DR3, DR K... sort skærm | YouSee Community
Svar

DR3, DR K... sort skærm

Jeg har problemer med sort skærm på ét TV med egen DVB-C tuner. Der er ikke billede på de kanaler, der sendes på frekvens 578 MHz, dvs. DR3, DRK osv.

Jeg har indstillet/søgt kanaler flere gange nu med forskellige netværks id 100., 110, 120, der er intet der hjælper på lige netop de kanaler. Signalstyrken er i top, med tre viste histogrammer af tre, på de kanaler.

Der er ikke problemer på et andet tv.

Jeg havde lignende problemer på andre kanaler (6eren, 9eren) indtil jeg søgte kanaler igen i går og de problemer forsvandt, men i stedet kom de nævnte problemer med DR3 og DRK i stedet.

kan i hjælpe?
icon

Bedste svar af Skimester 10 september 2019, 17:44

Fixed.

Der skulle lige en kold start at TVet til for at få kanalerne tilbage igen.

Takker for opmærsomheden. 😃
Se original

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hej Skimester

Jeg kan se du mangler svar her, så jeg byder lige ind en gang 🙂

Det første der falder mig ind at spørge om er, om du har et tilpas afskærmet antennekabel? Tit og ofte skyldes sådanne fejl indstråling som følge af materiel, der ikke er tilpas afskærmet.

Du kan købe YouSee Ready kabler ved kundeservice på tlf. 70704040 eller i byggemarkeder og elektronikforretninger rundt omkring.
Jeg har præcis sådan et kabel monteret mellem stik og TV.

Det undrer mig, at kanalerne på 578 MHz findes ved søgningen og alt digital information er til stede, fx. EPG og signalstyrken meldes i top, og der er stadig intet billede eller lyd for den sags skyld på nogen af kanalerne.

Problemerne med naglende billede og lyd er tilbagevendende og har skiftet mellem forskellige kanaler over tid og siden forsvundet igen - så der må være en løsning på det her ...
Fixed.

Takker for opmærsomheden. 😃
Omdømme 7
Badge +7
Fixed.

Takker for opmærsomheden. :-D

Det er nærmest skræmmende hvor mange problemer som er løst med en genstart.

Besvar