Kan ikke optage kodet kanaler på min Samaung bluray BD H8900N | YouSee Community
Svar

Kan ikke optage kodet kanaler på min Samaung bluray BD H8900N

Vis første besked

113 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
 Jeg har extra kanaler, de kræver jo også kort.

Ja, jeg har også bland selv pakke.

Jeg kunne se alle kanaler både i og udenfor blandselvpakken, uansrt om jeg brugte mit Samsung app. eller TV.

MEN mit problem var, ar jeg ikke kunne optage kanaler fra bland selv pakken på min Samsung apparat, men alle andre kanaler var der ingen problemer med.

Jeg blev endda overtalt til at få kort i både TV og Samsung app., men intet hjalp.

Jeg bombarderede både Sansung og Yousee, for at få dem til at hjllpe mig. Begge påstod hårdnakket at det var den anden part der havde problemer med sit produkt. Absolut ingen hjælp at hente.

Et eller andet sted på "nettet", var der en gut der gav mig det råd, at droppe Samsung maskinen, og købe en LG i stedet. Det var en sur een og sluge, og jeg var P...esur BIG TIME, men jeg købte en ny LG maskine, og forærede Samsung maskinen væk.

DET løste problemet.

Omdømme 7
Badge +7
Det løser som skrevet og så problemet ved at bruge et CA modul som ikke er +. Det har løst problemet for brugere på andet forum.

Jeg har lige hentet et CA modul i ComputerCity Roskilde... OG DET VIRKER.

Jeg har for første gang optaget History HD og det kunne ikke lade sig gøre før. Så nu ser det ud til at fungere og så på en Samsung maskine som jeg på ingen måde vil af med. Så hellere skifte til boxer.

Nu er det så tid til at teste det lidt af men det ser lovende ud :-D

Tak for svar alle sammen.

Omdømme 7
Badge +7
 Det må så være et modul som ikke er +, har bl.a også den kanal, og kan fint optage fra den. Bortset fra ind i mellem på optagelser at de er spærret, det forekommer på alle kanaler, Invalid Content Licence, som der også er andre der skriver om, men det er en anden sag.

Skifter dog snart Samsung maskinen ud, måske til den nye YS boks når den kommer.

Har netop skiftet fra fuldpakke til grundpakke plus 2 kodede kanaler. Har ialt 4 YouSee kort og kan se kodet kanal alle steder, også fra min Samsung F8900N optager. Men fik nøjagtigt samme problem som øvrige i denne tråd, når jeg startede en optagelse. Optageren stoppede optagelsen med det samme, som om der ikke var noget signal. Prøvede med mine forskellige adapter af mærket Strong (ikke købt hos YouSee men YouSee Ready!!) med samme negative resultat. Fik fat i en 1½ år adapter (også Strong og YouSee Ready), som var købt hos YouSee, og nu fungerer det!!!! Så jeg har nu bestilt en ny adapter fra YouSee og så får vi se, hvad der sker.

Hos Samsung Suppport påstår man, at man hos Samsung i Stockholm har lokaliseret problemet til at være placeret hos YouSee, så kan man ikke få YouSee til at interessere sig lidt mere for problemet og for eksempel kontakte Samsung?

Jeg har også en gammel YouSee optager (Samsung), hvor ekstrakortet kan sættes direkte i uden adapter, og her er der intet problem

Omdømme 7
Badge +7
 Problemet er kortlæseren da det er et + modul, det nye vil næppe heller kunne bruges. De fås stadig uden, Neolition f.eks de kan bruges.

hej

jeg har købet et ci-modul til yousee hos yousee så jeg kan ser cmore kanal på min Samsungs BD-F8900N  men den kan ikke optaget  på cmore kanal den går i står efter et par sec og den har den sidste softwareopdatering

den prøve og optage men bliv rød og stopper

Omdømme 7
Badge +7
Du har fået svar i din egen tråd. Problemet som også skrevet i denne tråd, er brugen af et CI+ modul.

JA som sagt... Yousee har kun en type modul og det er et CI+ modul. Det modul tillader IKKE at optage.

Du skal bruge et CI modul...

hvor kan jeg køb sådan et modul kan det køb hos yousee

en som kan link til det rigtigt modul så jeg ved hvad for et jeg skal køb

Omdømme 7
Badge +7
 Som det kan læses i tråden, er der en der har købt et i Computer City. Du kan sende ham en besked om hvad det er for et han har købt.

Bingo

på den "gamle" Yousee kortlæser, som virker,  står der ikke noget om CI+, så det er formentligt kun CI

Men i manualen til 8900 er begge typer nævnt, så hvordan har man en ærlig chance for at finde hoved eller hale i dette?

jeg har nu bestilt et Neotion Yousee DVB-C Viaccess CI 3.X kortlæser 8039 på Bergs.dk, og så håber jeg, mit problem er løst

Så må man blot håbe på, at Yousee kundesupport også følger med på dette forum og glæder sig over de aktive medlemmer

Godt nok mærkeligt, at Yousee blot trækker på skuldrene "det aner vi ikke noget om", hvis de sender signalet "det er ikke tilladt at optage".

Og det virker!!!!!!

Omdømme 7
Badge +7
 Ja, når bare man har det rette modul, så er der ikke problemer.

Tak for henvisningen LeifFarum, jeg har også købt et. Og det spiller bare.

Det lyder som der rene vrøvl at CI+ ikke virker - og CI virker.

Mit modul virkede fint da jeg havde fuldpakken - men med grundpakken og bland selv virker det ikke,

Der er forskel i det signal Yousee sender

Omdømme 7
Badge +7
Sommerdal skrev:
Det lyder som der rene vrøvl at CI+ ikke virker - og CI virker.

Mit modul virkede fint da jeg havde fuldpakken - men med grundpakken og bland selv virker det ikke,

Der er forskel i det signal Yousee sender

Med Bland Selv er kanaler, der ikke er i Grundpakken, kodede. Derfor.

Omdømme 7
Badge +7
Med Fulxpakken har du ikke brug for hverken modul eller kort, der er ingen krypterede kanaler, det har du jo nu.

joern skrev:
Med Bland Selv er kanaler, der ikke er i Grundpakken, kodede. Derfor.

Det er de også i fuldpakken - jeg kunne ikke se kanaler over 100 uden kort.

Jeg har netop forsøgt at indlæse kanaler med netværk-id 100 - så kan jeg ikke se kodede kanaler under 100, men dem over 100, som jeg har bestilt, kan jeg godt se med kort.

Og med fuldpakken kunne jeg sagtens timeshifte og optage kanaler over 100

Omdømme 7
Badge +7
Med ID 100 ligger alle krypterede kanaler over 100, der er ingen under 100 som er krypterede, da de hører fil Fuldpakken. Når du har  bland selv, skal der bruges ID 111.

Hvor er det tråden knækker for jer.

Selv da jeg havde fuldpakken bruge jeg kanaler over 100 (TV3+ = 110)

Den kunne jeg fint optage med kort og fuldpakke.

Med bland selv kan jeg ikke optage.

Kanal 110 er kodet - uanset om jeg har fuldpakke - eller bland selv.

Alligevel virkede den med fuldpakke - men ikke med bland selv.

Grunden til at jeg brugte 110 var at jeg fik et bedre signal ind på kanaler > 100 med fuldpakken

Omdømme 7
Badge +7
 Kanaler med numre under 100 er for dem der har Grund, Mellem eller Fuldpakke, da de ikke er krypterede, kanaler over 100 er for dem med extra kanaler eller bland selv.

Så nej filmen er ikke knækket.

Radiomanden skrev:
 Kanaler med numre under 100 er for dem der har Grund, Mellem eller Fuldpakke, da de ikke er krypterede, kanaler over 100 er for dem med extra kanaler eller bland selv.

Så nej filmen er ikke knækket.

Det er den så alligevel - ellers har du ikke læst (og forstået) hvad jeg skrev.

Kanal 110 kunne jeg optage med kort og fuldpakke

Kanal 110 kan jeg ikke optage med kort og bland selv

Hvor ligger forskellen?

Besvar