Intet antennesignal!? | YouSee Community
Svar

Intet antennesignal!?


Omdømme 7
Badge +3
På ca. halvdelene af mine kanaler, nok dem udenfor Grund pakken, får jeg denne besked:

"Intet antennesignal! Kontroller om dit antenne kabel sidder korrekt"

Jeg har uden held prøvet at genstarte Humax 4000 boksen, er der andre der får samme besked? Jeg har godt se kanalerne med Yousee TV/Film appen.
icon

Bedste svar af Radiomanden 30 april 2019, 23:08

Da nettet var nede her sidst, grundet nødvendigt vedlighold, brugte jeg Shield TV og Data deling fra Mobilen.
Der skal gå en del galt inden der ikke kan ses TV. Sidste udvej er DR kanalerne på egen antenne.
Se original

22 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +3
Kun en test... Det virker nu igen at skrive/poste her med Google Chrome og høre musik, uden jeg har slettet Cookies. 🙂
Omdømme 7
Badge +3
Jeg er skiftet tilbage til min Splitter og får nu ikke mere,

"Intet antennesignal! Kontroller om dit antenne kabel sidder korrekt"

Så det virker igen, mit gæt det var en periodisk fejl af en slags...
Omdømme 7
Badge +3
Jeg har en anden udvej også, da jeg har en PC med Fiber Internet, kan den også bruges til at se TV.

Jeg har haft Fiber i 8-9 år og kun oplevet ca. 30 minutter en nat for en del år siden det var nede, har aldrig oplevet det i dag timerne, så de behøver nok ikke vedligeholde det...

Men jeg er godt tilfreds med mit Yousee Internet da det virker for det meste. Men godnat. Lukker denne Browser ned, jeg bruger til at skrive her...
Omdømme 7
Badge +7
Da nettet var nede her sidst, grundet nødvendigt vedlighold, brugte jeg Shield TV og Data deling fra Mobilen.
Der skal gå en del galt inden der ikke kan ses TV. Sidste udvej er DR kanalerne på egen antenne.
Omdømme 7
Badge +3
I vinter tiden ser jeg meget SVT og NRK TV, men da jeg ser tennis mest på Play er det bare om mit Yousee Internet virker. 🙂
Omdømme 7
Badge +7
Bruger altid Humaxen, da Flow TV bruges meget lidt.
Omdømme 7
Badge +3
Ok, Jeg lever nok med at skifte Browser, men jeg kan ikke leve med at Humax Boksen altid skal stå tændt når jeg skal se TV, så må jeg købe en anden Splitter... 🙂
Omdømme 7
Badge +7
Ja, kunne godt indtil jeg fik nulstillet Chrome komme på med anden Browser.
Kunne godt komme på uden log in, men kunne ikke logge ind så der kunne skrives.
Omdømme 7
Badge +3
Men Radiomanden, var det også kun med Google Chrome det ikke virkede for dig?
Omdømme 7
Badge +3
Det virker sådan set godt nok at læse, men vil jeg poste/skrive, noget sker der bare intet efter jeg har trykket på "Besvar" det står bare og ''buffer/loader" men bliver ikke slået op...
Omdømme 7
Badge +7
Har du nulstillet Browseren.? Slettet Gamle filer/Case/Cookies.? Har selv ikke kunne logge på her, men efter at have slettet ovenstående, så var det i orden.
Omdømme 7
Badge +3
Hej Kasper,

Jeg har ikke skiftet til at bruge min Splitter igen, så jeg har ingen afklaring endnu...

Jeg har stadig et andet problem, for at skrive her må jeg skifte Internet Browser da Google Chrome ikke virker, kan du eller i hos Yousee kan vel ikke give en forklaring på det?
Omdømme 7
Badge +7
Hej Jorn-Hansen

Markér gerne bedste svar i tråden, der gav afklaring 🙂
Omdømme 7
Badge +7
Brug en sådan.
https://www.av-connection.dk/?PGr=11038

Ikke skrammel som det her.
https://www.av-connection.dk/?PGr=886
Omdømme 7
Badge +3
Jeg tror det var/er en fejl fra Yousee's side da det som sagt har virket længe med den splitter, selv når min rengøringshjælp støvsuger og har skuppet til kabelerne har det stadig virket...
Omdømme 7
Badge +7
Som skrevet en splitter gør mere skade end gavn, hvilket du jo fandt ud af.
Omdømme 7
Badge +3
Men det har virket med den i over et halvt år... har kun gode kabeler...

men jeg har ikke skubbet til kabeler eller andet, det skete bare lige sidste nat, men nu stoppede Yousee TV og Film appen også med at virke så noget måtte der gøres. 😮
Omdømme 7
Badge +7
Ja, væk med den splitter, de kan gøre mere skade end gavn.
Omdømme 7
Badge +3
Jeg lavede en genstart, efter at have sat kabelet direkte i boksen, så virker det, men jeg har længe haft en splitter i kabelet uden problemer, så jeg kan se TV uden at bruge boksen...

Men nu genstartede boksen helt op, det gjorde den ikke 1. gang, så det er nok årsagen det virker...
Omdømme 7
Badge +7
Er der prøvet med et andet kabel.?
Omdømme 7
Badge +3
Det skete bare lige pludseligt sidste nat og virker stadig ikke...
Omdømme 7
Badge +7
Nej der er ingen problemer, men problemet kan være signalet, Grundpakken ligger på QAM 64 og de øvrige kanaler er på QAM 256 som stiller større krav til signalet, er mere følsom for støj.

Besvar