Flere kanaler pixelerer efter ændring til 450 MHZ | YouSee Community
Spørgsmål

Flere kanaler pixelerer efter ændring til 450 MHZ

Vis første besked

62 Kommentarer

Jeg havde NUL problemer før de hævede frekvensen. Bagefter ville de bilde mig ind, at det var støj. Så sendte de mig et nyt yousee godkendt kabel. Samme problem, samme kanaler, samme pixelering.
Det er helt klart et MHz/db problem, som de sikkert godt vidst ville ske.
Har en humax der intet problem har.
Omdømme 7
Badge +7
Som skrevet så er der Samsung bokse derude, som kører uden problemer.
Omdømme 3
Jeg har nu købt et andet tv, efter at have prøvet mange ting og snakket med en fagmand og var nået frem til, mit problem nok skyldes for dårlig afskærmning i mit gamle tv. Og det ser ud til at have afhjulpet problemet. Hvor jeg før havde nærmest konstante problemer med især TV3+, så har jeg endnu ikke oplevet problemer overhovedet efter nogle dage med nyt tv.
Kan man stadig kun leje 1 humax boks fra yousee? Og i så fald, hvorfor?
Omdømme 7
Badge +7
Det er som det er for nuværende kun muligt med en Humax pr husstand, indtil der bliver mulighed for Multiroom.
Øv, det kan jeg nok ikke vente på at kapitalfonden synes er en god idé, ikke at skære på omkostningerne på....
Omdømme 7
Badge +7
Har du husket at ændre startfrekvens på boksen.? Den skal være 450 Mhz, den ændres i avancerede indstillinger.?
Yup den er ændret. Der er dog ikke den store forskel på om det er den ene eller den anden startfrekvens. 🙂
Omdømme 7
Badge +7
Måske det skulle overvejes at udskifte Samsung boksen til den nye Humax.
Det ville jeg gerne, men jeg må kun få 1 humax og det har jeg allerede.
Omdømme 7
Badge +7
Så må der ventes til det bliver muligt, hvornår vides ikke.
Hvis der er funktioner som kan undværes, såsom Arkiv og start forfra og Film, så kan der jo købes en alternativ boks til erstatning for Samsung boksen.
Omdømme 6
Badge +1
Jeg oplever også lidt bitfejl på nok alle kanaler en gang imellem - med måske 5 min mellemrum, men nok til at jeg lægger mærke til det flere gange om dagen.

Jeg bruger selv kun humax boxen til at se tv, da de nødder jo ikke har lavet gennemgangsstik i den, og en dum antennefordeler nemt kan være årsag, så lige nu sidder humaxen til som det eneste med et 10m godkendt kabel direkte i vægen.

Når jeg opdager pixelering, kan jeg ofte nå ind i instillinger og se at der er bitfejl, men det kan jo være svært at nå når man lige skal finde kanal&frekvenslisten frem først og se på den rette tuner.

Jeg har også lagt mærke til pixel fejl hos 2 venner som jeg har hjulpet med nyt tv i denne uge, som bor i et helt andet bolig/antenne forening end jeg gør.

Og yousee har nok haft teknikker her ude og måle hos mig eller i kælderen ca 6 gange om året og uden at finde fejl - men jeg har aldrig skulle betale for de teknikkere, så jeg mistænker at de nok alligevel har fundet en fejl i antennesystemet , som de jo selv administrerer her i min forening (vi er 915 boliger)

Nu vil jeg prøve at komme ind i vores bestyrelse og selv stå for kontakten til yousee, så tror jeg at jeg kan få lidt bedre service og information end idag, hvor jeg nærmest skal læse i avisen at yousee nu har lavet noget om :S

Besvar