Discovery siger deres kanaler ikke kommer med i Bland Selv hos Yousee... | YouSee Community

Discovery siger deres kanaler ikke kommer med i Bland Selv hos Yousee...

Omdømme 7
Badge +3
Selvom Discovery Networks Danmark tydeligt har meldt ud, at deres kanaler ikke kommer til at være en del af YouSees Bland Selv løsning, fortsætter YouSee med at melde ud til kunderne, at der stadig er forhandlinger i gang om den løsning. Det er ikke korrekt, lyder det nu fra Discoverys direktør Christian Kemp.
Efter at det tirsdag kom frem, at Discoverys 11 kanaler ikke længere bliver en del af YouSees faste tv-pakker efter 1. januar 2020, har YouSee holdt fast i, at kanalerne fremadrettet vil kunne til tilvælges gennem deres Bland Selv løsning. En udmelding, der vækker stor forundring hos Discovery, der har meldt klart ud, at det aldrig kommer til at ske.
- Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvorfor YouSee til sine mange utilfredse kunder på Facebook og i pressen bliver ved med at gentage, at de har stor tiltro til, at de fortsat kan tilbyde vores kanaler via Bland Selv. Det kommer ikke til at ske, fordi Yousee i sine pressemeddelelser jo helt åbenbart selv har fravalgt Discovery som partner i deres forretning til fordel for NENT og TV2. Der er ingen forhandlinger mellem os, så YouSee vildleder simpelthen sine kunder siger CEO for Discovery Networks Danmark, Christian Kemp.
Dermed slår Discovery fast, at forhandlingerne med YouSee er ophørt, så længe disse kun indbefatter en Bland Selv løsning for Discoverys 11 kanaler.
Discovery fortsætter ufortrødent
YouSee afskærer med sin beslutning om at ekskludere Discovery-kanalerne fra deres faste tv-pakker kunderne fra masser af danskproduceret indhold og store sportsrettigheder, herunder landsholdet, OL, Superliaen, Europa League, Giro d’ Italia og store Grand Slam-turneringer. Discovery understreger dog, at ingen danskere mister muligheden for at se deres favoritsport eller underholdningsprogram:
- Ingen danskere mister muligheden for at se landsholdet eller OL. Det kommer de stadig til at kunne se på Kanal 5, så længe de bare har en tv-pakke hos en af de mange andre gode tv-distributører, der findes i landet, eller ved at købe Discoverys streamingtjeneste Dplay, hvor der er adgang til alt vores indhold og kanaler, siger CEO for Discovery Networks Danmark, Christian Kemp.

14 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +4
Selvom Discovery Networks Danmark tydeligt har meldt ud, at deres kanaler ikke kommer til at være en del af YouSees Bland Selv løsning, fortsætter YouSee med at melde ud til kunderne, at der stadig er forhandlinger i gang om den løsning. Det er ikke korrekt, lyder det nu fra Discoverys direktør Christian Kemp.
Efter at det tirsdag kom frem, at Discoverys 11 kanaler ikke længere bliver en del af YouSees faste tv-pakker efter 1. januar 2020, har YouSee holdt fast i, at kanalerne fremadrettet vil kunne til tilvælges gennem deres Bland Selv løsning. En udmelding, der vækker stor forundring hos Discovery, der har meldt klart ud, at det aldrig kommer til at ske.
- Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvorfor YouSee til sine mange utilfredse kunder på Facebook og i pressen bliver ved med at gentage, at de har stor tiltro til, at de fortsat kan tilbyde vores kanaler via Bland Selv. Det kommer ikke til at ske, fordi Yousee i sine pressemeddelelser jo helt åbenbart selv har fravalgt Discovery som partner i deres forretning til fordel for NENT og TV2. Der er ingen forhandlinger mellem os, så YouSee vildleder simpelthen sine kunder siger CEO for Discovery Networks Danmark, Christian Kemp.
Dermed slår Discovery fast, at forhandlingerne med YouSee er ophørt, så længe disse kun indbefatter en Bland Selv løsning for Discoverys 11 kanaler.Discovery fortsætter ufortrødent
YouSee afskærer med sin beslutning om at ekskludere Discovery-kanalerne fra deres faste tv-pakker kunderne fra masser af danskproduceret indhold og store sportsrettigheder, herunder landsholdet, OL, Superliaen, Europa League, Giro d’ Italia og store Grand Slam-turneringer. Discovery understreger dog, at ingen danskere mister muligheden for at se deres favoritsport eller underholdningsprogram:
- Ingen danskere mister muligheden for at se landsholdet eller OL. Det kommer de stadig til at kunne se på Kanal 5, så længe de bare har en tv-pakke hos en af de mange andre gode tv-distributører, der findes i landet, eller ved at købe Discoverys streamingtjeneste Dplay, hvor der er adgang til alt vores indhold og kanaler, siger CEO for Discovery Networks Danmark, Christian Kemp.

Yousee síger f.eks. på fcebook de har afgivet et nyt tilbud om at komme i bland selv, ikke de er i forhandlinger
Omdømme 7
Badge +6
Det er vist også det at vi har hørt fra admins her i gruppen, med at døren bare står åben til nu hvis de gerne vil acceptere at kanalerne forefindes som ren bland selv.
Så faktisk at der overhovedet ikke foregår nogen former for forhandlinger og at bolden rent ligger hos Discovery.
Så sagen er faktisk uddebatteret fra YouSee's side, så de kunder der ikke bryder sig om det er velkommen til at søge andre veje hvis de fortsat ønsker de pågældende kanaler.

Det her er bare endnu et forsøg fra Discovery's side af at smide mere benzin på bålet, fordi at de nok har opdaget at bålet er ved at gå langsomt ud.
Faktisk ret patetisk det de laver hvis du spørger mig.
Omdømme 7
Badge +7
Ganske enig.

Mon regeringen (medieudvalget), stadig har tænkt sig at gå ind i sagen, som det blev udtalt på TV for nogle dage siden.??
Omdømme 7
Badge +3
Jeg har prøvet at teste Dplay, der er ikke god nok kvalitet, hvis man er vandt til at se det på Ultra HD. 😮 Selv om jeg lige har købt et nyt Ultra HD TV, ser boldene ved golf, fodbold og tennis ikke rigtige ud når de flyver hurtigt...
Omdømme 7
Badge +3
Men det er jo påstand, mod påstand hvad der sker, jeg tror en aftale kunne være at Kanal 5 kommer i Bland Selv, så alle de ret få der kan se Kanal 5... det er vel under 75% ?
Omdømme 7
Badge +7
Her bruges den slet ikke i omkring et halvt år, resten at tiden er det 2 måske 3 timer om ugen.
Omdømme 7
Badge +6
Ganske enig.

Mon regeringen (medieudvalget), stadig har tænkt sig at gå ind i sagen, som det blev udtalt på TV for nogle dage siden.??

Kun hvis de ønsker at træde Margrethe Vestager over tæerne, vores konkurrence kommissær.
For hun vil sikkert mene at de skal blande sig uden om i den her sag, da den ikke er politisk.
Omdømme 7
Badge +7
Nu når vi er ved politik, så skulle der ligesom i Folketinget, indføres en spærre grænse med hensyn til de enkelte kanaler, kommer de under en vis procentdel af sete kanaler over et år, så ryger der ud af faste pakker og skal være i bland selv.
Omdømme 4
Badge
Uanset hvordan denne sag ender, så er det frostrende. Uanset hvad diverse udbyder tilbyder, så er det altid brugere som ender med og bliver gidsler i forhandlinger. Brugerne har i princippet magten. Hvis De vælger korrekt og klogt. Efter hvorledes deres pakkeløsning er optimalt! Måske, at jeg selv som bruger skal om rokere en ny pakkeløsning, så jeg får det bedste fra YouSee? Hvorfor blive ved med den store faste pakke? Når YouSee tilbyder: Frie kanaler! Virker som om, at DS taber denne kamp? Alligevel står der beskrevet i denne tråd, at YouSee heller ikke har forhandlet med DS. Angående: Bland Selv- pakken.
Omdømme 7
Badge +7
Der er blevet tilbudt plads i bland selv, det her DN sagt at det kommer ikke til at ske, så der kan da ikke forhandles på den udtalelse.
Omdømme 4
Badge
Der er blevet tilbudt plads i bland selv, det her DN sagt at det kommer ikke til at ske, så der kan da ikke forhandles på den udtalelse.
Tror mere på, at brugerne skal se tiden an og afvente? Frem for at det hele flyver i luften.
Omdømme 7
Badge +7
Skrev bare som situationen ser ud lige nu.
Omdømme 7
Badge +3
Som jeg har skrevet tror jeg Yousee kan miste 200.000-300.000 kunder, hvis ikke der bliver lavet en aftale om at Kanal 5 kommer ind i en Pakke eller i Bland Selv. Jeg kender flere der har droppet Yousee...
Omdømme 7
Badge +7
Den vil DN ikke tillade at komme ind uden de andre af deres kanaler også gør det, og det er der ikke plads til, You See vil kun tilbyde plads i bland selv, og der vil DN jo ikke acceptere. Catch 22 situation. Har du læst på FB de sidste 5-6 dage, hvis ikke skulle du gøre det.

Besvar