2Sp
100 Event
107 Charli
149 TV2Sp
303 Stars

Det var nok, men møg irriterende når man har valgt TV2 Sport som en af de kanaler jeg ønskede at se. Må desværre byttes ud.

Jeg håber ovenstående opdaterede liste kan hjælpe andre!
Omdømme 7
Badge +4
Det sjove var, at yousee kunne løse problemet for HAS.dk antenneforeningen uden at flytte kanaler fra de berørte frekvenser, men de har ikke villet gøre det for resten af Yousee´s kunder. Nu er jeg ligeglad selv, idet jeg har den nye boks, men ærgelidt, at Yousee er totalt ligeglad med deres kunder
Omdømme 7
Badge +4
https://www.facebook.com/hjantenne/photos/a.660201250658775.1073741828.649679891710911/1152658211413074/?type=3&theater

Nikolaj og andre fra yousee vil kommentere forskellige ting, men nok ikke dette, men som sagt, jeg ser gennem boksen nu og ikke på samsung TV´et, så jeg er lidt ligeglad nu, men det er der mange Yousee kunder der ikke er
På mit Samsung F7005 virkede det at slette alle kodede kanaler som jeg alligevel ikke kan se:
Gå ind under Menu > Udsendelse > Rediger kanal.
Slet alle kanaler, der til venstre viser et lille kort (tv/dankort lignende symbol) under kanal nummer og navn. HINT: preview vises heller ikke under rediger kanal for de kanaler der er kodede.
Hos mig var det kanaler som jeg alligevel ikke kan se, så der er ingen grund til at liste dem. Og det bragte billedet tilbage i EPG.
Omdømme 7
Badge +4
Mads, hvis du har bland selv, så kan det ikke lade sig gøre, eller abonnerer på en af kanalerne som ekstra kanal

Yousee har løst det for HAS.dk som har 20.000 kunder, uden dette var nødvendigt
Virker ikke hos mig. 

Nej, fordi programmerne fra 100 og opefter er, hvis du har købt betalte programmer (fra mellempakken eller fuldpakken) som du får på kortet, så ligger de på tallet 100+ og ikke under 100.
Kanalerne, der er under 100 er med i programpakkerne.

Idéen er god nok, men kodede programmer har en anden frekvens, end dem, der er en del af mellem- og fuldpakken.
Så blev det min tur... Jeg har godt nok et Sony EX500 TV som før i tiden kunne vise det lille billede i EPG, men pludselig forsvandt billedet for år tilbage, og jeg opgav tovtrækkeriet mellem Sony og YouSee som hver beskyldte hinanden for problemet...

Men kan se jeg ikke er den eneste med samme problem! Jeg har i dag indlæst alle kanaler igen da mange af kanalerne var forsvundet fra deres plads (Tænker det var omlægning igen igen igen..?) Og i den forbindelse ændrede jeg startfrekvensen fra 143.000MHz til 450.000MHz. som før eller siden kommer til at ske (?) Og så har jeg derefter fjernet alle kanaler fra 100 og op efter, og dette hjalp dog heller ikke.. Så lige pt. er jeg på bar bund... Nogle forslag?
Omdømme 7
Badge +4
Jeg ved, at da HAS antenneforening (20.000 medlemmer) gik fra Stofa til Yousee, så havde beboerne pludselig problemet, og Yousee kunne godt løse problemet for dem med en teknisk ændring, men der har ikke bredt den ud til resten af Yousee kunderne.

Nu har jeg den nye TV boks, så det berører ikke mit TV, men der er jo mange der ikke har, og som har problemet

https://www.facebook.com/hjantenne/photos/a.660201250658775.1073741828.649679891710911/1142830545729174/?type=3&theater
Det skal lige siges at folk med BoxerTV sagtens kan ha den fornøjelse med det billede i EPG på den type TV jeg har.
Omdømme 7
Badge +4
Hej alle sammen

En god nyhed

Problemet skulle blive løst ved kanalomlægningen fra den 30. januar til midten af marts

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1484745902
Fremover sendes ekstra information ud i tv-nettet, så problemet med PiP i EPG’en skulle blive løst. YouSee har testet løsningen med 20.00 kunder i et udvalgt område af Danmark og tilbagemeldingen har været, at det virker, fortæller Lars Techen Nielsen

Minibilledet er dukket op hos mig 🙂
Omdømme 7
Badge +4
Fremover sendes ekstra information ud i tv-nettet, så problemet med PiP i EPG’en skulle blive løst. YouSee har testet løsningen med 20.00 kunder i et udvalgt område af Danmark og tilbagemeldingen har været, at det virker, fortæller Lars Techen Nielsen

Minibilledet er dukket op hos mig :)

ja, der var Hjørring antenneselskab med 20.000 kunder der brokkedede sig, og så løste Yousee problemet vupti

Men nu ser jeg kun via humax, så jeg er ligeglad 🙂
Hej!
Den 06-02 program guiden pludselig er forsvundet på vores Tv. I dag har jeg snakket med to medarbejdere hos YouSee, men har fået svar at generelt er det ikke problemer. Det kan jeg ikke bruge nogen sted. Tidligere har jeg haft én gang samme problem, og efter en kontakt med YouSee medarbejder var problemet fixet og kom program guiden tilbage.
Hvorfor kandetikke lade sig gøre nu?

Bemærkning: har ingen Tv boks og har Samsung Tv , har indlæøst Tv kanalerne på ny,
Omdømme 7
Badge +4
Hej!
Den 06-02 program guiden pludselig er forsvundet på vores Tv. I dag har jeg snakket med to medarbejdere hos YouSee, men har fået svar at generelt er det ikke problemer. Det kan jeg ikke bruge nogen sted. Tidligere har jeg haft én gang samme problem, og efter en kontakt med YouSee medarbejder var problemet fixet og kom program guiden tilbage.
Hvorfor kandetikke lade sig gøre nu?

Bemærkning: har ingen Tv boks og har Samsung Tv , har indlæøst Tv kanalerne på ny,

Taler vi om det lille minibillede oppe i venstre hjørne ?
Hvornår får du kanal omlægningen ? Du kan se det her ved at taste postnr ind eller kigge i driftsinfo :

https://kundeservice.yousee.dk/nyheder/nyhedsarkiv/tv2017/dato
hej
Åbenbart et problem der bliver ved med at spøge. Har lige installeret et LG UH605V med samme mangel på PIP i EPG'en. Ved kontakt til LG-support Danmark lægges problemet over til YouSee og ved kontakt til YouSee lægges problemet over til LG. Er der en sikker løsning et sted derude?
Har der været kanalomlægning i dit område? Det ændrer nemlig lidt på det.
Efter kanalomlægning d. 9/2-17 har jeg for første gang fået et minibillede i EPG'en - nice!
Men til gengælde er alle CMore's kanaler så forsvundet - hmm. Bad trade......
Omdømme 7
Badge +4
Har du stadig Cmore kanalerne på app og PC ?

Hvis du har, så lav en ny kanalsøgning med frekvens 450 eller 450000, lav den gerne igen alligevel

Ellers kan 70704040 hjælpe dig
Ja, jeg har stadig CMore på app.
Har prøvet en ny kanalsøgning (mange gange 🙂 ).
Jeg har også snakket med supporten - de foreslår nyt CAM-kort eller teknikerbesøg.
Men jeg har en anden kanal, der virker fint med CAM-kortet.
Jeg kan bare ikke rigtigt se, hvad en tekniker på adressen kan hjælpe. Men nu må vi se.

Besvar