Humax WIFI problemer | YouSee Community

Humax WIFI problemer

Jeg har fået en Humax YSR-2000 TV boks. Den kører fint med kablet internet, men jeg vil helst køre 5GHz trådløst, men det medfører umiddelbart problemer:

1. Boksen kan ikke huske mit wifi password.

2. Netværksforbindelsen er temmelig (ubrugelig) ustabil, da forbindelsen til internet afbrydes med (u)regelmæssige mellemrum og derfor skal gen-etableres, hvilket gør, at jeg igen bliver ramt af problem nummer 1

Så lige nu kører jeg kablet hen over stuegulvet, hvilket ikke giver mange rosende ord fra Fruen.

Spørgsmål 1: Er det et problem, som Yousee forventer at løse I en overskuelig fremtid ?

Spørgsmål 2: Kan problemet løses, hvis jeg skifter til en Cisco ISB2231 TV boks ?

Med venlig hilsen,
Niels Werner Mortensen

35 Kommentarer

Tak for god info. Jeg kiggede nu mest efter ændringer i WI-FI forbindelsen, men de var åbenbart ikke med denne gang.
Omdømme 7
Badge +7
Jeg kopierer det lige ind.

YouSee Premiere lagt ind som TV-kanal. Den ligger på næst-sidste plads, lige før Netflix, og kan sorteres som andre kanaler.
Automatisk sletning af optagelser. Du har nu mulighed for at slå "automatisk sletning" til, hvilket gør, at når harddisken er 95% fuldt, så sletter boksen automatisk de ældste ulåste optagelser indtil 90% er ledig. Funktionen kan findes under "Indstillinger -> Optagelser".
IMDb rating - hurtig oversigt. Vi har tilføjet IMDb ratings på filmenes cover, så man hurtigt kan få et overblik ved sortering. Derudover er de blevet tilføjet på serier.
Derudover er der en række gode rettelser:
Tydeligere markering i TV-guiden
Færre beskeder om fyldt harddisk
Sletning af igangværende optagelser frigav ikke plads - dette er nu rettet
Andre smårettelser
Hvor/hvordan kan jeg se, hvad den ny Humax v1.71.08 software opdatering indeholder?
Omdømme 7
Badge +7
Så må man jo se hvad den tid bringer når den kommer.
Omdømme 7
Badge +4
Jeg snakker om slukning af dvb-c. Når det sker, skal tv-kanalerne fanges på anden måde i antennekablet. Det gør du ikke med wifi :)

Interessant
Jeg snakker om slukning af dvb-c. Når det sker, skal tv-kanalerne fanges på anden måde i antennekablet. Det gør du ikke med wifi 🙂
Omdømme 7
Badge +7
Det sker som du selv skriver næppe, Wi-Fi er og bliver vejen frem.
Jeg skriver faktisk, at det ikke er gammel teknologi. 🙂 Det kræver et modem, når Yousee omlægger til iptv (multicast). Hvis boksen har sit eget modem, kan de kunder, der ikke har et eksternt modem, også se med.
Omdømme 7
Badge +7
Ja, den gamle teknologi kommer næppe igen netop af grunde Logan nævner, så glem alt om det.
Er det utænkeligt, at den kommende boks har et modem? Hvis Yousee tænker, at boksen skal leve ind i iptv-tidsalderen, så er det måske ikke umuligt.
Omdømme 7
Badge +7
Sagen 3890 er det seneste nye Modem. Der er en ny boks på vej, men den er også kun til Wi-Fi/Rj45 forbindelse.
Her bruges der ligeledes 3890 det kører Humaxen også på med Wi-Fi uden problemer, det har et pænt kraftigt signal og med flere antenner.
Købte Broadband over coax hos Yousee og fik et Sagem hvidt modem med hjem. Jeg satte modem op og kører nu kablet internet til min Humax boks. Det virker fint, men den der Sagem boks er godt nok det grimmeste stykke elektronik, jeg nogen sinde har fået indenfor døren.

Så nu skal jeg "bare" finde en Humax boks med indbygget modem, så kan det være, at fruen vil tale til mig igen. Jeg kan også håbe på ny SW til Humax, så den kommer til at kunne køre trådløst med min technicolor TG799vac router på kanal 44
Det bestemmer man selv. Hvis boksen anbringes uden mulighed for returvej i antennekablet, så har man muligheden med alm. netværkskabel.
Omdømme 7
Badge +7
Som det er forstået, så er det kun hvis der ikke haves internet via kablet.
Der er som sådan ikke noget i vejen for at have flere modemmer på forbindelsen. Andre af deres bokse har indbygget modem, f.eks. SMT-H3126.
Omdømme 7
Badge +7
Der kan kun tilsluttes et Modem på forbindelsen, så det er ganske enkelt derfor man ikke har det i andet udstyr.
Med al respekt, så er problemer "ind i mellem" bare ikke godt nok. Tænker på, at sætte et YouSee modem på mit coax, der også går til Humax boksen. Så vil jeg køre kablet fra modem til Humax, da jeg stadig ikke har stor fidus til Humax indbygget wifi. En lidt dyr løsning, men måske den mest stabile.

Så tænkte jeg een gang til :
Hvorfor laver Yousee egentlig ikke en TV boks med indbygget modem? Både TV signal og internet kommer via min coax. Sådan en boks kunne jeg da godt finde på at købe.
Omdømme 7
Badge +7
På YS Modems er der ikke problemer med Wi-Fi, andet end ind i mellem, det sker dog ikke ofte, kommer boksen ikke på, det skulle/burde der heller ikke være andet problem med på andre udbyderes Modems.
En venlig support mand hos Yousee sendte mig kvit og en frit 5GHz trådløs tv-sender, der viste sig at være en technicolor TG234.

Som den nysgerrige pilfinger jeg er, har jeg lige prøvet den og selvfølgelig fulgt den medfølgende vejledning til punkt og prikke. Humax boksen finder den trådløse sender og forbinder sig tilsyneladende fint. Men ved nærmere check så blinker netværkslampen rød/grønt og kanalbeskrivelserne kommer kun sporadisk ikke op på TV guide skærmen.

Så nu er jeg tilbage til løsningen med Netgear EX3700 extenderen der bare funker 100% med det hele.

Min konklusion: Uanset hvad, så undlad at bruge den trådløse 5GHz forbindelse i Humax boksen. Mit næste forsøg bliver først, når der kommer en efterfølger til version 1.60.22 softwaren, hvor problemet forhåbentligt er løst.
Jeg har en arbejdsgiver betalt technicolor TG799vax router fra Telenor. Den har både 2.4GHz og 5GHz, så jeg slipper heldigvis for flere extendere.
Omdømme 7
Badge +7
Jeg har også en extender, der bruges i forbindelse med Humax (wifi) i køkken og wifi på altanen. Der er mere end femten meter/fire rum/værelser fra router til køkken og lidt mere til altan. Det kan 5 GHz ikke når stabilt uden extender.
Godt du fik dit problem løst.
Jeg lærer jo noget hele tiden :-)
Så nu har jeg løst problemet ved at sætte en Netgear EX3700 wifi extender i forlængelse af min technicolor router og så videre via alm. ethernet kabling til Humax TV boksen.

Herved undgår jeg at bruge Humax boksens indbyggede wifi. Men jeg vil stadig holde øje med software opdateringer til Humax. På et eller andet tidspunkt må de da få problemerne med den indbyggede wifi løst.
Omdømme 7
Badge +7
OK. Hvilken software kører I med på Humax YSR-2000 ?
Den samme som du og alle andre kører med.
Omdømme 7
Badge +7
Den senest udgivne.
OK. Hvilken software kører I med på Humax YSR-2000 ?

Besvar