Hvad sker der egentlig når TV2017 omlægningen når os ? | YouSee Community
Spørgsmål

Hvad sker der egentlig når TV2017 omlægningen når os ?

Vis første besked

66 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +4
Dette skete også i forbindelse med kanalomlægningen

https://forum.yousee.dk/kabel-tv-8/kabeltv-247-regional-tv-2-stationerne-ses-pa-alle-skarme-tv2017-98908
Jeg har lige fået afbrudt mit tv i morges, og der står på driftsinformation at det var pga kanalomlægningen. På trods af det er der intet sket med mine kanaler, bortset fra DR1 og DR3 er de stadigvæk alle sammen SD/576p.
Hvor lang tid gik der for jer, efter at teknikerne var færdige, før kanalerne blev HD?

Edit:
Glemte at sige at jeg bor i 4000 Roskilde.
Omdømme 7
Badge +4
hvor i landet ?
hvor i landet ?
4000 Roskilde.
Undskyld, det glemte jeg at skrive.
Omdømme 7
Badge +4
Så en anden med samme problem skrive om det på facebook idag, også Rokilde
Det var nok mig, Emil. Youseekontoen står i mors navn.
Jeg fik at vide at jeg skulle vente til i morgen og hvis der ikke var sket noget, så kontakte dem igen.
Ville bare lige høre nogle andres erfaringer med det.
Omdømme 7
Badge +4
Det var det, kan huske en lignende sag fra Randers C for et par uger siden
Omdømme 6
Badge +3
Tja så blev det d.9/3, hvor kanalomlægning o.a. skulle være overstået her i 2605 !
Det eneste der er sket, er at ret mange kanaler har signalkvalitet på 10% - en del er på 63 % - nogle på 79 % og BER/bit-fejlrate hopper rundt på alt andet end 0.00 - og deraf pixeleringer og hakkende lyd. Nogle er helt umulige at se på, bl.a. 3+, tv3sp1 og tv3sp2 og Animal, NatGeo
Det er faktisk kun de ukodede der har 100% i kvalitet.
Desuden mangler en del af mine valgte BlandSelv kanaler. Hvor imod mange af mine fravalgte er dukket op. :?
DR 1 og DR 3 har ikke ændret sig - er stadig 720p.
Jeg har indlæst kanalerne igen - nu 2 gange - med de rigtige indstillinger og har tjekket om mit YouSee udleverede antennekabel sidder som det skal ! Og lige lidt hjælper det !!! :@
Endnu en gang viser YouSee sig som en flok amatører, der ikke har styr på det de fortager sig ! :(
Så er nok nødsaget til ringe til kundeservice og sidde i kø, for at tale med en af de sædvanlige uduelige unge medarbejdere, der ikke ved en s....
Sorry for "mit franske" - men er efterhånden træt af, at se YouSee's egne forherligede reklamer om hvor gode de er. Min bare ! :@
Mvh.
Omdømme 7
Badge +4
Bentzin. Hvis jeg var dig, ville jeg prøve Facebook teamet først

Men tjek lige din driftsinfo
Omdømme 6
Badge +3

Har tjekket driftinfo flere gange og facebook - tjah, kommer ikke så "fine" steder.
Men forhåbentlig er det som det plejer, nemlig at de ikke kan overholde de tidsfrist, som de så fint har både skrevet i en email + en sms.
Mvh.
Omdømme 7
Badge +4

facebook - tjah, kommer ikke så "fine" steder.

Synd, du går glip af meget
Omdømme 6
Badge +3

facebook - tjah, kommer ikke så "fine" steder.

Synd, du går glip af meget

Øh, hvad ? For jeg svælger bl.a. ikke i, hvad andre går og bruger deres fritid på. Desuden så prøver jeg at undgå steder, hvor min gøren og laden bliver solgt til folk/firmaer som jeg over hovedet ikke kender.
Nå, nok om det. Have a nice day.
Mvh.
Omdømme 7
Badge +4
Det gør jeg heller ikke. men facebook er fantastisk til at se, hvad der sker med en virksomhed, til at få svar på spørgsmål m.m. som du ellers ikke ville få

Også god dag til dig
Nu har jeg også fået DR's kanaler i HD, men bitraten er ikke ændret, dvs. de tidligere SD-kanaler sendes i HD på bare 6Mbit.
Omdømme 7
Badge +4
Det virker meget mærkeligt, 6Mbit er nærmest SD
Omdømme 7
Badge +4

DR 1 og DR 3 har ikke ændret sig - er stadig 720p.
Mvh.

Den sidste melding på Facebook den 26. april.

"Det er helt bestemt fortsat planen, at vi skal have DR kanalerne med 1080i, men præcis hvornår det kommer, ved vi ikke på nuværende tidspunkt."

Besvar