Kan ikke optage kodet kanaler på min Samaung bluray BD H8900N | YouSee Community
Svar

Kan ikke optage kodet kanaler på min Samaung bluray BD H8900N

Vis første besked

113 Kommentarer

Hej, Jeg har i et par måneder nu kæmpet med det samme problem som dig. Talt og skrevet frem og tilbage med både Samsung og YouSee. Begge fralægger sig et hvert ansvar - og alt i mens kan jeg ikke optage 'bland selv' kanaler. Jeg tænker, som dig, at det er hos YouSee problemet ligger og når nu de kaster håndklædet i ringen, er jeg ude i at skifte tv-kanal udbyder. Men har ikke så meget forstand på det.... Hvad var grunden til at du skiftede fra Viasat? Og findes der mon andre udbydere jeg kan vælge? Har i hvert fald brug for Animal, 3Puls og discovery.... :-)Mette
Omdømme 6
Badge +3
Som du skriver så har du også problemet med brug af ekstern harddisk, så problemet må ifl. min overbevisning ligge enten på kort el. kortlæser.

Jeg har også Bland selv hos YouSee, dog ikke en optager boks, men en USB harddisk tilsluttet. Jeg havde lidt problemer i starten (Havde også det gamle YouSee Plus kort i den ene kortlæser). Jeg fik så et nyt kort tilsendt efter en disput med deres support. Efter opdatering af kortet (som de foretager) hjalp det så ift. mine BlandSelv kanaler.

Senere i forløbet fik jeg nogle småproblemer med kortvarige meddeleser om Krypteret kanal på nogle af mine kanaler. Efter en del samtaler med support, fik jeg et nyt modul tilsendt af YouSee mod at jeg tilbagesendte det modul jeg havde købt hos dem.  Og nu kører det faktisk på skinner.

Så mit forslag er, at kontakte deres Support afd. og fortæl dem om dine problemer med kort evt. kortlæser (hvis denne er købt hos dem) Og foreslå at du får dem ombyttet for at se, om det ikke kan få løst problemet.

Mvh.

Hej Bentzin,

Tak for din respons. Jeg har for en måneds tid siden fået ombyttet kortet i håb om at det var der fejlen var - hjalp ikke. I dag har jeg lige modtaget en anden kortlæser - hjalp desværre heller ikke. Jeg må vist bare lade være med at kunne optage kodede kanaler - indtil jeg vælger at købe nyt tv eller evt. købe fuld pakke hos YouSee. Bare ærgerligt at det skal være sådan.

Kommer du på noget andet, må du meget gerne skrive igen.

Tak :-)

Omdømme 6
Badge +3
Jeg ved ikke om dette har nogen indflydelse. Men når jeg skal optage på min USB harddisk, så skal jeg vælge kortlæser slot 2 til optagelse, mens jeg har alle mine kanaler stående på kortlæser slot 1 (eller omvendt) - for at det virker hos mig.

Dette gøres på mit Panasonic TV i programerings-menuen, hvor jeg skifter slot vha. den gule knap på forbetjeningen.

Måske du skulle prøve, hvis det er muligt på dit TV, at sætte alle dine kanaler på slot 1 og så vælge slot 2 på din optager. Eller evt begge kort i HD optageren (hvis den har 2 slot) og så gøre det samme.

Men som sagt et skud i tågen. Ved ikke helt hvordan dit TV og HD-recorder ter sig og hvo'n de skal indstilles hver især, når de hver især har et kort + kortlæser.

Hvis dit TV - har 2 moduler til kortlæsere ? Så kunne du evt. nøjes med en USB harddisk til optagelser og så bruge det ene slot til tv-kig og det andet til optagelser. (jvf. ovenstående) og så bruge Samsung HD'en som Bluray afspiller. 

Mvh.

Når jeg skal se tv vælger jeg HDMI2 på tv'et, og så kører det fint via blu-ray'en (bruger knappen 'Guide' på fjernbetjeningen).... 

Mit tv har slet ikke kortlæser, så derfor at jeg bruger blu-ray'ens....

På min fjernbetjening bruges den gule knap til at tidsplanlægge...

Hhhmmm, jeg ved snart hverken ud eller ind ;-)

Men tak for dit svar :-)

Omdømme 7
Badge +7
SmukkeMette skrev:
Når jeg skal se tv vælger jeg HDMI2 på tv'et, og så kører det fint via blu-ray'en (bruger knappen 'Guide' på fjernbetjeningen).... 

Mit tv har slet ikke kortlæser, så derfor at jeg bruger blu-ray'ens....

På min fjernbetjening bruges den gule knap til at tidsplanlægge...

Hhhmmm, jeg ved snart hverken ud eller ind ;-)

Men tak for dit svar :-)

Det har ikke noget med HDMI at gøre. Har din BR to tunere? 

Jeg kan på mit TV heller ikke optage kanaler, der modtages via min boks og vises via HDMI.

Omdømme 6
Badge +3
Hej SmukkeMette. 

Mine indlæg var rettet til trådstarter. Men kan selvfølgelig også bruges af andre.;)

Mvh.

Hen Bentzin,

Jeg har kun 1 kortlæser i begge bokse samt TV

Yousee er ikke til den store hjælp, de fortæller kun at de skal levere signalet og ikke kan tage ansvar for yderligere, den er jeg nok med på, men troede man gik lidt op i kundeservice for at få flere kunder.

Jeg har nu prøvet alt, skiftet rundt på kortlæsere og kort mellem de 2 TV samt de 2 bokse, og lige lidt hjælper det. Den kan ikke optage kodet kanaler, selvom de vises fint.

ER der nogen der ved, hvis man bestiller "fuldpakken", er alt kodning så væk? altså mere om det kunne være en mulig løsning omend noget dyre?

Hej SmukkeMette,

Tak for dit indlæg, har lige fået overset det (beklager)

Jeg har været hos VIASAT i 14 år, men det blev tilsidst for dyrt ift. markedet. Tror det er fordi at parabolmarkedet er eneste løsning sammen med Boxer i de områder hvor der stadig ikke er coax eller fiber.

Forstår dem dog ikke, hvorfor ikke holde på gamle og trofaste kunder i stedet for at gøre det dyre for dem, end for nye kunder. 

Jeg er sikker på at problemet med at optage kodet kanaler kan løses efter snark med div eksperter. Der er faktisk nogen dere mener at nogen kunne have interesse i at ligge spæring på kortet, så man er nød til at bruge tv-udbyderens egne bokse 🙂 (dog intet belæg for dette) 

Men jeg startede med at leje Yousee´egne bokse, men de larmede så meget at vi måtte pille strømmen fra dem om natten, selv i standby tilstand. Udover det er de håbløst forældet i deres menuer og grafik, i hvertfald hvis man sammenligner med andre udbyder.

Omdømme 7
Badge +7
Stjernlund skrev:
Yousee er ikke til den store hjælp, de fortæller kun at de skal levere signalet og ikke kan tage ansvar for yderligere, den er jeg nok med på, men troede man gik lidt op i kundeservice for at få flere kunder.

Jeg har nu prøvet alt, skiftet rundt på kortlæsere og kort mellem de 2 TV samt de 2 bokse, og lige lidt hjælper det. Den kan ikke optage kodet kanaler, selvom de vises fint.

ER der nogen der ved, hvis man bestiller "fuldpakken", er alt kodning så væk? altså mere om det kunne være en mulig løsning omend noget dyre?

I Fuldpakken er ingen kanaler kodet, hvis man ikke har valgt BlandSelv.

Jeg har to TV med mulighed for at optage og alle kanaler kan optages.

Omdømme 7
Badge +7
Stjernlund skrev:
Hej SmukkeMette,

Tak for dit indlæg, har lige fået overset det (beklager)

Jeg har været hos VIASAT i 14 år, men det blev tilsidst for dyrt ift. markedet. Tror det er fordi at parabolmarkedet er eneste løsning sammen med Boxer i de områder hvor der stadig ikke er coax eller fiber.

Forstår dem dog ikke, hvorfor ikke holde på gamle og trofaste kunder i stedet for at gøre det dyre for dem, end for nye kunder. 

Jeg er sikker på at problemet med at optage kodet kanaler kan løses efter snark med div eksperter. Der er faktisk nogen dere mener at nogen kunne have interesse i at ligge spæring på kortet, så man er nød til at bruge tv-udbyderens egne bokse 🙂 (dog intet belæg for dette) 

Men jeg startede med at leje Yousee´egne bokse, men de larmede så meget at vi måtte pille strømmen fra dem om natten, selv i standby tilstand. Udover det er de håbløst forældet i deres menuer og grafik, i hvertfald hvis man sammenligner med andre udbyder.

Nedenstående er noget sludder.

"Der er faktisk nogen dere mener at nogen kunne have interesse i at ligge spæring på kortet, så man er nød til at bruge tv-udbyderens egne bokse 🙂 (dog intet belæg for dette)"

Omdømme 5
Badge +1
Det lyder noget vildt med støjen og Yousee's egen optager. Jeg har aldrig prøvet Yousee's optager, men for meget blæser støj ville også irritere mig.

Hvis du tager fuldpakken, så er alt kodning væk. Jeg har mellempakken og en Samsung BD-F8500 optager fra 2013, og den optager "næsten" fint alle kanaler. Når jeg skriver næsten, så er det fordi optageren periodisk fejler med fejlen "ugyldig licensinformation". Jeg kan ikke med 100% sikkerhed sige hvor problemet ligger, man vil gætte på et Samsung optager problem. Mega irriterende er det, eftersom man ikke 100% kan regne med at man kan se de udsendelser der er optaget. Men jeg tror ikke det er et generelt problem, eftersom jeg ikke har hørt om andre der her tilsvarende problem med Samsung's optagere.

Men som sagt, hvis du kan nøjes med fuldpakken, så vil det sikkert løse problemerne for dig. Så slipper du helt CA modul og kort, medmindre du vil blande selv el. have ekstra kanaler.

Mht. støj, så syntes jeg min BD-F8500 er ret så lydløs. Det er en meget svag blæser susen man kan høre fra den. Og når den er er timer standby, så slukker blæseren helt. 

Jeg tror ikke på, at Yousee bevist lægger en spæring på kortet, så man skal bruge deres optagere. Jeg tror mere på, at det er Samsung's optagere der har kompatibilitets problemer med Yousee moduler og kort.

Hej Joern,

Det håber jeg da også, men har faktisk hørt det flere steder. 

Men det skal jo nok komme frem på et tidspunkt hvis der skulle være noget om snakken.

Hej moef,

Tak for dit svar, det lyder jo lidt spændende :-)

Har ikke lige fået set på om de kanaler jeg har i min "Bland selv" er inkl. i fuldpakken, men i fald var det måske løsningen hvis det betyder man slipper for CI+ og kort da det jo formentlig er der udfordringen ligger.

Vil lige sige mht. støj, var det på Yousee´s egne bokse, jeg startede med at leje 2 af dem da vi oprettede os pr. 01-06-2015, men de er sendt retur :-)

De to nye bokse Samsung bluray BD H8900N, siger intet. Heller ikke når harddisken kører. I hvertfald er det så lidt at det ikke registreres.

Omdømme 7
Badge +7
Nu har jeg lige optaget fra TV til HDD. En gang med kort og modul isat og en gang uden. Begge gange gik optagelsen godt. Med kort og moduk isat optog jeg en C+ kanal (kodet) og anden gang TV2.

På mit Samsung TV (UE40HU6905), kan jeg sagtens optage alle kanaler i Fukdpakken. Der ikke isat kortlæser. Skal jeg gøre det, skal heg først ha' taget TV'et ned og det orker jeg ikke lige nu.

M. h. t. Samsung 3126 PVR fra YouSee har jeg to. Ingen af dem laver støj, man bemærker. Har haft en boks, der larmede. Den fik jeg byttet under garantien (købte bokse). Under optagelse kan man være "heldig" at høre at blæseren starter meget kortvarrigt. 

Jeg havde samme problem med min Samsung BD 8500. Yousee kan ikke løse problemet - Samsung kan heller ikke.

For at gøre min meget, meget lange klagehistorie kort, er her løsningen.

Sælg den Samsung maskine du har, og køb i stedet for LG HR939N.

Det er helt forrykt og urimeligt, men det er den eneste løsning. Det jeg jeg gjort og det virker perfekt.

Jeg har næsten samme problem. Dog er problemet ikke en blueray, men bare en usb HDD...

Så det hjælper jo ikke at købe en LG som du beskriver....

Kan det virkelig være rigtigt at jeg er tvunget til at købt fuldpakken og smide de 500 kr. som jeg har betalt for ci modulet og kortet ud ?

Gud hvor ville jeg ønske at ikke var gået over til YouSee.

Omdømme 7
Badge +7
joern skrev:
Nu har jeg lige optaget fra TV til HDD. En gang med kort og modul isat og en gang uden. Begge gange gik optagelsen godt. Med kort og moduk isat optog jeg en C+ kanal (kodet) og anden gang TV2.

På mit Samsung TV (UE40HU6905), kan jeg sagtens optage alle kanaler i Fukdpakken. Der ikke isat kortlæser. Skal jeg gøre det, skal heg først ha' taget TV'et ned og det orker jeg ikke lige nu.

Nu har jeg fået sat mit CI modul i mit Samsung TV (UE40HU690) og har lige optaget en film på C More First HD. Det gik helt problemfrit.

Hej 

Jeg har præcis samme problem og vil høre om der er nogen der har fundet en løsning på problemet. Jeg er også sikker på at det er CA modulet den er gal med. 

Jeg har også problemet både med HDD i nyt Samsung tv og med ny Samsung 8900 blueray.

Er der nogen der har prøvet andre typer af CA moduler end den man kan få igennem Yousee..?

Den eneste løsning er den jeg fulgte efter råd fra en i samme situation:

Sælg din Samsung, og køb en LG.

Vuptui - så er problemet løst.

Jorn17

Ja det er måske en løsning men det kommer min HDD til mit tv ikke til at kunne optage bland selv kanaler af. 

Desuden vil jeg helst ikke sælge min Samsung 8900 da jeg ikke mener at den ikke er en del af problemet.

Det er vel snarere Yousee der er problemet, eller i hvert fald det CA modul de leverer. 

Spørgsmålet er om nogen har erfering med at bruge et andet..?

Tro mig. Der er ikke andre løsninger. end at købe en LG.

Sansung siger det er Yousee der er problemet, Yousee siger det er Samsung der er problemet, og du kommer okke længere.

Jeg ved det er mega irriterende, men jeg har selv været igennem møllen.

Jorn17

Omdømme 7
Badge +7
 Det er  fordi der bruges et + modul, så er der ballade, det skal udskiftes til et der ikke er +, har ikke + moduler, og der kan optages.

Det er interessant... HAr du også bland selv kanaler hos Yousee..???

Besvar