Spørgsmål

Humax YS-4000: Kan ikke planlægge optagelser (404 X-PVR)


Omdømme 2
Ofte får jeg når jeg vil planlægge optagelser frem i tid denne meddelelse:

"Det er desværre ikke muligt at optage denne udsendelse 404 X-PVR" (YS-4000)
"Optagelse af denne udsendelse ikke tilladt (iPad app)

Har mistanke om at jeg planlægger optagelsen "for tidligt", fordi ofte vil jeg kunne sætte udsendelsen til at optage 1-2 dage før udsendelse.

I det seneste konkrete tilfælde har jeg forgæves forsøgt at optage "Kurs mod Nord" på TV2/TV2 Fri den 22. april. Måske det har noget at gøre med at TV-guiden går frem til 18. april.

Det er lidt irriterende at jeg ikke kan sætte til optagelse "for langt" frem i tid. Lige nu sætter jeg en reminder i min egen kalender et par dage før udsendelsen, og det kan jo ikke være meningen.

Svar fra Radiomanden imødeses ikke.

13 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +1
Det er en fejl vi har haft i meget lang tid

Det er fordi det kun er muligt at sætte en optagelse igang på en udsendelse der sendes samme dag eller ydeligere 7 dage frem, altså dem der vises i tv guiden.

Du har fundet et program som først sendes den 22 april ved at. søge, altså et program der først sendes 10 dage frem i tiden, og ikke indenfor de 7 dage.

Yousee’s løsning ville være:

Enten bør programmet ikke vises i en liste (ikke tv guiden) som først bliver vist efter de 7 dage frem i tiden, eller man skal låse op for at man kan sætte disse usendelser til at optage

Dette gælder altså udsendelser som findes via søg funktionen, eller som figurerer under en serieoptagelse i listen til højre længer end de 7 dage ud i fremtiden

8 dage før kan du altså sætte den til at optage
Omdømme 7
Badge +9
Der kan optages en uge frem, så i dag kan der til og med næste Onsdag.
Omdømme 2
Idag kan jeg via tv-guiden få lov til at optage én udsendelse men ikke serien.

Det er op ad bakke.........

("Kurs mod Nord" på TV2/TV2 Fri den 22. april)
Omdømme 7
Badge +1
Idag kan jeg via tv-guiden få lov til at optage én udsendelse men ikke serien.

Det er op ad bakke.........

("Kurs mod Nord" på TV2/TV2 Fri den 22. april)


Jeg har fejlmeldt det inde på facebook, det er sendt videre
Omdømme 1
Badge

april 2023 Jeg har fået den fejlkode. Jeg har til dato planlagt optagelse med op til 5 programmer inden for dagen men pludseligt kan jeg ikke optage eller slette noget. Når jeg slukker helt for boksen og starter igen virker boksen ganske kort tid for igen sat melde fejl (ys4000)

Omdømme 7
Badge +9

Det er den til stadighed tilbagevendende fejl der er skyld i det. Der er flere tråde om det.

Efter for nyligt at have fået min nye YouSee box får jeg den fejlkode ved stort set alle forsøg på at optage, og det er udsendelser samme sag frem til Max en uge. Den samme fejlkode får jeg også, når jeg prøver at slette de optagelser, det er lykkedes at få, de kan ikke slettes, så nu er det et irriterende rod af optagelser. Værste box jeg endnu har haft, og ja, jeg prøver flere gange dagligt at genstarte boksen. 

Omdømme 7
Badge +9

Det skyldes en generel fejl, som der arbejdes på at få løst.

Omdømme 1
Badge

1043 Det er underligt. Jeg fotsøgte mig med at planlægge aftenens tv og med at slette de udsendelser der skulle væk. Alt lykkedes uden videre !!! Så bliver man forundret!!

Omdømme 7
Badge +9

Ja, som jeg skrev i et andet opslag virker det igen, så må vi se hvor længe!?

Mit virker også (indtil videre) i dag. 

Omdømme 5
Badge +8

Hej alle 

Som Radiomanden også er inde på, har vi haft nogle generelle fejl med optagelser henover i weekenden - og også sporadisk i går. Fejlen skulle dog - endelig - være rettet nu. 

Ha’ en god dag. 

Omdømme 1
Badge

Jeg ser tiden an og håber det bedste

Besvar