Beskyttelse af optagelse | YouSee Community
Spørgsmål

Beskyttelse af optagelse

Omdømme 6
Badge +1
Kan man beskytte alle afsnit i en serieoptagelse ?
Jeg har lige opdaget at min ys4000 er begyndt at æde af serier jeg troede jeg havde låst for overskrivelse.

Det gør jo bare serieoptagelse temmelig ubrugelig, når man selv skal ind på hvert afsnit efterhånden som de optages, og sætte beskyttelse på manuelt.

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +4
Er optagelserne helt forsvundet i oversigtsbilledet ?

Er boksen fyldt op med optagelser (250 timer til rådighed)
Omdømme 6
Badge +1
Ja jeg bruger optagefunktionen meget, og den er næsten altid fyldt.

Jeg har bare opdaget at serier , jeg har optaget, krymper i antal afsnit.

Og det er jo latterligt at man skal ind på hvert afsnit og sætte beskyttelse på, efterhånden som de optages
Omdømme 7
Badge +4
Du kan tjekke hvor mange timer optagelser der er tilbage, f.eks. i indstillinger, men også når du er inde i oversigtsbilledet, ALLE
Omdømme 7
Badge +6
Tørt så vil jeg anbefale at købe en anden DVB-C boks med optage muglighed, hvis du ønsker at gemme dine optagelser fra alm. TV til fremtiden.
Til mange af dem kan man sagtens uden problemer kople en 1TB USB harddisk til dem, som man har formateret til eks. NTFS med hjælp af ens computer.
Sådanne DVB-C bokse starter ved priser fra omkring 399 kr for en til de ukodede kanaler, det har eks. Harald Nyborg en lille DVB-C boks til fra Denver.

Vil man gerne have en med CI, så man også kan stoppe et CAM modul i den med YouSee's kort i, så ligger priserne fra omkring 700 kr.
Sommetider kan man også godt finde dem billigere, hvis man er så heldig lige at ramme ind i et oprydningsudsalg hos online butikkerne.
Omdømme 7
Badge +6
Jeg kan da opdatere emnet med, at hvis man falder over en Medialink Black Panther med DVB-C tuner, så er det ikke en man skal købe, selv om den er forholdsvis billig og desuden også kan findes med CI, så man kan stoppe et CAM med YouSee's kort i den.
Det er en boks jeg nu har testet og er ikke særligt begejstret for den.

Out of the box kunne den jeg fik tilsendt ikke anvendes til YouSee, for DVB-C indstillingerne skal opdateres først med en firmware opdatering, som man skal ud og grave dybt efter på nettet, for Medialink har droppet supporten af boksen.
Har man så endelig fundet den DVB-C firmware opdatering og opdateret boksen, så er det noget værre bøvl med at få den til at scanne efter kanaler med de indstillinger der kræves hos YouSee.
Jeg skulle bruge 3 forsøg før at den endelig fangede kanalerne hos YouSee.

DVB-C tuneren er bestemt ikke god. Den kan da nappe kanalerne og fint vise dem på boksen, men den er en signal dræber når det drejer sig om at sende signalerne videre.
Her kan jeg se at signal kvaliteten på mit Panasonic TV kører op og ned på flere af kanalerne, hvor der ligefrem også meldes BER fejl på flere af dem.
Så her skal man altså benytte en signal splitter ved antennedåsen, så at ens TV og denne boks hver får helt deres egen linje direkte fra antennedåsen.

Som HDD optager er den rigtig idiotisk, for den bryder sig kun rigtig om USB 2.0 memory sticks på maximum 32GB størrelse, der er formateret i Windows til FAT32 med standard allokeringsstørrelse, hvis man ønsker at kopiere optagelserne over på et andet medie og gemme dem for fremtiden.
Den 500GB USB harddisk formateret til FAT32 jeg prøvede at koble til blev da godt nok fundet af boksen, men dælme om den gider at optage på FAT32 partitionen. I stedet vælger den at lave sin eget obskure partition på harddisken og optager på den, så at optagelserne kun kan afspilles med boksens egen indbyggede media player.

Facit er at boksen er forældet og egentlig burde hives af markedet af de forskellige online butikker der stadig sælger den, specielt fordi at den ikke er up to date med alle de forskellige DVB-C indstillinger der benyttes over alt i Europa, at supporten med firmware opdateringer er helt og holdent blevet skrottet af Medialink, hvilket kan medføre at mange kan stå med en ubrugelig DVB-C boks hvis de ikke har forstand på at anvende søgemaskiner og grave fora igennem efter den nødvendige DVB-C opdatering.
Omdømme 7
Badge +6
Mja nu er den Medialink også blevet fuldt ud testet som optager på Viasat Film Action, konklusion er at den også er ubrugelig som optager.
Den splitter optagelserne op i TS filer på sølle 500 MB størrelse og ved hvert sted at den splitter optagelsen på den måde, er der dælme næsten 2 sekunders afbrydelse af lyden!
Så det var næsten 100 Euro (pris på boks + porto) ud af vinduet.

Facit er at jeg går Linux vejen og har bestilt en Vu+ Uno 4K med 1 stk DVB-C FBC tuner fra tyske Amazon, hvilket betyder at man kan optage fra flere forskellige kanaler samtidig,
8 stk som jeg forstår på det.
Vu+ har jeg læst at de har gode anmeldelser fra flere brugere af deres produkter.
Det er ret smart med sådan en FBC (full-band capture) tuner. Én tuner til mange kanaler. Det er også sådan moderne modemmer fungerer.
Omdømme 7
Badge +6
Det er ret smart med sådan en FBC (full-band capture) tuner. Én tuner til mange kanaler. Det er også sådan moderne modemmer fungerer.

Det der dog tæller mest for mig er at den har CI, så jeg kan smide mit Neotion CAM og YouSee kort i den, så jeg uden problemer kan optage fra Viasat Film kanalerne på min
USB harddisk, en Iomega Prestige Professional, hvor man selv kan skifte harddisken ud i den hvis man ønsker dette.
Jeg bestilte den hovedsaglig fra Amazon pga. prisen på ca. 200 Euro, så det er da i hvert fald 500 kr sparet i forhold til at hvad jeg har set den til et par steder her i Danmark.

Den er allerede afsendt her i dag Torsdag ca. klokken 14 og siges at være fremme allerede Fredag, meeen jeg har dog aldrig oplevet dag til dag levering fra Tyskland til Danmark, så den vil nok nærmere være fremme Mandag eller Tirsdag.
Omdømme 7
Badge +6
Så kom boksen dælme alligevel Fredag.
Men lige en advarsel om den Vu+ Uno 4K, så kan den IKKE optage når den bliver leveret!
Man er lige nød til at flashe den med en 3rd party firmware, hvilket nemt kan gøres via USB med en firmware man kan downloade fra nettet og stoppe på en USB nøgle.

Mit valg faldt på en firmware kaldet Black Hole 3.0.5 som jeg læste mig frem til havde forbedret optagelse på USB enheder og efter at have flashet boksen med den og formateret USB harddisken under den firmware, der har jeg nu fuldt ud mugligheden for at kunne optage fra både FTA kanalerne og mine Viasat Film kanaler uden problemer på min USB harddisk.

Man kan så undre sig over hvad de dog har tænkt på hos Vu+ selv med at udgive en 4K boks, hvor man er nødsaget til at fjerne deres firmware og erstatte den med en 3rd party firmware, før man overhovedet kan anvende den som en PVR.
Ikke just gode odds for en producent af Linux baserede digital modtagere.

Så at andre slipper for at jagte nettet igennem efter den firmware jeg valgte, til nu hvis nogen overvejer at købe en Vu+ Uno 4K
https://www.enigma2.net/images-black-hole-3-0-5-for-vu-uno-4k/

Besvar