Kan ikke optage kodet kanaler på min Samaung bluray BD H8900N | YouSee Community
Svar

Kan ikke optage kodet kanaler på min Samaung bluray BD H8900N

Vis første besked

113 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
 Der er ikke noget ID 110. Der ID 100 for de normale pakker, og ID 111 for dem med extra kanaler og  bland selv.

Når du har de normale pakker som skrevet så bruges der ikke kort, så er det kun kanaler under 100 der kan ses.

Kom nu op på hesten - det er kanalnummer 110

Radiomanden skrev:
Med ID 100 ligger alle krypterede kanaler over 100, der er ingen under 100 som er krypterede, da de hører fil Fuldpakken. Når du har  bland selv, skal der bruges ID 111.

Der er intet der forhindrer dig i at bruge ID 100 med bland selv - man kan bare ikke bruge bland selv kanaler under 100

ID 110 udelukker blot de kanaler under kanal 100, der ikke virker

Omdømme 7
Badge +7
 Ja det er 3+, den har jeg på kort, og den virker fint, det gør alle dem der er på kortet. Bruger heller ikke et + modul.

Omdømme 7
Badge +7
 Der er ingen bland selv kanaler under 100 når der bruges ID 100, det er der når der bruges ID 111. Derfor skriver YS at med bland selv/extra kanaler bruges ID 111.

Radiomanden skrev:
 Der er ingen bland selv kanaler under 100 når der bruges ID 100, det er der når der bruges ID 111. Derfor skriver YS at med bland selv/extra kanaler bruges ID 111.

Det er gået op for mig, at du ikke fatter ret meget, så lad os slutte den her.

Omdømme 7
Badge +7
 Jeg er helt med på hvordan det er, og hvordan kanalerne er sat op, samt de ID numre der skal bruges i de pågældende situationer, alt virker som det skal, og det gør det fordi der ikke bruges et + modul. Har også en Samsung HDD F8900 recorder.

Sommerdal skrev:

Selv da jeg havde fuldpakken bruge jeg kanaler over 100 (TV3+ = 110)

Den kunne jeg fint optage med kort og fuldpakke.

Med bland selv kan jeg ikke optage.

Kanal 110 er kodet - uanset om jeg har fuldpakke - eller bland selv.

Alligevel virkede den med fuldpakke - men ikke med bland selv.

Grunden til at jeg brugte 110 var at jeg fik et bedre signal ind på kanaler > 100 med fuldpakken

Du skal tænke på, at kanalerne ligger to steder i nettet. De ligger i en kodet og en ukodet version. Indlæser man med id=100, så ligger de ukodede kanaler under 100, de kodede ligger over. Indlæser man med id=111, er det omvendt.

Dvs. med fuldpakken og id=111 ligger den ukodede 3+ på kanal 110.

Med fuldpakken har du fysisk adgang til alle signaler. Den kodede kanal viser dog bare sort skærm.

Med bland selv har du kun fysisk adgang til de kodede (plus de ukodede i grundpakken), da Yousee har sat et filter på dit kabel. Indlæser du nu med id=100 vil de ukodede kanaler ligger under 100, men de signaler har du ikke længere adgang til = sort skærm.

Radiomanden skrev:
 Jeg er helt med på hvordan det er, og hvordan kanalerne er sat op, samt de ID numre der skal bruges i de pågældende situationer, alt virker som det skal, og det gør det fordi der ikke bruges et + modul. Har også en Samsung HDD F8900 recorder.

Så er det derfor du IKKE kan forklare - hvorfor optagelse af kanal (ikke ID) 110 virker med fuldpakken - men ikke med bland selv..

Eller gider du bare ikke - kanal 110 er lige kodet - uanset om man har fuldpakke eller bland selv

P.S. Det der står med sort er bogstaver - læs venligst dem alle sammen

Logan skrev:
Sommerdal skrev:

Grunden til at jeg brugte 110 var at jeg fik et bedre signal ind på kanaler > 100 med fuldpakken

Du skal tænke på, at kanalerne ligger to steder i nettet. De ligger i en kodet og en ukodet version. Indlæser man med id=100, så ligger de ukodede kanaler under 100, de kodede ligger over. Indlæser man med id=111, er det omvendt.

Dvs. med fuldpakken og id=111 ligger den ukodede 3+ på kanal 110.

Med fuldpakken har du fysisk adgang til alle signaler. Den kodede kanal viser dog bare sort skærm.

Med bland selv har du kun fysisk adgang til de kodede (plus de ukodede i grundpakken), da Yousee har sat et filter på dit kabel. Indlæser du nu med id=100 vil de ukodede kanaler ligger under 100, men de signaler har du ikke længere adgang til = sort skærm.

Med fuldpakken har jeg adgang til både de kodede og de ukodede signaler.

For at se de kodede kræver blot at jeg har mit kort monteret.

Når jeg bruger ID100 ligger 3+ på kanal 110 (kodet) - og kan ses med kort - men ikke optages med CI+ medmindre jeg har fuldpakken

Du skrev, at du brugte id=111, da du havde fuldpakken. Så vil den ukodede 3+ ligge på 110. Den kan tages uden kort.

Logan skrev:
Du skrev, at du brugte id=111, da du havde fuldpakken. Så vil den ukodede 3+ ligge på 110. Den kan tages uden kort.

Jeg brugte ID=100 da jeg havde fuldpakken

Men jeg køber en CI (uden +) - så er problemet løst

Omdømme 7
Badge +7
Sommerdal skrev:
Radiomanden skrev:

Det er gået op for mig, at du ikke fatter ret meget, så lad os slutte den her.

Når man peger fingre af andre, skal man huske på, at endnu flere peger mod en selv.

Når du har Bland Selv, kan du ikke - uden kort - se TV på flere TV i husstanden bortset fra kanalerne i Grundpakken. Du kan optage de kanaler, der ligger i Grundpakken, men ikke resten.

Omdømme 6
Badge +2
Sommerdal skrev: ...

Det er en interessant oplysning (hvis jeg forstår den rigtigt), at en kunde med Fuldpakken, som bruger netværks-id 100, kan se Fuldpakkekanaler i 2 versioner:  a) som ukodede på kanalpladser under 100 og b) som kodede på kanalpladser over 100. [Det sidste dog kun med programkort i udstyret, og kun for Fuldpakkekanaler der udbydes som Ekstrakanaler eller Selvvalgte Bland Selv-kanaler og derfor sendes kodet].

Er der andre der kan bekræfte dette?

Omdømme 7
Badge +7
Nej det kan bestemt ikke bekræftes.
Grundpakkens kanaler ligger ikke dobbelt.
Jeg har Fuldpakken og har lige prøvet med 3+ m. fl.
Dr kan ikke ses. De er krypteret og kan ikke ses.

Omdømme 7
Badge +7
Grundpakken ligger da ikke dobbelt, der er da kun en udgave af de kana!er den indeholder. Mellem og Fuldpakke, ja. Grundpakken skal man jo som minimum have for at få de øvrige.

Omdømme 7
Badge +7
Radiomanden skrev:
Grundpakken ligger da ikke dobbelt, der er da kun en udgave af de kana!er den indeholder. Mellem og Fuldpakke, ja. Grundpakken skal man jo som minimum have for at få de øvrige.

Nej selvfølgelig ikke. Jeg manglede ikke i sætningen. Er rettet. Godt du er vågen.

joern skrev:

Du skal have kortet siddende i for at kunne se de kodede kanaler.

Med kortet siddende i kan de se 3+ på 10 og 110

Omdømme 7
Badge +7
Sommerdal skrev:
joern skrev:

Ja og det var sikkert det Vilhelm mente. Har lige prøvet med kortet i og der kunne jeg se begge versioner. Har ikke Bland Selv.

Omdømme 6
Badge +2
Radiomanden skrev:

Jeg er udmærket klar over at Grundpakkens kanaler kun ligger i en ukodet version.

Derfor skrev jeg jo også i parentes:  "... kun for Fuldpakkekanaler der udbydes som Ekstrakanaler eller selvvalgte Bland Selv-kanaler og derfor sendes kodet."

Omdømme 6
Badge +2
joern skrev:
Sommerdal skrev:
joern skrev:

Ja og det var sikkert det Vilhelm mente. Har lige prøvet med kortet i og der kunne jeg se begge versioner. Har ikke Bland Selv.

Jamen, det er jo en bekræftelse af det, Sommerdal skrev: At kunder med Fuldpakken kan se de kodede versioner af Fuldpakkekanaler, hvis man sætter sit programkort i udstyret, forudsat at man bruger netværks-id 100.  Sommerdal har så fundet det fordelagtigt, fordi (nogle) kodede versioner hos ham modtages i bedre kvalitet end de ukodede.

Nu har jeg beskæftiget mig med alt vedrørende YouSee kabel-tv i adskillige år, men aldrig vidst dette. Hos mig selv har jeg dog ikke haft mulighed for at opdage det, da jeg kun har Grundpakken og nogle Ekstrakanaler.

Dette at kunne se de kodede versioner af Fuldpakkekanaler må jo skyldes at YouSee ved opdateringen af kundens programkort tager højde for, hvilken tv-pakke kunden modtager.

Mon ikke det samme forhold gør sig gældende for kunder med en alm fast Mellempakke?

Omdømme 1
Jeg har samme problem - kan optage fra alle kanaler i grundpakken, kan ikke optage fra kanaler i bland selv.

Har lige prøvet at lave en ny kanal søgning fordi jeg havde fjernet kanaler for at få mini preview i EPG til at virke - selvom jeg beholder dem dobbelt, altså dem over kanal 100 også hjælper det ikke, kan stadig ikke optage fra bland selv kanaler.

EDIT:

Har lige prøvet i soveværelset (Samsung serie 6 TV hvor jeg har en SSD til USB'en) der er ingen problemer med at optage fra bland selv kanaler

Omdømme 6
Badge +2
Kim_S skrev:
Jeg har samme problem - kan optage fra alle kanaler i grundpakken, kan ikke optage fra kanaler i bland selv.

Har lige prøvet at lave en ny kanal søgning fordi jeg havde fjernet kanaler for at få mini preview i EPG til at virke - selvom jeg beholder dem dobbelt, altså dem over kanal 100 også hjælper det ikke, kan stadig ikke optage fra bland selv kanaler.

EDIT:

Har lige prøvet i soveværelset (Samsung serie 6 TV hvor jeg har en SSD til USB'en) der er ingen problemer med at optage fra bland selv kanaler

Hvilket Ca-modul (kortlæser) bruger du i din Samsung bluray BD H8900N? Har du undersøgt, om kodede kanaler kan ses med det pågældende CA-modul og kort sat i dit tv?

Omdømme 1
YouSee's CI-modul i dem begge som er et Strong CI-modul - selvfølgelig kan jeg se alle bland selv kanaler begge steder - der er kun optage med BD-H8900N der er et problem på bland selv kanalerne, ikke på grundpakke kanalerne.

Jeg er ret sikker på det er firmware/software problem i BD-H8900N da det virker fint på et Samsung serie 6 TV men ikke på blu-ray HDD optageren.

Der er ikke andet for end vi (os der bruger en BD-H8900N) alle må skrive til Samsung om fejlen og håbe på de gider rette den.

Her efter Påske køber jeg et CI-modul og kort mere af YouSee til mit LG EF950V i stuen, jeg er ret sikker på der vil optagelse af bland selv kanalerne til en SSD i USB'en virke fint.

Besvar