Spørgsmål

Bland selv - Bokse vs kortlæsere

Jeg har skiftet fra den store pakke til bland selv, 36 point til 280 kr. inkl gratis boks. Har grundpakken i forbindelse med ejerforening.

Vi har tre TV og mangler derfor to bokse, de koster 90-100 kr. stykket om måneden så vidt jeg kan læse mig frem til. Men så ryger fidusen vel lidt, det bliver for dyrt.

Er det så rigtigt forstået at jeg kan købe to kortlæsere til ca 300 kr. stykket, og bestille to kort hos yousee, hvoraf det ene er gratis og det andet koster 100 kr (engangsbeløb). Det samlede engangsbeløb på 700 kr. er trods alt billigere i længden i forhold til leje af to bokse. 

Har jeg forstået ovenstående korrekt ?  -  på forhånd tak

9 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +1

Der betales 99kr for multirum som dækker for op til 4-5 boxe

Der betales kun 30kr i box leje og det er kun for den første box, de næste er gratis.

Omdømme 7
Badge +7

Leje af op til 5 bokse er Kr 99/måned, Der kan da rigtig nok også bruges kort og kortlæser.

Omdømme 2

Hvilke TV er der tale om? Der burde være app på TV’et. At skulle have boks sat op til alle TV er alt for omstændigt i denne smart TV verden. Vi kører Android på de TV vi har og de har alle app hvor vores indhold bliver leveret. Dog er kvaliteten gennem app ikke ret god i det primære rum med ordentligt lyd-anlæg, men til et børneværelse eller soveværelse kan det fungere.

Omdømme 6
Badge +1

Boxene kører jo coax(kabel/antenne) og derfor meget bedre kvalitet end iptv / app på mobil eller direkte på tv.

Du kan på nærmest alle moderne tv smide en kortlæser og et kort i , og se tv via coax og få samme gode kvalitet.

Omdømme 2

Boxene kører jo coax(kabel/antenne) og derfor meget bedre kvalitet end iptv / app på mobil eller direkte på tv.

Den logik holder ikke. Netflix er en app på mit TV og der er kvalitet langt bedre end noget coax kabel - Dolby Vision med Atmos lyd. Det er bare YouSee der leverer dårlig kvalitet i app for at spare båndbredde. Man kan sagtens få suveræn kvalitet på en app. :-)

Omdømme 6
Badge +1

Netflix er da også på yousee boxene og endda med 4k, dog kun dolby digital+

Nu er yousees app til mobil jo netop lavet til at være mobil, hvor kvalitet ikke har samme krav som direkte på tv.

Ja, der er en android tv app til kun tv og boxe med android tv, men den er bare lavet ud fra den normale android app.

De streamer ikke i mere end 8Mbit både via app og når man ser arkiv/optagelser på boxene, selv om direkte coax tv svarer til mellem 12 og 15 Mbit. Man kan ikke helt sammenligne da det ikke er een bitstream via coax men en mux af mange alt efter hvilken CAM der bruges.

Omdømme 2

Nu talte vi om at app ikke kan have samme kvalitet som coax og box og så nævnte jeg blot at det ikke er korrekt og en app kan sagtens levere samme eller bedre kvalitet end en boks eller coax flow tv. Eksemplet med Netflix, Amazon osv.

Jeg er godt klar over bitrate og komprimering. Flatpanels har også en oversigt og YouSee kommer desværre helt i bund, hvilket er et valg fra deres side og ikke pga platforman. De kan bare lave det bedre i deres app.

Men til tråden her, så kan man bruge YouSee app i de værelser hvor der ikke er boks/kabel/kort og se kanalerne gennem det. Det er ok til mindre TV i børneværelse/soveværelse, men kvaliteten er desværre for ringe til det store TV i stuen. Vi må håbe YouSee tager sig sammen og leverer ordentlig kvalitet i deres app lige som andre udbydere gør.

Omdømme 2

I øvrigt vil et digital kort kun hjælpe på de flow kanaler der er tilvalgt i bland selv. Hvis du vil have streaming kanaler, HBO eller andre ting via bland selv kommer du ikke uden om at bruge app eller skulle sætte en boks op ved hvert TV (og hvem gider dog have en boks...).

Omdømme 7
Badge +7

Den kan på ingen måde undværes, hvem helvede gider se på alt det lort som der smides i udsendelserne på der kommercielle kanaler.

Besvar