Danske undertekster på nabolandskanaler | YouSee Community
Spørgsmål

Danske undertekster på nabolandskanaler

Hej.

Er det ikke meningen at der automatisk skal være danske undertekster på fx SVT1 når man har kabel-TV fra yousee?
Jeg så fx "Midnatssol" på SVT1, hvor det var reklameret at den var med danske undertekster, men udsendelsen havde kun svenske undertekster.

Mvh.
Yakub

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
You See har intet at gøre med det, da det er udbyderen der ligger dem på, det ser ud til at det ikke er blevet gjort.
Hej Radiomanden Professor.

Jeg regner med at du er ansat hos support afdelingen. Ret mig hvis det er forkert.

- Jeg har nu fulgt op på dit svar via nabolandskanalerne.dk og kan konstatere at du ikke har helt ret.
- Udsendelsen var med danske undertekster hvilket du åbenbart ikke har tjekket inden du svarede.
- Jo, i har noget at gøre med underteksterne, selvom det er udbyderen der gør dem tilgængelig vha. Copydan Verdens TV. I kan have forskellige indstillinger for hvordan tekstningen bliver udsendt til slutbrugeren.
- Ovenstående er oplyst af Lars xxxxxxxxx, som jeg formoder er din kollega.
- Ham har jeg haft i røret og han forklarer at problemet højst sandsynligt skyldes indstillingen på mit TV, og jeg glæder mig til at afprøve hans guide til at ændre indstillingerne i aften.
- Intet svar eller et svar som jeg havde fået lidt senere end 32 min. efter jeg stillede spørgsmålet (dermed måske et lidt mere overvejet svar) ville have været bedre :)
- Vil sætte pris på at i laver et oplæg med en vejledning så andre bruger herinde kan læse hvad de skal gøre når de er i samme båd som jeg har været i.

Mvh.
Yakub Akkas

Redigeret indlæg af Kasper: d. 26/10-16: Fjernet fulde navn på medarbejder.
Omdømme 7
Badge +7
Da dette er et brugerforum, er det brugere der er på, ind i mellem lidt hjælp fra You See, men for det meste brugere som hjælper brugere.
Hvis du har aktiveret DVB tekst funktionen på TV, og der stadig ikke er tekster, så udsendes de ikke af udbyderen.
Undertekster bør være valgfri, og let at skifte. To steder hvor yousee har fejlet
You See har intet at gøre med det, da det er udbyderen der ligger dem på, det ser ud til at det ikke er blevet gjort.

Nu skrives der jo danske tekster på SVT1, altså må det være "danske tekster for Yousee kunder" der efterspørges.

Men hvis ikke det har noget med Yousee at gøre,
- er det så BBC der skal sætte (danske tekster for yousee kunder) på deres kanaler ?
- NRK der ikke sætter norske undertekster på engelsk sprogede film ?
- hvordan kan BBC slå undertekster til, når jeg bruger TV uden boks eller Samsung-boksen, men ikke Humax-boksen ?
Omdømme 7
Badge +7
Hvis der ved modtagelse direkte på TV ikke er tekster (DVB tekst), så er det fordi funktionen er deaktiveret.
Omdømme 7
Badge +3
Måske kan denne hjemmeside bidrage med oplysninger om danske undertekster på nabolandskanaler:

http://www.nabolandskanalerne.dk/danske-undertekster

Hvis et program fra nabolandets side har undertekster på nabolandets eget sprog lader det til at danske undertekster ikke altid bliver vist.

Bemærk at siden kun vedrører nabolandskanalerne, og dermed gælder oplysningerne ikke for de mange andre kanaler med danske undertekster.

Besvar