Mangler du minibillede oppe i venstre hjørne i Samsung EPG programoversigten | YouSee Community

Mangler du minibillede oppe i venstre hjørne i Samsung EPG programoversigten

Vis første besked

92 Kommentarer

Jeg har selv ledt efter en komplet liste, men det var ikke til at finde.

Det tog noget tid, men jeg kiggede listen igennem og fik fjernet alle dem der lå på 143mhz og de står i det indlæg ovenfor.

DROP YOUSEE HVIS DU HAR SAMSUNG TV

Efter YOUSEE kanalomlægning 17.05.2015, er der igen "Brok" med YOUSEE EPG på Samsung TV.

TV2 Charlie er nu flyttet til kanal 107 (Hvis du har bland selv ID=111).

DU ER DERFOR NØDT TIL AT SLETTE TV2 CHARLIE, HVIS DU VIL HAVE DIN EPG TIL AT VIRKE MED "LYD OG MINI BILLEDE".

YOUSEE GØR INGEN TING - MEN GIVER SAMSUNG SKYLDEN. 😞 😞  

http://www.dkscan.dk/TV/yousee_hovedstaden.htm

Slet kanalerne : som ligger på kanal 143

Kanal S06

Analog frekvens 140,25

Frekvens
digital (MHz) 143

Slet følgende:

SAGEM_DOWNLOAD
SW_DOWN A
SW_DOWN B
C Seri
Event
2Sp HD
C Hits
C Emo
CFrst
Charli

Så virker mini billed i EPG igen .. (Yousee problem at de sender på denne frekvens / banan)

Samsung UE 9005

Har netop købt nyt tv Samsung ue55js8005.
Nu virker EPG ikke igen. Har slettet alle kanaler på 143, alle kodede og Charlie. Det virker dog ikke som tidligere. Da jeg så koblede mit gamle Samsung til igen, fungerede det perfekt med akkurat samme opsætning. Det er jo efterhånden til grin at hvis et 2015 tv ikke "understøtter" denne funktion. Jeg tænker at der nok er en del mennesker der skal have nyt tv, når Yousee slukker det analoge signal...
Nogen der har en løsning til Samsungs 2015 modeller?
Det er Yousee den er gal med..

eller dvs.. den elendige tv-boks som de benytter...

Yousee sender EPG data ud på alle kanaler + et signal som siger at de IKKE GØR... hvilket fokker vores TV op.

Hvis Yousee fixede deres crappy tv-boks kunne de fjerne det fjollede signal hvorved alle TV'er ville virke som de skulle med EPG + Minibillede 

Jeg har samme problem med manglende EPG. 

Jeg har prøvet at benytte den løsning som lader til at virke for de fleste; slet alle de kanaler som ikke virker. Denne løsning virker desværre bare ikke i mit tilfælde. 

Mit fjernsyn er et samsung ju7505 og min udbyder yousee.

Mine netværksindstiller når jeg laver kanalsøgning er følgende:

Netværks ID: 100 (fuldpakken) 

Frekvens 143000KHz

Modulation: 64 QAM 

Symbolfrekvens: 6875 KS/s

Jeg har både prøvet at slette de nævnte kanaler som skulle ligge på frekvens 143mhz og prøvet at slette alle kanaler som ikke virker.. 

Nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg gør forkert, siden at jeg ikke kan få det til at fungere? 

På forhånd tak

Hos nogle er det tv4 og pakke / betalings kanaler man ikke har adgang til. Yousee problem . Kendt fejl i snart årevis
Tak for svar. 

Det hjælper heller ikke med tv4 desværre. 

Har været i kontakt med Yousee og de siger, at de ikke tilbyder EPG hvis man ikke har en samsung box? 

Undre mig bare over at det for nogle hjælper at slette nogle kanaler, men det ikke virker for mig. 

Jeg har netop talt med en medarbejder fra YouSee. Endnu engang. Jeg bad denne om at finde denne tråd på deres forum. Det var ikke et problem medarbejderen havde hørt om før. Medarbejderen måtte indrømme at han godt kunne se at dette var et problem og lovede at tage det videre til deres tekniske afdeling.

Alt ovenstående har jeg forsøgt før og er blevet lovet en løsning. Dog uden held.

Medarbejderen lovede at vende tilbage inden for nogle dage med et svar. Han kunne selvfølgelig ikke garantere at det var et positivt svar. Men det er vel bedre end ingenting....

Jeg vil senere i aften, forhåbentlig, forsøge en løsning jeg har læst om på dette forum. Umiddelbart virker det ikke på Samsung TV, men det skal have et forsøg.

Hvis nogen allerede har prøvet denne løsning på et nyere Samsung TV, så giv lige en melding på resultatet.

Forslag til løsning her: http://forum.yousee.dk/t5/TV/Panasonic-TV-EPG-Guide-mangler-minibillede/td-p/4993

• 

Jamen det er jo en lodret løgn af YouSee.

Mit "gamle" Samsung TV (2010 model) havde ingen problemer med EPG, så snart man havde slettet de kanaler.

Jeg kan simpelthen ikke forstå at "Skandinaviens største inden for sit felt" ikke bare får fixet et, tilsyneladende, simpel teknisk problem.

Jeg kan jo ikke ligefrem gå tilbage til forhandleren af mit nye TV og sige at ikke alle funktioner ikke virker. Det får jeg sq nok ikke pengene tilbage på!

• Det lød til, at ham jeg snakkede med kendte til problemet. Han rådførte sig iøvrigt med sine kollegaer, hvorefter de kom med konklusionen at problemet skyldtes at de ikke var noget de tilbød uden boxen. 

Jeg har lige prøvet den løsning som var foreslået i det andet forum, men uden held.. Men derfor kan du jo sagtens have held med det :) 

• 

Jeg ved ikke hvad jeg skal sige. Det giver ikke, i min verden, mening at et 2015 TV pludselig har brug for en boks???

Har 2 andre Samsung TV fra henholdsvis 2010 og 2012. De skal ikke bruge en boks.

Hmm skal man overveje lidt mere offentliggørelse af dette problem? Mon Kontant på DR1, kunne finde det interessant at bore i?? 

• Lige for at opdatere denne tråd med seneste nyt, kan jeg informere at jeg har talt med Samsung omkring dette.

De kender selvfølgelig problematikken omkring dette på de nyeste Samsung modeller. De erkender også at der er ændret en smule på deres tv, så den tidligere løsning med at slette kanaler ikke fungerer.

I modsætning til tidligere, har de nu kontakt til YouSee og arbejder på en fælles løsning.
    Samsung foreslår at man sletter én kanal ad gangen for at se hvilken, der blokerer EPG billedet/lyden. De forventer dog at de har en løsning på dette om ca. 14 dage til én måned. De vil selvfølgelig ikke love noget, da både Samsung og YouSee fælles skal finde løsningen.

Jeg vil forsøge, en af de nærmeste dage at slette én kanal ad gangen og om det virker. Jeg melder tilbage med hvilken kanal der evt. gør udslaget.
    Har andre forsøgt dette, så smid lige en kommentar.
    Æv så røg mit billede også efter kanalrod fra Youse i dag og det hjælper ikke at slette. :-(

Yousee er pi... ligeglade med brugerne, de prioriterer deres Yousee+ boks.

Derfor må alle vi andre lide, og undvære nogle af de smarte faciliteter vi har i miderne smart tv (bl.a. "mini billed i EPG").

Problemet har stået på i årevis, og der sker intet.

Jeg skifter snart selv til en anden udbyder, kan anbefale boxer TV.

Har efter ny søgning, slettet alle de kanaler jeg ikke kan se og minibilledet virker igen. Har indlæst både digitalt og analog + data.

Mener første gang jeg prøvede, forsvandt billedet efter jeg slettede kanal nr. 6 som er en data kanal. Nu har jeg beholdt den og det virker.

Håber det virker for andre.

Vil lige tilføje at det er et ældre Samsung

Det ville hjælpe endnu mere hvis du skrev model nummeret ... "ældre samsung" fortæller ikke en dyt

DanskenDK skrev:
    Vil lige tilføje at det er et ældre Samsung

Ja mit er et UE55HU7505 fra 2014 tror jeg. Og jeg har ikke noget billede selv om jeg kun har en kanal i favoritlisten, ja jeg har haft 2 forskellige kanaler på listen. :(

Omdømme 7
    Badge +7
    Flemsus skrev:
    Ja mit er et UE55HU7505 fra 2014 tror jeg. Og jeg har ikke noget billede selv om jeg kun har en kanal i favoritlisten, ja jeg har haft 2 forskellige kanaler på listen. :(

Fjern alle kanaler over 100. Så har du dit lille billede tilbage.

Virker ikke hos mig. 

Jeg har et Samsung 7505 fra 2015. Har indlæst alle digitale kanaler og slettet alle de kanaler som ikke virker, inkl. alle over 100 - men stadig intet billede i guiden :( 

Læste et sted at Yousee og Samsung ville kigge på en løsning her i 2016.. 

Jeg har samme problem med mit JU7005 fra 2015

Kjaer01 skrev:
    Virker ikke hos mig. 

Jeg har et Samsung 7505 fra 2015. Har indlæst alle digitale kanaler og slettet alle de kanaler som ikke virker, inkl. alle over 100 - men stadig intet billede i guiden :( 

Hej Vast, 

Er det muligt at du kunne følge op på sagen hos din kontakt fra Samsung, for at få status og evt. en løsning på problemet? 

Mener du i favoritlisten eller? Jeg prøvede med DR1 og DR3 på skift i favoritlisten, intet billede i hjørnet desværre.

Besvar