Genstart af TV-boks | YouSee Community
Spørgsmål

Genstart af TV-boks

Vi oplever 3-5 gange om ugen, at vores TV-boks skal genstartes - er det helt standard og forventeligt?

Derudover:
Når vi ser en udsendelse forfra, og midt i denne sætter den på pause, så skal vi i 8 ud af 10 tilfælde også genstarte, og så er vi nødsaget til at starte udsendelsen forfra - igen! Men vi kan ikke spole frem til det punkt vi var nået til. Besked på skærmen: "Du kan ikke spole i indhold du ikke har set"...

19 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Det er ikke meningen at der konstant skal genstartes, der kan være situationer hvor det er nødvendigt, men absolut ikke generelt.
Det er korrekt at på kommercielle kanaler kan der ikke grundet rettigheder spoles i udsendelser som er i Arkiv
Så det er altså helt standard, at en TV-boks skal genstartes flere gange om ugen?
Vi skal genstarte ca. hver 2. dag, nogle gange flere gange om dagen.

(Det er en Humax2000)
Omdømme 7
Badge +7
Jeg bruger aldrig start forfra. Jeg starter optagelse af en udsendelse, mens den er i gang. Uanset hvor langt henne i udsendelsen, optagelsen begynder optages udsendelsen fra begyndelsen. Derved undgår jeg ventetid på at spole på kanaler, der er delvist reklamefinansieret. Selvfølgelig skal boksen ikke genstartes i tide og utide. Kontakt YouSee på fb, mail eller på 7070 4040.
Omdømme 7
Badge +7
Uanset om det er 2000 eller 4000 boksen er det som skrevet på ingen måde meningen at der ofte skal genstartes.
Omdømme 7
Badge +7
Uanset om det er 2000 eller 4000 boksen er det som skrevet på ingen måde meningen at der ofte skal genstartes.
Er der nogen, der har skrevet noget andet, siden du gentager, hvad du har skrevet en gang?
Omdømme 7
Badge +7
Vi skal genstarte ca. hver 2. dag, nogle gange flere gange om dagen.

(Det er en Humax2000)

Med en Humax 2000 kan mln idé om at bruge optagelse frem for StartForfra ikke bruges. Den kan kun bruges med Humax 4000.
Jeg bruger aldrig start forfra. Jeg starter optagelse af en udsendelse, mens den er i gang. Uanset hvor langt henne i udsendelsen, optagelsen begynder optages udsendelsen fra begyndelsen. Derved undgår jeg ventetid på at spole på kanaler, der er delvist reklamefinansieret.

- men så kan du vel først se optagelsen når den er færdig-optaget...?

Vi starter udsendelsen forfra, for det er "nu" vi vil se den.
Omdømme 7
Badge +7
Ja.
Så det er altså helt standard, at en TV-boks skal genstartes flere gange om ugen?
Omdømme 7
Badge +7
Jeg bruger aldrig start forfra. Jeg starter optagelse af en udsendelse, mens den er i gang. Uanset hvor langt henne i udsendelsen, optagelsen begynder optages udsendelsen fra begyndelsen. Derved undgår jeg ventetid på at spole på kanaler, der er delvist reklamefinansieret.

Omdømme 7
Badge +7

Nej da den kan starts med at ses efter få minutter, dog når det er på en kommerciel kanal, så ventes der omkring 20 minutter så de såkaldte vigtige meddelelser kan springes over.
Omdømme 7
Badge +7

Med en Humax 4000 ligger optagelserne i skyen. Netop derfor kommer hele programmet til at ligge der og kan startes mens optagelsen er i gang.
1.000 tak for kommentarer og ideer :D

Jeg kontakter YouSee lige med det wuns!
Omdømme 7
Badge +4

Med en Humax 4000 ligger optagelserne i skyen. Netop derfor kommer hele programmet til at ligge der og kan startes mens optagelsen er i gang.

Det kan den da også på en Humax 2000, hvis jeg ikke tager fejl ?
Omdømme 7
Badge +7
Michael, du tager fejl.
Omdømme 7
Badge +4
Michael, du tager fejl.

Ok, kan dårligt huske det
Omdømme 7
Badge +7
Men, det kan jeg, der har tre af slagsen.
Omdømme 7
Badge +7
1.000 tak for kommentarer og ideer :D

Jeg kontakter YouSee lige med det wuns!

Kan du ikke få byttet din Humax 2000 til en Humax 4000?
Omdømme 7
Badge +7
Jo, der kan godt ombyttes, men det er der et gebyr for, Kr. 399,- så vidt huskes.

Besvar