Lydformat? | YouSee Community
Svar

Lydformat?

Er det muligt at se i hvilken lydformat en given TV udsendelse distribueres i, f.eks. Stereo, DS, DTS m.v.
På min gamle Marantz kunne jeg se det i display, der er desværre ikke muligt i min nye Marantz SR7010
icon

Bedste svar af Radiomanden 16 oktober 2018, 22:18

Ved ikke hvordan Display er på den Reciver, på min står det på Displayet hvilken lyd der modtages og sendes ud.
Se original

10 Kommentarer

@Persen M
Tak for info ?
Omdømme 7
Badge +6
Øhm, hvis du prøvede at åbne den store frontklap på din SR7010'er, så vil du opdage et sekundært stort display, hvor der står hvilken tilslutning der pt. benyttes og hvad lydformatet er osv, lige som på de gamle modeller.
Der gemmer sig faktisk en del funktioner og også nogle forskellige tilslutninger bag den store front klap også :-)

https://www.bhphotovideo.com/images/images2500x2500/marantz_sr7010_9_2_channel_full_4k_1191258.jpg
Så kommer info på tv skærm
Fandt det lige, på info knap på Remote control, nogen gange findes svaret lige ved hånden;)
Omdømme 7
Badge +7
Ved ikke hvordan Display er på den Reciver, på min står det på Displayet hvilken lyd der modtages og sendes ud.
De du om det er muligt at se det i menu eller andet sted på min Marantz SR7010, syntes ikke jeg kan finde det nogen steder?
Omdømme 7
Badge +7
Lige som dig kunne jeg på min gamle Reciver se hvilke kanaler der var aktive (2.0, DD 2.0 eller 5.1 ), på min nuværende en Marantz 1403 kan jeg se om det er Stereo, DD, DTS, MAHD eller DTS MA.
Bruger den dog kun når det er film fra Streaming, DVD eller BD.
Det jeg søger er om jeg kan se om en udsendelse sendes i 5.1
Men er det muligt at se formattypen på en udsendelse?
Omdømme 7
Badge +7
Der er 2 formater som anvendes LPCM 2 Kanal, bl.a DR, det andet er DD, som enten er 2 kanal eller 5.1. For så vidt 3, da ældre udsendelser fra f.eks DR er i Mono.

Besvar