Installation af FiberTV box | YouSee Community
Spørgsmål

Installation af FiberTV box

Vi er flyttet ind I et nyt hus, hvor der er ved at blive installeret YouSee fibernet og jeg har i den forbindelse bestilt YouSee FiberTV.
Vi har ikke noget antennestik installeret i huset i dag. Er det et problem eller er det muligt at nøjes med at forbinde FiberTV bogen til internettet.
Jeg har kigget på nogle af YouSee installationsvideoer med her sætter de alle antennestikket i.
Jeg får fibernet medio juni og vil gerne være sikker på at jeg så er klar til at modtage

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +3
Hej, Jeg har Fiber Internet, men hvis jeg også ville have Fiber TV, skal man have en TV Boks der forbindes med Fiber Boksen ved indgangen af nettet...
Omdømme 7
Badge +7
Hvis det er en Fiberboks med DVB-C, så kan TV tilsluttes direkte, hvis ikke, så er det en seperat TV boks der skal bruges.
Hej Radiomand,
Tak for svar. Hvis det ikke er en fiberboks med DVB-C skal jeg så have et selvstændigt antennestik eller kan jeg nøjes med slutte TV boksen direkte til Fiberboksen?
Omdømme 7
Badge +7
Hvis ikke det er med DVB-C, så bliver det en seperat TV boks, som tilsluttes med et LAN kabel. Det bliver vist en Cisco, men forhør dig lige om hvilken installation der leveres.
Tak for svar
Omdømme 6
Badge +1
Jeg mener også det er Ciscoen man får til både dsl og fiber - de skal bare forbindes med lan kabel eller direkte til fiberboxens wifi - det virker IKKE med egen router eller AP - har prøvet, og måtte trække 150 meter (samlet) kabler til 3 tv boxe

De trådløse boxe er ikke Cisco, men et andet mærke jeg ikke lige kan huske, men den med harddisk er en Cisco
Omdømme 7
Badge +7
Hoved boksen skal kables via LAN, haves der Multiroom, så forbindes de bokse til hovedboksen med Wi-Fi.
Omdømme 6
Badge +1
Hoved boksen skal kables via LAN, haves der Multiroom, så forbindes de bokse til hovedboksen med Wi-Fi.

Ja hvis wifi kan nå fiber boxen. Det er sikkert samme router som til dsl, og den har elendig dækning.
Så er man nødt til at koble de 'trådløse' på lan , igen direkte til fiber boxen.
Da de kører layer-3 broadcast fra routeren, kan en eller flere billige switche ikke sende det videre.
Teknikkerne vil ikke helt ud med hvilken type pakker der sendes ud, da de ikke selv har en løsning på lange afstande mellem tv box og router (wifi).

Besvar