Kan ikke optage kodet kanaler på min Samaung bluray BD H8900N | YouSee Community
Svar

Kan ikke optage kodet kanaler på min Samaung bluray BD H8900N

Jeg har netop købt en Samsung BD H8900 Bluray HDD-optager. Da jeg ikke kunne forenes med  Yousee´ egen boks. Den optager fint, dog ikke de kodet kanaler. Jeg kan sagtens se de kodet kanaler gennem BD 8900, men jeg kan ikke optage dem. Ved den skulle kunne optage én kodet kanal af gangen, og kan se på de forskellige indlæg andre steder at folk lystigt optager kodet kanaler. Nogen der har en løsning?

Alle kabler er Yousee ready, det samme er BD H8900 fra Samsung

icon

Bedste svar af Radiomanden 24 januar 2016, 13:17

Det er  fordi der bruges et + modul, så er der ballade, det skal udskiftes til et der ikke er +, har ikke + moduler, og der kan optages.

Se original

113 Kommentarer

korrekt, sådan løste jeg også problemet

du har ikke ret. som du kan se andet sted er det YOUSEE's CA CI/CI+ Modul der ikke er kompatibelt:
jeg udskiftede det med et Neotion Yousee DVB-C Viaccess CI 3.X Kortlæser 8039 som jeg købte hos bergs.dk og det virker nu perfekt.

jorn17 skrev:
Jeg havde samme problem med min Samsung BD 8500. Yousee kan ikke løse problemet - Samsung kan heller ikke.

For at gøre min meget, meget lange klagehistorie kort, er her løsningen.

Sælg den Samsung maskine du har, og køb i stedet for LG HR939N.

Det er helt forrykt og urimeligt, men det er den eneste løsning. Det jeg jeg gjort og det virker perfekt.

Omdømme 7
Badge +7
Sommerdal skrev:
Jeg bor i et boligområde, hvor det af lokalplanen fremgår at der er så store restriktioner på tv modtagelse, at det kun er YouSee der kan vælges.

Så det er YouSee og kommunen, der har monopol - det er vel det du mener

joern skrev:
Sommerdal skrev:
Jeg kan nu bekræfte, at timeshift/optagelse virker, hvis man bruger et CI modul - altså et modul uden +

Dårlig service af YouSee -  men det er jo hvad man kan forvente sig at store koncerner med næsten monopol

Hvis du opfatter en aftale mellem en forening og YouSee som noget, der ligner monopol, så har du jo ret. Hvis YouSee har monopol i den sammenhæng, hvad har foreningen så?

Nej egenlig ikke. En aftale mellem to uafhængige parter er ikke monopol.

Bor sel i et område, hvor Stofa er utrolig stor gennem AN-TV antenneforening og kommune på mange måder har aftaler, men vi opsagde for mange år siden aftalen med antenneforeningen/kommunen og lavede en fatale med JTAS Kabel TV (nu YouSee). Det eneste det kræver er en rubust indsats.

Jeg bor i et boligområde, hvor det af lokalplanen fremgår at der er så store restriktioner på tv modtagelse, at det kun er YouSee der kan vælges.

Så det er YouSee og kommunen, der har monopol - det er vel det du mener

joern skrev:
Sommerdal skrev:
Jeg kan nu bekræfte, at timeshift/optagelse virker, hvis man bruger et CI modul - altså et modul uden +

Dårlig service af YouSee -  men det er jo hvad man kan forvente sig at store koncerner med næsten monopol

Hvis du opfatter en aftale mellem en forening og YouSee som noget, der ligner monopol, så har du jo ret. Hvis YouSee har monopol i den sammenhæng, hvad har foreningen så?

Omdømme 7
Badge +7
Sommerdal skrev:

Omdømme 7
Badge +7
Stjernlund skrev:
Hej Vilhelm,

Det er mig der har oprette denne tråd, og jeg kan bekræfte at det IKKE virker. Du har helt ret at den er påtegnet "Yousee ready", men Yousee afskriver sig et hvert ansvar da det ikke er deres eget produkt. Har været kastet igennem hele møllen. Samsung kan heller ikke hjælpe, da de siger det er Yousee´ der har problemet.

Jeg kører kun med udstyr (kabler, CI+ fra yousee og stik) som er yousee godkendt. Jeg har ikke forsøgt løsningen som fremgår i denne tråd vedr. CI istedet for CI+ modul.

Jeg er overbevist om, at dit problem løses, hvis du anskaffer CI i stedet for.

Hej Vilhelm,

Det er mig der har oprette denne tråd, og jeg kan bekræfte at det IKKE virker. Du har helt ret at den er påtegnet "Yousee ready", men Yousee afskriver sig et hvert ansvar da det ikke er deres eget produkt. Har været kastet igennem hele møllen. Samsung kan heller ikke hjælpe, da de siger det er Yousee´ der har problemet.

Jeg kører kun med udstyr (kabler, CI+ fra yousee og stik) som er yousee godkendt. Jeg har ikke forsøgt løsningen som fremgår i denne tråd vedr. CI istedet for CI+ modul.

Omdømme 7
Badge +7
Vilhelm skrev:
joern skrev:
Nu skal vi jo lige være opmærksom på, at købet hos YouSee virker. Folk kan blot ikke optage kodede kanaler. Radiomanden har beskrevet det et utal af gange. ...
Hvordan kan du synes, at "købet hos YouSee virker. Folk kan blot ikke optage kodede kanaler"? 

Jeg har godt set hvad Radiomanden har skrevet, men har aldrig set at YouSee har redegjort for sagen.

Skal folk, der køber en dyr optager/afspiller med YouSee Ready-logo, ikke kunne regne med at kunne bruge den til YouSee, når øvrigt udstyr, herunder kortlæser, også er YouSee Ready?

Når det bliver skrevet, som om det slet ikke virker, følte jeg bare, at det det virker på den del, der har med alm. TV visning at gøre. Jeg forsøger ikke, at give hverken YouSee eller producenterne skylden for den mangledndende anvendelse til optagelse.

Som jeg skrev virker det på mit Samsung UE40HU6905. På mit står der Dual Viacces CAM. Det er et Strong HHF21101001367. Det er nogle år gammelt, da det oprindeligt er købt til et andet TV.

Omdømme 6
Badge +2
joern skrev:
Nu skal vi jo lige være opmærksom på, at købet hos YouSee virker. Folk kan blot ikke optage kodede kanaler. Radiomanden har beskrevet det et utal af gange. ...
Hvordan kan du synes, at "købet hos YouSee virker. Folk kan blot ikke optage kodede kanaler"? 

Jeg har godt set hvad Radiomanden har skrevet, men har aldrig set at YouSee har redegjort for sagen.

Skal folk, der køber en dyr optager/afspiller med YouSee Ready-logo, ikke kunne regne med at kunne bruge den til YouSee, når øvrigt udstyr, herunder kortlæser, også er YouSee Ready?

Omdømme 7
Badge +7
Vilhelm skrev:
Problemet i denne tråd undrer mig.

For der er tale om den dyre Samsung 3D Blu-ray afspiller og HDD-optager BD-H8900N, som der ikke burde være problemer med, da den er YouSee ready. Udstyret har et indbygget CI+-slot. Hvis man sætter en kortlæser (CA-modul), købt af YouSee, med et programkort fra YouSee i slottet, skulle alt  altså fungere.

Hvis det ikke gør, burde YouSee udrede fejlen, for de har godkendt afspilleren som YouSee ready.

Forhandleren af Strong-modulet, AV-Connection (se link herunder) skriver da også på sin side:

"OBS: På nuværende tidspunkt ser det ud til, at der IKKE er mulighed for at optage tilkøbs/bland selv kanaler på tv med harddisk tilsluttet. Dette er IKKE en fejl i modulet, men et problem der ligger hos Yousee i samarbejde med bl.a Samsung og Sony tv. Vi ved at der arbejdes på at løse problemet, men kan ikke sige noget om eller hvornår dette sker."

----

P.S. En kortlæser kaldes også et CA-modul eller et CAM. Den sprække, som kortlæseren sættes ind i, kaldes et CI-modul (Common Interface). En nyere standard er CI+.

Der er kortlæsere, altså CA-moduler, der er mærket CI+. Det gælder fx en Strong kortlæser, der betegnes CI+ CA-modul, og som er mærket YouSee ready: http://www.av-connection.dk/?PGr=5447&gclid=CKHel-uU3csCFeLOcgodywgI-A.

Jeg har gået ud fra, at man med udstyr med CI+-slot skal bruge en kortlæser mærket CI+.

Nu skal vi jo lige være opmærksom på, at købet hos YouSee virker. Folk kan blot ikke optage kodede kanaler. Radiomanden har beskrevet det et utal af gange.

Jeg har selv et Samsung TV og har ingen problemer med at optage kodede kanaler. Har dog ikke Bland Selv, men har C More kanaler, der sagtens kan optages på den HDD, der er sluttet til TV'et.

Omdømme 6
Badge +2
Problemet i denne tråd undrer mig.

For der er tale om den dyre Samsung 3D Blu-ray afspiller og HDD-optager BD-H8900N, som der ikke burde være problemer med, da den er YouSee ready. Udstyret har et indbygget CI+-slot. Hvis man sætter en kortlæser (CA-modul), købt af YouSee, med et programkort fra YouSee i slottet, skulle alt  altså fungere.

Hvis det ikke gør, burde YouSee udrede fejlen, for de har godkendt afspilleren som YouSee ready.

Forhandleren af Strong-modulet, AV-Connection (se link herunder) skriver da også på sin side:

"OBS: På nuværende tidspunkt ser det ud til, at der IKKE er mulighed for at optage tilkøbs/bland selv kanaler på tv med harddisk tilsluttet. Dette er IKKE en fejl i modulet, men et problem der ligger hos Yousee i samarbejde med bl.a Samsung og Sony tv. Vi ved at der arbejdes på at løse problemet, men kan ikke sige noget om eller hvornår dette sker."

----

P.S. En kortlæser kaldes også et CA-modul eller et CAM. Den sprække, som kortlæseren sættes ind i, kaldes et CI-modul (Common Interface). En nyere standard er CI+.

Der er kortlæsere, altså CA-moduler, der er mærket CI+. Det gælder fx en Strong kortlæser, der betegnes CI+ CA-modul, og som er mærket YouSee ready: http://www.av-connection.dk/?PGr=5447&gclid=CKHel-uU3csCFeLOcgodywgI-A.

Jeg har gået ud fra, at man med udstyr med CI+-slot skal bruge en kortlæser mærket CI+.

Som jeg læser de øvrige svar, handler det om at anskaffe sig et CI i stedet for et CI+
Så det prøver jeg
Omdømme 1
YouSee's CI-modul i dem begge som er et Strong CI-modul - selvfølgelig kan jeg se alle bland selv kanaler begge steder - der er kun optage med BD-H8900N der er et problem på bland selv kanalerne, ikke på grundpakke kanalerne.

Jeg er ret sikker på det er firmware/software problem i BD-H8900N da det virker fint på et Samsung serie 6 TV men ikke på blu-ray HDD optageren.

Der er ikke andet for end vi (os der bruger en BD-H8900N) alle må skrive til Samsung om fejlen og håbe på de gider rette den.

Her efter Påske køber jeg et CI-modul og kort mere af YouSee til mit LG EF950V i stuen, jeg er ret sikker på der vil optagelse af bland selv kanalerne til en SSD i USB'en virke fint.

Omdømme 6
Badge +2
Kim_S skrev:
Jeg har samme problem - kan optage fra alle kanaler i grundpakken, kan ikke optage fra kanaler i bland selv.

Har lige prøvet at lave en ny kanal søgning fordi jeg havde fjernet kanaler for at få mini preview i EPG til at virke - selvom jeg beholder dem dobbelt, altså dem over kanal 100 også hjælper det ikke, kan stadig ikke optage fra bland selv kanaler.

EDIT:

Har lige prøvet i soveværelset (Samsung serie 6 TV hvor jeg har en SSD til USB'en) der er ingen problemer med at optage fra bland selv kanaler

Hvilket Ca-modul (kortlæser) bruger du i din Samsung bluray BD H8900N? Har du undersøgt, om kodede kanaler kan ses med det pågældende CA-modul og kort sat i dit tv?

Omdømme 1
Jeg har samme problem - kan optage fra alle kanaler i grundpakken, kan ikke optage fra kanaler i bland selv.

Har lige prøvet at lave en ny kanal søgning fordi jeg havde fjernet kanaler for at få mini preview i EPG til at virke - selvom jeg beholder dem dobbelt, altså dem over kanal 100 også hjælper det ikke, kan stadig ikke optage fra bland selv kanaler.

EDIT:

Har lige prøvet i soveværelset (Samsung serie 6 TV hvor jeg har en SSD til USB'en) der er ingen problemer med at optage fra bland selv kanaler

Omdømme 6
Badge +2
joern skrev:
Sommerdal skrev:
joern skrev:
Nej det kan bestemt ikke bekræftes.
Grundpakkens kanaler ligger ikke dobbelt.
Jeg har Fuldpakken og har lige prøvet med 3+ m. fl.
Dr kan ikke ses. De er krypteret og kan ikke ses.

Du skal have kortet siddende i for at kunne se de kodede kanaler.

Med kortet siddende i kan de se 3+ på 10 og 110

Ja og det var sikkert det Vilhelm mente. Har lige prøvet med kortet i og der kunne jeg se begge versioner. Har ikke Bland Selv.

Jamen, det er jo en bekræftelse af det, Sommerdal skrev: At kunder med Fuldpakken kan se de kodede versioner af Fuldpakkekanaler, hvis man sætter sit programkort i udstyret, forudsat at man bruger netværks-id 100.  Sommerdal har så fundet det fordelagtigt, fordi (nogle) kodede versioner hos ham modtages i bedre kvalitet end de ukodede.

Nu har jeg beskæftiget mig med alt vedrørende YouSee kabel-tv i adskillige år, men aldrig vidst dette. Hos mig selv har jeg dog ikke haft mulighed for at opdage det, da jeg kun har Grundpakken og nogle Ekstrakanaler.

Dette at kunne se de kodede versioner af Fuldpakkekanaler må jo skyldes at YouSee ved opdateringen af kundens programkort tager højde for, hvilken tv-pakke kunden modtager.

Mon ikke det samme forhold gør sig gældende for kunder med en alm fast Mellempakke?

Omdømme 6
Badge +2
Radiomanden skrev:
Grundpakken ligger da ikke dobbelt, der er da kun en udgave af de kana!er den indeholder. Mellem og Fuldpakke, ja. Grundpakken skal man jo som minimum have for at få de øvrige.

Jeg er udmærket klar over at Grundpakkens kanaler kun ligger i en ukodet version.

Derfor skrev jeg jo også i parentes:  "... kun for Fuldpakkekanaler der udbydes som Ekstrakanaler eller selvvalgte Bland Selv-kanaler og derfor sendes kodet."

Omdømme 7
Badge +7
Sommerdal skrev:
joern skrev:

Ja og det var sikkert det Vilhelm mente. Har lige prøvet med kortet i og der kunne jeg se begge versioner. Har ikke Bland Selv.

joern skrev:

Omdømme 7
Badge +7
Radiomanden skrev:
Grundpakken ligger da ikke dobbelt, der er da kun en udgave af de kana!er den indeholder. Mellem og Fuldpakke, ja. Grundpakken skal man jo som minimum have for at få de øvrige.

Nej selvfølgelig ikke. Jeg manglede ikke i sætningen. Er rettet. Godt du er vågen.

Omdømme 7
Badge +7

Omdømme 7
Badge +7

Omdømme 6
Badge +2
Sommerdal skrev: ...
Selv da jeg havde fuldpakken bruge jeg kanaler over 100 (TV3+ = 110)

Den kunne jeg fint optage med kort og fuldpakke.

Med bland selv kan jeg ikke optage.

Kanal 110 er kodet - uanset om jeg har fuldpakke - eller bland selv.

Alligevel virkede den med fuldpakke - men ikke med bland selv.

Grunden til at jeg brugte 110 var at jeg fik et bedre signal ind på kanaler > 100 med fuldpakken

Det er en interessant oplysning (hvis jeg forstår den rigtigt), at en kunde med Fuldpakken, som bruger netværks-id 100, kan se Fuldpakkekanaler i 2 versioner:  a) som ukodede på kanalpladser under 100 og b) som kodede på kanalpladser over 100. [Det sidste dog kun med programkort i udstyret, og kun for Fuldpakkekanaler der udbydes som Ekstrakanaler eller Selvvalgte Bland Selv-kanaler og derfor sendes kodet].

Er der andre der kan bekræfte dette?

Omdømme 7
Badge +7
Sommerdal skrev:
Radiomanden skrev:
 Der er ingen bland selv kanaler under 100 når der bruges ID 100, det er der når der bruges ID 111. Derfor skriver YS at med bland selv/extra kanaler bruges ID 111.

Det er gået op for mig, at du ikke fatter ret meget, så lad os slutte den her.

Når man peger fingre af andre, skal man huske på, at endnu flere peger mod en selv.

Når du har Bland Selv, kan du ikke - uden kort - se TV på flere TV i husstanden bortset fra kanalerne i Grundpakken. Du kan optage de kanaler, der ligger i Grundpakken, men ikke resten.

Besvar