Svar

Dårligt billede og megen pixelering på specielt c-more og viasat kanaler,.

Har næsten nyt kabel fra vej til bolig, trukket af yousee. derefter sidder en DKTComega DVU 1-4 GI Galvanic Isolater, der deler signalet op i henholdsvis DATA og TV.

Fra DATA går der så et kabel til min Router, nu fra HIPER, men samme YouSee bruger, og fra TV går der så et kabel til en 4 fordeler, der smider signalet videre til 4 forskellige rum, via 4 kabler der er nøjagtig lige lange.

Før blev signalet delt rundt via en YouSee godkendt forstærker af mærket TRIAX, men da jeg havde problemer med mit internet, grundet noget med returvej? , fjernede teknikeren Hiper sendte ud (han kom fra YouSee), denn i opsætningen, og som et trylleslag havde vi næste 1000Mbps hvor det var muligt. 

Det resulterer dog nu i et dårligere billede på den store skærm i stuen, en SAMSUNG 55UE7005, men det er dog mest DR kanalerne der her driller med kvaliteten så virker meget grynet. Dette signal fåes gennem boks, men er det samme selv hvis jeg fjerner denne. 

Det forekommer knap så grynet på de kanaler fra TV3 osv…. 

På TV’et længst væk i huset, som også er et Samsung dog 32”, er der grynet samt pixelering på c-more og viasat. 

Dette opleves mest når 2 tv er på samtidigt.

Alle kabler fra vægdåser til tv er YouSee/Stofa approved.

En tekniker fra TDC der tilså noget internet hos naboen, sagde at man klart frarådede de TRIAX forstærkere og nu kun brugte nogen fra DKT serien, men kan nu ikke huske hvilken.

Måske jeg har brug for en sådan? Men kan i evt oplyse hvor man får man kan købe dem og hvad de hedder?

Det underlige er at det grynede kun er på 2 af skærmene, s er også lidt ude efter om det måske skulle være tuneren i tv’et den var gal med, men da den også er der ved tilsluttet boks, så skulle boksens tuner også være i stykker ??

Har forsøgt ringe TDC, som henviser til YouSee da det er privat, og her får man som regel en ikke vidende person i røret der skyder i øst og vest og ikke kan informere om hvilke produkter i sætter op ved nye installationer… 

Hber på lidt godt nyt fra nogen her i forum

icon

Bedste svar af Sigvard 6 februar 2020, 00:51

Må man spørge hvilke problemer du havde?? både net og tv problemer?

Der kom problemer med internettet, både med hastighed og stabilitet, da Yousee udskiftede den gamle Netgear router til en Sagemcom router. Jeg mener, at Yousee skiftede router samtidigt med at de udskiftede antennestikdåsen til den skærmede udgave. Det viste sig, at det var Triax forstærkeren, der støjede så meget, at Sagemcom routeren ikke virkede, så da den blev fjernet, var hastighed og stabilitet (næsten) tilbage. Jeg har dog tilføjet en galvanisk adskiller, der tilsyneladende har fjernet de sidste problemer.

Jeg har ikke haft behov for en ny tv-signalforstærker. Det er sikkert den skærmede stikdåse, der har gjort, at der ikke kommer støj ind i tv-signalet mere, så det ikke er nødvendigt med forstærkning længere. 

Se original

5 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +2

Var det en Triax IFA 284 du havde? Den måtte også lade livet her på adressen pga. Sagemcom routeren ikke virkede sammen med den. Der er kommet en afløser, Triax IFA 384, der er Yousee godkendt med mærket 15.06.2017. Comega har f.eks. forstærkeren HCS 1-4 godkendt den 23.06.2017. AV-cables.dk har begge forstærkere.

Ja, præcis den var det 284...det er under et år siden jeg købte den og har da butikken hvor jeg købte den stærkt under mistanke for at sælge ud af noget “gammelt” udstyr, da man på deres hjemmeside skilter med en 384 og den er godkendt i 2017 hmmmmm…

Tror sgu det var comega ham teknikeren fra TDC sagde.. måske man skulle prøve en sådan.

Tak for svar.

Omdømme 5
Badge +2

Der kom problemer med internettet, både med hastighed og stabilitet, da Yousee udskiftede den gamle Netgear router til en Sagemcom router. Jeg mener, at Yousee skiftede router samtidigt med at de udskiftede antennestikdåsen til den skærmede udgave. Det viste sig, at det var Triax forstærkeren, der støjede så meget, at Sagemcom routeren ikke virkede, så da den blev fjernet, var hastighed og stabilitet (næsten) tilbage. Jeg har dog tilføjet en galvanisk adskiller, der tilsyneladende har fjernet de sidste problemer.

Jeg har ikke haft behov for en ny tv-signalforstærker. Det er sikkert den skærmede stikdåse, der har gjort, at der ikke kommer støj ind i tv-signalet mere, så det ikke er nødvendigt med forstærkning længere. 

Det lyder som min opsætning.

Galvanisk isolator lige efter aflevering på loftet, dernæst en 4 fordeler ned til 4 rum.

Ved 2 af udtagene (dem uden problemer) er det disse :

https://www.wattoo.dk/fuga-slutdaase-2-modul-td301-tv-r-rj45-1087004714-1087004727-1087004730

Ved de 2 hvor signalet er dårligst er der anvendt LK Fuga TD260D afslutnings dåser.

Kan være jeg skal skifte disse sidstnævnte til andet selvom der står de er HF tætte...

Nu prøver jeg 2 nyindkøbte Td 260 E dåser i de 2 der giver dårligst signal, inden jeg køber ny forstærker.

Besvar