Dårlig wifi med Humax-boksen | YouSee Community
Spørgsmål

Dårlig wifi med Humax-boksen

Badge
Jeg har nogle måneder oplevet problemer med meget langsom trådløs forbindelse mellem min router og Humax-boksen.

Mit trådløse netværk (5GHz, 802.11ac) er ellers lynende hurtigt, når det gælder andre trådløse enheder. Men med Humax-boksen går det meget langsomt. Jeg får langsomt indlæst programinformation i TV Guiden mv., men StartForfra og kanalarkiv timer out efter et lille minuts tid.

Jeg har uden held prøvet at flytte rundt på Humax-boks og router, herunder placere dem lige ved siden af hinanden. Når jeg kabler forbindelsen, er der ingen problemer.

Er der nogen, som har haft ligende problemer? Nogle løsningsforslag?

På forhånd tak for hjælpen!

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Kender ikke din Capsule særligt godt, men nogen gange kan wifi dimser umiddelbart ikke så godt sammen, Det betyder ikke din Capsule eller din TV boks er noget lort, men der er for mange kombinationer af hastigheder, standarder, kryptering osv.

Her ville en del af vores udstyr ikke rigtigt med en Negear C6250 router. Jeg gik derfor ind i routeren og forsøgte mig frem. Det viste sig her at AES kryptering skabte problemer, og vi fik et mere stabilt trådløst net ved at sætte den mulige hastighed lidt ned.
Badge
Kære Slangefar.

Tak for svaret.

Jeg har for nylig skiftet til en Telenor router (mærke: Technicolor), da min arbejdsgiver nu har en aftale med Telenor. Routeren, som kun udsender wifi i 2,4 GHz er kablet til en Apple AirPort Time Capsule, som udsender i både 2,4 og 5 GHz. Det er sidstnævnte, som jeg anvender til Humax-boksen, da den jo kun kan forbindes trådløst via 5 GHz.
Omdømme 7
Badge +7
Har du prøvet at skifte kanal? 5 GHz rækker ikke så langt som 2,4 GHz, men folk har det ofte med at samles på de lave kanaler. Nogen kanaler har også nogen begrænsninger i bestemte lande.
Omdømme 7
Badge +7
Hvilken router bruger du?

Besvar