Koble DVU fordeler på før forstærker, men hvordan? | YouSee Community
Svar

Koble DVU fordeler på før forstærker, men hvordan?

Omdømme 2
Badge
Hej, jeg kæmper med at få både internet og tv til at virke igen. Havde tekniker besøg igår, som gav mig nyt v3 modem og så koblede han en dvu fordeler på før forstærker, men det stabiliserede heller ikke mine bland selv kanaler. Idag har jeg så kæmpet hele dagen og blandt andet udskiftet kabel mellem modem og forstærker. Har forsøgt med utallige kombinationer med dvu fordeler, men hvor skal hovedkabel sidde, i data, tv eller in? Vil have tv eller internet uden om forstærker, men skal en af dem så sidde? Indtil nu kun lykkedes at få enten tv eller internet til at køre. Upstream står bare og blinker og kommer ikke videre.
icon

Bedste svar af Forummanden 28 august 2019, 20:36

Signalet løber forkert i din nuværende samling. For at signalet bliver delt korrekt, skal hovedkablet i ind-porten. Modemmet skal i data. Og tv/forstærker skal i tv.

Fordeleren er indrettet således, at modemmet ikke kan sende data tilbage, hvis det sidder på tv-porten. Der er samtidig høj isolation mellem data og tv, så de ikke forstyrrer hinanden.
Se original

18 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Som udgangspunkt, så bør det ikke være nødvendigt med en forstærker, men hvis der skal bruges en, så skal den have returvej, da Bredbånd ellers ikke virker.
Alternativ kan der nøjes med at bruge forstærker til TVet, og køre Bredbånd uden om. Hvis ellers signal er godt nok til det uden forstærker, hvilket det som før nævnt bør være.
Omdømme 2
Badge
Hvad mener du med returvej og hvor skal hovedstik sidde i den fordeler samt bredbånd?
Omdømme 7
Badge +7
Som skrevet, så virker Bredbånd ikke hvis der bruges en forstærker uden returvej, der tyder da også på at den ikke har det, da der skrives at der ikke kan opnås forbindelse på Upload.
En TV/ Data fordeler kan næppe forbindes forkert, da der står hvor signal skal ind. og hvor TV og Data skal tilsluttes,
Omdømme 2
Badge
Jeg har hovedkabel udefra i data, kabel fra tv i tv og så et kabel fra ind på fordeler til ind på forstærker. I slot 1 på forstærker er så kabel som går ned i modem..
Omdømme 7
Badge +7
Så er der jo IKKE lavet korrekt, der er et input på fordeler, det er der signal skal på, så kan der være flere TV Out, så der skal TV på, så er der et Data, så er det der Modem skal på.
Omdømme 2
Badge
Ok jeg er jo heller ikke radiomand. Det har idag heller ikke engang virket at køre direkte gennem forstærker, hvor hovedkabel jo går i ind og tv samt bredbånd får hver deres slot. Det virkede indtil igår hvor tekniker kom..
Omdømme 7
Badge +7
Hvordan er det når TV tilsluttes direkte i TV tilslutningen på antennedåsen.?
Omdømme 2
Badge
Jeg giver op for idag 😪 har nu hovedkabel på data. Bredbånd på ind og kabel fra tv til ind på forstærker. Tv til stikdåsen sidder i slot 1 på forstærker. Nu har jeg så internet men nul styrke på bland selv kanaler, så ikke adgang til dem. Hold nu op noget bøvl og er helt i vildrede.
Omdømme 7
Badge +7
Det vil være en ide at Uploade nogle billeder der viser hvordan det hele er tilsluttet. Tvivler på at det er som det skal være.
Signalet løber forkert i din nuværende samling. For at signalet bliver delt korrekt, skal hovedkablet i ind-porten. Modemmet skal i data. Og tv/forstærker skal i tv.

Fordeleren er indrettet således, at modemmet ikke kan sende data tilbage, hvis det sidder på tv-porten. Der er samtidig høj isolation mellem data og tv, så de ikke forstyrrer hinanden.
Omdømme 7
Badge +7

Det er blevet forsøgt forklaret.
Omdømme 2
Badge
Synes jo jeg har forklaret det i tekst. Valgte i eftermiddags at købe ny forstærker som afløser for en 9 år gammel. Det blev triax ifa388. Der er 2 muligheder for indstilling på den, men ved ikke hvad de hjælper vedrørende. Man kan vælge 6,0 eller 12db. Begge står på 6db. Kan se på boksens tuner at styrken nu er for lav, nemlig 46 dBuV. Skal være omkring 53 ifølge tekniker igår. Inden han kom lå styrken for høj, nemlig på 67-69.

Jeg har kørt via forstærker på loftet siden jeg gravede kabel ned i indkørsel og fik yousee i det hus, jeg stadig bor i. Men det er til salg..
Omdømme 2
Badge
Tusinde tak for et svar, jeg kan forstå Forummanden 😊 og det forsøger jeg i morgen eftermiddag og så skriver jeg igen herinde.
Der står følgende i forstærker-manualen:

Bland selv-kanalerne ligger på de laveste frekvenser, så tilt skal nok stå på 0.

Attenuator-indstillingen skruer ned for signalstyrken. 12 dB giver laveste forstærkning. Start med 12, og gå til 6, og derefter til 0, hvis nødvendigt.
Omdømme 2
Badge
Nu har jeg gjort som Forummanden forslog og alt virker nu 😊👍 men selv på db12 på attenuator, da er signal styrke for høj..62-64
Omdømme 7
Badge +7
Se lige hvordan det er uden, sandsynligt er det ikke nødvendigt med forstærker, der er signal nok til 2 måske 3 TVer.
Har 2 på, lidt lange kabeltræk, men ingen forstærker.
Omdømme 2
Badge
Jeg kan som sagt ikke køre uden forstærker, for har gjort det i 9 år.. Der bliver ikke lavet mere nu med mindre signalet fortsat forringes når klokken passerer 20.30. For det er jo den problemstilling der startede det hele..
Omdømme 7
Badge +7
Hvis problemet ikke ligger hos dig, så skal det løses af You See. Der skal kunne ses TV uden forstærker.

Besvar