TV via antennestikket - Hvad kan jeg gøre, hvis jeg oplever fejl?


Omdømme 7
Badge +9

Jeg vil i tråden her fortælle lidt om, hvad COAX TV er, hvordan det fungerer, og hvad du kan gøre, hvis du oplever problemer med signalet.
 

3d9385ae-68b1-4134-8c06-cae29722fce2.jpg


Hvad er coax-tv?

Tv via coax-signalet er tv via antennestikket som vist ovenfor. Kablet kommer ude fra kabelskabet i vejen og afhængig af din installation, ind dit første antennestik eller ind til en fordeler i teknikskab eller på loftet. Derfra videre til dine øvrige antennestik i boligen.

Her nedenfor, kan du se et billede af en stjerneinstallation, hvor forstærker og fordeler typisk sidder på loft eller i teknikskab i boligen. Bor du i lejlighed kommer kablet typisk nede fra kælder eller loft og direkte ind i dit første antennestik.

 

 

c3d2ac3e-e9ad-4486-a1ef-b745a4566994.jpg

 


Hvad gør jeg hvis jeg oplever fejl?

Hvis du oplever sort skærm:

  1. Tjek først YouSee driftsinformation om du er berørt af en generel fejl.
  2. Hvis du ikke er berørt af en generel fejl, så prøv at genindlæse kanalerne på dit tv.
  3. Hvis en genindlæsning ikke løser problemet, så skal signalet fejlmeldes ved kontakt til YouSee support.

OBS: Hvis du har en tv-boks, skal du efter punkt 1 tjekke, at tv'et står den rigtige HDMI- eller AV-kanal. Hvis det står korrekt, følg på punkt 3.

Hvis du mangler kanaler, de hakker eller pixellerer:

  • Hvis du har flere tv i husstanden, så tjek om fejlen sker på alle tv. Har du fejl på alle tv, så skal du tage kontakt til YouSee support, så vi kan fejlsøge yderligere og fejlmelde signalet.
  • Hvis fejlen ikke sker på alle tv, så skyldes det oftest en fejl i de interne installationer i hjemmet. Her anbefaler vi at man som det første tjekker at alle kabler sidder som de skal. Her er det altid en god ide at koble antennekablet fra både tv og antennestik og koble det til igen.
  • Er der fortsat fejl, så anbefaler vi at man prøver at skifte sit antennekabel til et nyt som er YouSee godkendt.
  • Hvis du stadig oplever udfordringer efter udskift af kabler, så kontakt YouSee support så vi kan fejlsøge yderligere og få lavet en fejlmelding.


Via nedenstående links kan du læse mere om årsag til indstråling, YouSee Ready produkter m.m.:
YouSee Ready-mærket og hvorfor vælge dette
Mere om årsag til støj på signalet



Det var lidt om coax-tv i forhold til opbyggelse og fejlretning. Hvis du har tilføjelser eller spørgsmål, er du meget velkommen til at skrive det her i tråden. 🙂

 


6 Kommentarer

Hej Kasper
Jeg har problemer med at TV2 pixelerer, ved du om der ar andre kanaler der sendes på samme frekvens som TV2?

/Nison
Omdømme 6
http://digitalt.tv/yousee-frekvensliste/
Omdømme 7
Badge +9
Det er bl.a Kanal 5.
Super, tak for hjælpen begge - det tester jeg næste gang.
Kanal5 594
TV 2 594
TV3 594
Badge

Oplever fejl efter general fejl i området? Hvornår udbedres den? 

Omdømme 7
Badge +9

Oplever fejl efter general fejl i området? Hvornår udbedres den? 

Hej @Geerthsen 

Det lyder ikke godt🤔

Opret gerne din egen tråd her, hvor du forklarer, hvad du oplever af problemer efter den generelle fejl, der har været i området.

Besvar