Kan ikke optage kodet kanaler på min Samaung bluray BD H8900N | YouSee Community
Svar

Kan ikke optage kodet kanaler på min Samaung bluray BD H8900N



Vis første besked

113 Kommentarer

Som jeg læser de øvrige svar, handler det om at anskaffe sig et CI i stedet for et CI+
Så det prøver jeg
Omdømme 6
Badge +2
Problemet i denne tråd undrer mig.

For der er tale om den dyre Samsung 3D Blu-ray afspiller og HDD-optager BD-H8900N, som der ikke burde være problemer med, da den er YouSee ready. Udstyret har et indbygget CI+-slot. Hvis man sætter en kortlæser (CA-modul), købt af YouSee, med et programkort fra YouSee i slottet, skulle alt  altså fungere.

Hvis det ikke gør, burde YouSee udrede fejlen, for de har godkendt afspilleren som YouSee ready.

Forhandleren af Strong-modulet, AV-Connection (se link herunder) skriver da også på sin side:

"OBS: På nuværende tidspunkt ser det ud til, at der IKKE er mulighed for at optage tilkøbs/bland selv kanaler på tv med harddisk tilsluttet. Dette er IKKE en fejl i modulet, men et problem der ligger hos Yousee i samarbejde med bl.a Samsung og Sony tv. Vi ved at der arbejdes på at løse problemet, men kan ikke sige noget om eller hvornår dette sker."

----

P.S. En kortlæser kaldes også et CA-modul eller et CAM. Den sprække, som kortlæseren sættes ind i, kaldes et CI-modul (Common Interface). En nyere standard er CI+.

Der er kortlæsere, altså CA-moduler, der er mærket CI+. Det gælder fx en Strong kortlæser, der betegnes CI+ CA-modul, og som er mærket YouSee ready: http://www.av-connection.dk/?PGr=5447&gclid=CKHel-uU3csCFeLOcgodywgI-A.

Jeg har gået ud fra, at man med udstyr med CI+-slot skal bruge en kortlæser mærket CI+.

Omdømme 7
Badge +7
Vilhelm skrev:
Problemet i denne tråd undrer mig.

For der er tale om den dyre Samsung 3D Blu-ray afspiller og HDD-optager BD-H8900N, som der ikke burde være problemer med, da den er YouSee ready. Udstyret har et indbygget CI+-slot. Hvis man sætter en kortlæser (CA-modul), købt af YouSee, med et programkort fra YouSee i slottet, skulle alt  altså fungere.

Hvis det ikke gør, burde YouSee udrede fejlen, for de har godkendt afspilleren som YouSee ready.

Forhandleren af Strong-modulet, AV-Connection (se link herunder) skriver da også på sin side:

"OBS: På nuværende tidspunkt ser det ud til, at der IKKE er mulighed for at optage tilkøbs/bland selv kanaler på tv med harddisk tilsluttet. Dette er IKKE en fejl i modulet, men et problem der ligger hos Yousee i samarbejde med bl.a Samsung og Sony tv. Vi ved at der arbejdes på at løse problemet, men kan ikke sige noget om eller hvornår dette sker."

----

P.S. En kortlæser kaldes også et CA-modul eller et CAM. Den sprække, som kortlæseren sættes ind i, kaldes et CI-modul (Common Interface). En nyere standard er CI+.

Der er kortlæsere, altså CA-moduler, der er mærket CI+. Det gælder fx en Strong kortlæser, der betegnes CI+ CA-modul, og som er mærket YouSee ready: http://www.av-connection.dk/?PGr=5447&gclid=CKHel-uU3csCFeLOcgodywgI-A.

Jeg har gået ud fra, at man med udstyr med CI+-slot skal bruge en kortlæser mærket CI+.

Nu skal vi jo lige være opmærksom på, at købet hos YouSee virker. Folk kan blot ikke optage kodede kanaler. Radiomanden har beskrevet det et utal af gange.

Jeg har selv et Samsung TV og har ingen problemer med at optage kodede kanaler. Har dog ikke Bland Selv, men har C More kanaler, der sagtens kan optages på den HDD, der er sluttet til TV'et.

Omdømme 6
Badge +2
joern skrev:
Nu skal vi jo lige være opmærksom på, at købet hos YouSee virker. Folk kan blot ikke optage kodede kanaler. Radiomanden har beskrevet det et utal af gange. ...
Hvordan kan du synes, at "købet hos YouSee virker. Folk kan blot ikke optage kodede kanaler"? 

Jeg har godt set hvad Radiomanden har skrevet, men har aldrig set at YouSee har redegjort for sagen.

Skal folk, der køber en dyr optager/afspiller med YouSee Ready-logo, ikke kunne regne med at kunne bruge den til YouSee, når øvrigt udstyr, herunder kortlæser, også er YouSee Ready?

Omdømme 7
Badge +7
Vilhelm skrev:
joern skrev:
Nu skal vi jo lige være opmærksom på, at købet hos YouSee virker. Folk kan blot ikke optage kodede kanaler. Radiomanden har beskrevet det et utal af gange. ...
Hvordan kan du synes, at "købet hos YouSee virker. Folk kan blot ikke optage kodede kanaler"? 

Jeg har godt set hvad Radiomanden har skrevet, men har aldrig set at YouSee har redegjort for sagen.

Skal folk, der køber en dyr optager/afspiller med YouSee Ready-logo, ikke kunne regne med at kunne bruge den til YouSee, når øvrigt udstyr, herunder kortlæser, også er YouSee Ready?

Når det bliver skrevet, som om det slet ikke virker, følte jeg bare, at det det virker på den del, der har med alm. TV visning at gøre. Jeg forsøger ikke, at give hverken YouSee eller producenterne skylden for den mangledndende anvendelse til optagelse.

Som jeg skrev virker det på mit Samsung UE40HU6905. På mit står der Dual Viacces CAM. Det er et Strong HHF21101001367. Det er nogle år gammelt, da det oprindeligt er købt til et andet TV.

Hej Vilhelm,

Det er mig der har oprette denne tråd, og jeg kan bekræfte at det IKKE virker. Du har helt ret at den er påtegnet "Yousee ready", men Yousee afskriver sig et hvert ansvar da det ikke er deres eget produkt. Har været kastet igennem hele møllen. Samsung kan heller ikke hjælpe, da de siger det er Yousee´ der har problemet.

Jeg kører kun med udstyr (kabler, CI+ fra yousee og stik) som er yousee godkendt. Jeg har ikke forsøgt løsningen som fremgår i denne tråd vedr. CI istedet for CI+ modul.

Omdømme 7
Badge +7
Stjernlund skrev:
Hej Vilhelm,

Det er mig der har oprette denne tråd, og jeg kan bekræfte at det IKKE virker. Du har helt ret at den er påtegnet "Yousee ready", men Yousee afskriver sig et hvert ansvar da det ikke er deres eget produkt. Har været kastet igennem hele møllen. Samsung kan heller ikke hjælpe, da de siger det er Yousee´ der har problemet.

Jeg kører kun med udstyr (kabler, CI+ fra yousee og stik) som er yousee godkendt. Jeg har ikke forsøgt løsningen som fremgår i denne tråd vedr. CI istedet for CI+ modul.

Jeg er overbevist om, at dit problem løses, hvis du anskaffer CI i stedet for.

Jeg kan nu bekræfte, at timeshift/optagelse virker, hvis man bruger et CI modul - altså et modul uden +

Dårlig service af YouSee -  men det er jo hvad man kan forvente sig at store koncerner med næsten monopol

Omdømme 7
Badge +7
Sommerdal skrev:
Jeg kan nu bekræfte, at timeshift/optagelse virker, hvis man bruger et CI modul - altså et modul uden +

Dårlig service af YouSee -  men det er jo hvad man kan forvente sig at store koncerner med næsten monopol

Hvis du opfatter en aftale mellem en forening og YouSee som noget, der ligner monopol, så har du jo ret. Hvis YouSee har monopol i den sammenhæng, hvad har foreningen så?

Jeg bor i et boligområde, hvor det af lokalplanen fremgår at der er så store restriktioner på tv modtagelse, at det kun er YouSee der kan vælges.

Så det er YouSee og kommunen, der har monopol - det er vel det du mener

joern skrev:
Sommerdal skrev:
Jeg kan nu bekræfte, at timeshift/optagelse virker, hvis man bruger et CI modul - altså et modul uden +

Dårlig service af YouSee -  men det er jo hvad man kan forvente sig at store koncerner med næsten monopol

Hvis du opfatter en aftale mellem en forening og YouSee som noget, der ligner monopol, så har du jo ret. Hvis YouSee har monopol i den sammenhæng, hvad har foreningen så?

Omdømme 7
Badge +7
Sommerdal skrev:
Jeg bor i et boligområde, hvor det af lokalplanen fremgår at der er så store restriktioner på tv modtagelse, at det kun er YouSee der kan vælges.

Så det er YouSee og kommunen, der har monopol - det er vel det du mener

joern skrev:
Sommerdal skrev:
Jeg kan nu bekræfte, at timeshift/optagelse virker, hvis man bruger et CI modul - altså et modul uden +

Dårlig service af YouSee -  men det er jo hvad man kan forvente sig at store koncerner med næsten monopol

Hvis du opfatter en aftale mellem en forening og YouSee som noget, der ligner monopol, så har du jo ret. Hvis YouSee har monopol i den sammenhæng, hvad har foreningen så?

Nej egenlig ikke. En aftale mellem to uafhængige parter er ikke monopol.

Bor sel i et område, hvor Stofa er utrolig stor gennem AN-TV antenneforening og kommune på mange måder har aftaler, men vi opsagde for mange år siden aftalen med antenneforeningen/kommunen og lavede en fatale med JTAS Kabel TV (nu YouSee). Det eneste det kræver er en rubust indsats.

du har ikke ret. som du kan se andet sted er det YOUSEE's CA CI/CI+ Modul der ikke er kompatibelt:
jeg udskiftede det med et Neotion Yousee DVB-C Viaccess CI 3.X Kortlæser 8039 som jeg købte hos bergs.dk og det virker nu perfekt.

jorn17 skrev:
Jeg havde samme problem med min Samsung BD 8500. Yousee kan ikke løse problemet - Samsung kan heller ikke.

For at gøre min meget, meget lange klagehistorie kort, er her løsningen.

Sælg den Samsung maskine du har, og køb i stedet for LG HR939N.

Det er helt forrykt og urimeligt, men det er den eneste løsning. Det jeg jeg gjort og det virker perfekt.



korrekt, sådan løste jeg også problemet

Besvar