DR har skiftet fra 720p til 1080i - dvs Full HD her på Yousee | YouSee Community
Spørgsmål

DR har skiftet fra 720p til 1080i - dvs Full HD her på Yousee

Vis første besked

94 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +4
De meldte ud på facebook for et par uger siden, at tidshorisonten er ukendt
Omdømme 1
Ja, joh, jeg har fulgt debatten, men sådanne udmeldinger kan vi ikke bruge til noget når vi vil se den bedst mulige udgave af Matador (og andre programmer).

Forklaringen "tidshorisonten er ukendt" godkendes ikke her.
Og det tror jeg heller ikke at Yousees kundeservice gør, hvis jeg en dag fortæller dem at tidshorisonten for min næste indbetaling er ukendt. 😃
Omdømme 7
Badge +4
Far er skuffet, far er sur!

Hvis Yousee ikke tager sig sammen så deres kunder kan se den ny-restaurerede udgave af Matador, som starter på Lørdag den 6. Maj kl 20, i 1080i, falder der brænde ned (i form af skuffede kunder)! 😠

.... det er NU at i skal tage jer sammen Yousee!

Sune

GLÆDELIG NYHED

Matador sendes i 1080i på DRK kanalen hver søndag aften

1 afsnit 19. tiden (7.maj)
1 afsnit 18. tiden (14.maj) Genudsendelse
2 afsnit 19. tiden (14.maj)

Og så videre (formentlig)

Så du kan se eller optage Matador i den bedste kvalitet, indtil Yousee får rettet DR1 og DR3 til:D
En bagdel er, at bitraten på dr k er cirka det halve af dr 1. Dvs. ~12 Mbit/s 720p vs 6,5 Mbit/s 1080i. Men vi kan prøve at sammenligne første afsnit på søndag.
Omdømme 1
^^^ What he said.

Jeg havde luret i går at den også bliver sendt på DRK, men bitraten :-(

Så nu har vi valget mellem enten:
lav opløsning / høj bitrate, eller
høj opløsning / lav bitrate.

Hvilket er hips om haps og ikke optimalt.

Men jeg overlever da - der er jo andet i livet end TV 🙂
Omdømme 7
Badge +4
Jeg ved ikke om Yousee har sat bitraten op endnu
Der er ikke ledig plads på 578MHZ til at øge bitraten på DR3, DRK, Ramasjang og Ultra.
Omdømme 7
Badge +4
Der er ikke ledig plads på 578MHZ til at øge bitraten på DR3, DRK, Ramasjang og Ultra.

Men man har kunnet læse, at det var de 20 - 26 mest sete kanaler incl DR og når vi taler DR3 og DRK, de må antages at være blandt disse

http://tvm.gallup.dk/tvm/pm/default.htm
Et par skærmdumps...

Omdømme 7
Badge +4
Har du Mibt ?
DR 1: 11,5 Mbit/s
DR K: 6 Mbit/s
Lyd (begge): 192 Kbit/s
Omdømme 7
Badge +4
DR 1: 11,5 Mbit/s
DR K: 6 Mbit/s
Lyd (begge): 192 Kbit/s

Tak Logan
DRK havde nok set meget bedre ud med 11,5 Mbit
Omdømme 1
Nogen som ved noget nyt eller har Yousee givet helt op?
Omdømme 6
Badge +3
Ved ikke om de har givet op. Men intet er sket og der er nu gået 3 mdr.
Som med næsten alt, hvad YouSee foretager sig for tiden, så virker det som om, de slet ikke er gearet til alt det, de sætter i gang.
Det virker som om, de ikke har ansatte, som er dygtige nok til at udføre en så stor opgave.
Bl.a. en ny og elendig "Mit YouSee" hjemmeside, som ikke blev testet inden den blev smidt op !! Ustabil og dårlig signalkvalitet på krypterede kanaler (BlandSelv og valgfri kanaler), som dukkede op efter 450mhz ændringen. YouSee vil ikke erkende, at de har lavet koks i det. De kommer konstant med bortforklaringer og skubber skylden over på alle andre end dem selv !
Og nej, det har intet med ældre Tv eller for dårlige kabler, at gøre. Ej heller dårlige anlæg, der distribuerer YouSee's signal. Har selv haft tekniker fra DKT ude og måle anlæg, stik og kabelføring.
Dertil en yderst ringe kundeservice, som efter udliciteringen er blevet endnu dårligere.
Det er s.. trist, at en stor spiller på markedet, ikke har styr på andet end selvforherligende reklamer, om hvor godt YouSee er. :?

Mvh.
Omdømme 6
Badge +3
Og der er stadig intet sket. :? Men deres reklamer fortæller stadig, hvor godt alting er hos YouSee !!
Dælmene sørgeligt - og jo ikke just noget nyt, når det handler om nok DK's største udbyder. 😞
Omdømme 1
Venter stadig - nogen som ved noget nyt?
Omdømme 2
Badge
Venter stadig - nogen som ved noget nyt?
Ved desværre ikke noget desværre men hvad med lyden på Dr? Gad vide hvornår de, ligesom tv2 sender i Surround.. fx toppen af poppen, lysen er hel kanon på Tv2.
Omdømme 7
Badge +7
Man gik bort fra Multikanal på DR, da der blev klaget over lyden, og fremfor at bruge en masse penge på oplysning om at TVet kunne stilles til Stereo i stedet for Surround, valget man at der kun skulle sendes lyd i stereo.??
Omdømme 2
Badge
Man gik bort fra Multikanal på DR, da der blev klaget over lyden, og fremfor at bruge en masse penge på oplysning om at TVet kunne stilles til Stereo i stedet for Surround, valget man at der kun skulle sendes lyd i stereo.?? ja det har jeg hørt noget om, men tænker nu må de til at komme videre... mon tv2 har det samme problem? Det er ikke så meget “multichannel” men væslig bedre codec og lyd på tv2

Besvar