HD kanaler | YouSee Community
Svar

HD kanaler

Jeg har bland selv og ville gerne have en oversigt over hvilke kanaler er i HD. Specielt er jeg interesseret om Al Jazeera, Arte, BBC W, CNN er i HD,
icon

Bedste svar af MS-ERIK 20 juli 2019, 20:11

Har lige konstateret, at Arte ikke er i HD hvis den modtages med en Humax YS-4000 boks, men at den faktisk ER i HD hvis den modtages på computer i en Chrome-browser med "YouSee Tv & Film" (forudsætter naturligvis at grafikkortet kan klare det). Forskellen er både synlig på billedkvaliteten og på at det i "YouSee Tv & Film" direkte er skrevet sammen med Arte-logoet at det er HD.

Men det er kun ved modtagelse gennem YS-4000 at man kan skifte sprog mellem tysk og fransk, det er måske derfor at der ikke blevet plads til HD gennem YS-4000.
Se original

14 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
BBC World, nej. CNN, nej. Aljazera, nej. De er i hvertfald lidt uldne at se på. Arte er i hvertfald HD.
Tak, så tror jeg, jeg snupper Arte! Har længe håbet på at BBC World blev HD, det fortjener den!
Omdømme 7
Badge +7
Tror ikke den leveres i HD.
Ser nu på Arte via bland selv.... den ikke i HD.
Omdømme 7
Badge +7
Det er via Humax boksen, den bruger de krypterede kanaler, Arte står kniv skarpt i forhold til dem der er i SD.
Jeg kender ikke Humax boxen, jeg bruger YouSee Kort i en digital kortlæser direkte på mit TV.
Omdømme 7
Badge +7
Så er der jo også de krypterede kanaler der bruges, hvad står der når der trykkes på Info.?
576i eller 1080i.? Der kan ikke ses via boksen, da den er stillet til 2160p, og viser det uanset opløsning på det modtagne signal.
Der står 576i.
Omdømme 7
Badge +6
Der står 576i.

Arte er også kun i SD hos YouSee.
Men hvis i må sætte en parabol op, lige som vi godt må i vores boligkvarter selv om vi har YouSee og retter parabolen mod 19.2Ø, så kan den snuppes gratis via den vej i HD.
Det samme gælder 3sat og BBC World Service der også er i HD og gratis.
Omdømme 7
Badge +7
Så blev det da slået fast, men den står væsentlig skarpere end Aljazera, BBC World og CNN.
Omdømme 7
Badge +3
Har lige konstateret, at Arte ikke er i HD hvis den modtages med en Humax YS-4000 boks, men at den faktisk ER i HD hvis den modtages på computer i en Chrome-browser med "YouSee Tv & Film" (forudsætter naturligvis at grafikkortet kan klare det). Forskellen er både synlig på billedkvaliteten og på at det i "YouSee Tv & Film" direkte er skrevet sammen med Arte-logoet at det er HD.

Men det er kun ved modtagelse gennem YS-4000 at man kan skifte sprog mellem tysk og fransk, det er måske derfor at der ikke blevet plads til HD gennem YS-4000.
Omdømme 7
Badge +7
Det må så være forklaringen på at den er i bedre kvalitet når det er nedskaleret HD, end de kanaler der kun er SD.
Der står 576i.

Arte er også kun i SD hos YouSee.
Men hvis i må sætte en parabol op, lige som vi godt må i vores boligkvarter selv om vi har YouSee og retter parabolen mod 19.2Ø, så kan den snuppes gratis via den vej i HD.
Det samme gælder 3sat og BBC World Service der også er i HD og gratis.

Det kunne være godt, men bedre hvis det kom fra bland selv, jeg har 2 ubrugte kanalpladser tilbage.

Tak, med YouSee app'en på TV'et kan jeg også se Arte i HD! Det kunne være godt med et overblik over hvilke kanaler er i HD via app'en.

På SD udgaven med TV tuneren kan jeg også skifte mellem et tysk og et fransk spor, dog er begge på tysk.
Er der mon nogle kanaler på app'en som er i UHD?
Omdømme 7
Badge +7
Der er ikke TV kanaler i 4K, der er 4K på Netflix og på You Tube.

Besvar