4K TV-Boks : Fejl og mangler | YouSee Community

4K TV-Boks : Fejl og mangler

Omdømme 6
Badge +1
Her beskrives de fejl og mangler der er oplevet på den nye 4K TV-boks (YS-4000)

- Serie optagegelser optager stadig genudsendelser.

- Serie optagegelse - de røde prikker vises ikke altid i program oversigten, men er inde på udvidet info og den optager dog serien

- HDCP 2.2 ser ud til ikke at overholde specs, når man kobler boxen til en reciever/forstærker og derfra videre til tv, kommer der ikke billede med korrekt. Ser ud til at virke med direkte forbindelse til tv.

- Man kan først se hvornår en optagelse udløber EFTER at der er optaget noget - fik at vide at man ville få det oplyst når man planlægger optagelsen. Nogle kanaler er vist kortere end det år som er standard.

92 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +3
Jeg får også denne "This content can not be displayed because your TV does not support HDCP 2.2" på ny 4K boks.

Tv-boksen er nu sat direkte i et ledigt HDMI stik i tv´et: YS-4000 -> Philips 55PFL8008 og nu skal jeg finde et ekstra optisk kabel for at få Surround Lyd fra TV til receiver.

YS-4000 -> Denon X4300H Receiver -> Philips 55PFL8008 TV

Jeg har set et billede af bagsiden af den nævnte receiver. Det skulle altså fungere at tilslutte TV-boksen til receiveren og receiveren til TV-modtageren. Der er adskillige både indgange og udgange, alle HDMI-forbindelserne bruger muligvis ikke HDCP 2.2, kun dem der har HDCP 2.2 kan bruges. Kan der være en indstilling til receiveren, hvor HDCP 2.2 er slået fra? Virker det ikke via receiveren, men virker ved tilslutning til TV-modtageren direkte, må der være en fejlkonstruktion i YouSee 4K-boksen og/eller i receiveren.

Boksen skal udveksle krypteringsnøgler med receiveren, og receiveren med TV-modtageren. Hvis boksen udveksler krypteringsnøgler med TV-modtageren selv om den er tilsluttet til receiveren, bliver forbindelsen blokeret, da boksen så ikke vil anerkende receiveren som en gyldig licenseret enhed. Rigtigheden af dette afsnit er med forbehold, jeg er ikke ekspert i HDCP.

Både YouSee, recordere.dk og andre har testet boksen, så det er mærkeligt at fejlen ikke er opdaget. Hvis fejlen er kendt af YouSee burde YouSee ikke have udsendt boksen endnu. Det drejer sig om en formentlig almindelig tilslutningsform som mange brugere af surround-receivere benytter.
Omdømme 7
Badge +3
Jeg kan ikke love at følgende vil hjælpe på Netflix-problemet, men det foreslås at prøve.

Åbn Netflix på computer i browser, åbn derefter din konto (vælges øverst i højre side). Gå derefter til indstillinger og vælg "Log af alle enheder". Vigtigt: Gør det kun hvis brugernavn og adgangskode kendes, disse skal bruges senere for at komme på Netflix igen).

Dette vil logge af på Netflix overalt, hvor man er logget på, og websiden og browseren kan lukkes.

Åbn derefter TV-boksen YS-4000 og vælg menu, og derefter indstillinger. Gå til "Opdater tv-boksen" og vælg derefter "Genstart TV-boksen". Så vil boksen genstarte, det kan godt tage et stykke tid, muligvis vil boksen genstarte automatisk flere gange.

Når boksen er klar igen, prøv så at vælge Netflix. Enten virkede denne beskrivelse ikke, eller også starter Netflix, sandsynligvis med et billede, hvor man skal logge på med brugernavn og adgangskode.

Hvis det lykkes at få gang i Netflix igen på boksen, tilrådes det altid at afslutte Netflix korrekt efter brug, hvilket betyder at man IKKE bare må slukke boksen eller vælge en anden kanal. Man skal i Netflix stoppe en igangværende streaming og derefter navigere til den menu, der efter sidste opdatering af Netflix-appen ligger yderst til venstre, og vælge punktet "Afslut Netflix".

Hvis man bruger Netflix flere steder er det vigtigt at Netflix registrerer om Netflix er under aktuel anvendelse eller ej (derfor er det vigtigt af afslutte korrekt), ellers kan man risikere at få fejl som følge af at Netflix bruges på flere enheder end abonnementet giver adgang til.
Omdømme 6
Badge +1
Klippet fra ordrebekræftelsen af 4k boxen :
Optagelser af tv og film
Tv-boksen gemmer dine optagelser i skyen. Derfor kan du både se dine optagelser med appen
YouSee Tv & Film og på tv.yousee.dk. Helt hvor du vil og ikke kun på din tv-boks.
Du kan gemme op til 250 timers optagelser ad gangen – fordelt over så mange
optagelser, som du vil. Og du kan endda optage flere programmer på én gang. Du kan
selvfølgelig også spole frit i alle dine optagelser.
Det er dog ikke alle kanaler, der tillader optagelser, og der vil også være en
tidsbegrænsning på, hvor længe du kan gemme dine optagelser. Du kan se på den
enkelte optagelse, hvornår den udløber.

Så der er nok nogle ting eller kanaler der er begrænset - men jeg har endnu ikke prøvet at optage fra alle kanaler.
Og de har ikke fået lavet den liste med tid på hver kanal de lovede de ville sende til mig.
Omdømme 6
Badge +1
Jeg får en mærkelig fejl på cmore og et par 'unmentional' kanaler, både i vælg selv og andre tilkøbskanaler, de har nok ikke lov til at gemme optagelser i skyen, selvom man godt kan på den gamle humax
Det er næsten grund til at returnere 4k boxen med det samme, det skulle sgu have været oplyst inden køb
Omdømme 6
Badge +1
Det er de 'skin' kanaler jeg har, som viker fint på den gamle humax
Omdømme 6
Badge +1
blue hustler og playboy som er vælg selv
hustlerhd som er tilkøb

den gamle humax optager fint de kanaler
Omdømme 6
Badge +1
og cmore optages også fint på den gamle, selvom man jo kan finde de ting i arkivet
Omdømme 6
Badge +1
men det burde man da få at vide FØR man betaler 399 for at få den nye box - at man faktisk mister nogle funktioner, men få nogle nye

Nu er der sat en teknikker på mine sager, som måske ved mere end support
Omdømme 7
Badge +7
Det er et spørgsmål om rettigheder til at gemme det oppe blandt gud og englene :@
Helt sikkert. ?
Omdømme 6
Badge +1
Jeg tror at den disabler ting i informations oversigt, pga den ikke har nogle kanaler eller film/serier der er rigtig 4k.

Men min netflix kan godt se 4k titler men kun når jeg sætter kablet direkte til tv - og ikke når det ryger gennem min reciever, så der er noget galt

Håber snart de fixer de fejl der er i en update
Omdømme 6
Badge +1
Jeg har snakket med en yousee teknikker idag om de problemer jeg/vi oplever, og han mente at det kun er nogle af panasonics recievere/forstærkere hvor det faktisk virker med den nye box og andre 4k ting.

Jeg er kommet lidt i tvivl om min yamaha egentligt kan sende hdcp 2.2 videre, da jeg faktisk ikke har en anden dims med 4k, såsom en 4k bluray eller andet der kan spille original materiale (som jeg jo går ud fra yousee 4k boxen er)

Jeg har fint billede og lyd når min 4k box sidder til min recoiever, men netflix appen vil ikke vise uhd 4k titler i oversigten.

Han forklarede også at tv boxen går over i et helt andet mode når netflix startes på den, og da der jo ikke er andet på den der er i 4k står 4k og nogle gange hdcp disablet.

Har nogen af jer en 4k bluray som sidder til samme reciever ? og virker den ?
Omdømme 6
Badge +1
[quote=cbonde]Link/url] om X4300H. Ingen problemer med en Nvidia Shield.

Men yousee 4k boxen fejler når den sættes til kan jeg forstå ?
Din Denon står på listen over supporterede hdcp2.2 modeller, så det er sgu underligt.
Min yamaha rx-500 er nok bare for gammel men har dog 4k passthrough, men nok ikke hdcp2.2

http://www.pricerunner.dk/cl/96/Forstaerkere-og-Receivere?man_id=464&attr_60303441=60314821&attr_60308005=60308008&sort=3&viewType=standard
Omdømme 7
Badge +3

Bruger 4K TV-boksen altid HDCP 2.2 eller er det kun når den er indstillet til UHD? Det har betydning for om boksen kan anvendes af brugere med et lidt ældre TV, også selv om det har HDMI-tilslutning.

Boksen bruger altid HDCP 2.2, også selvom du stiller den til 720p, 1080i eller 1080p, og som EVETOSSEN skriver i indledningen, så er der problemer med at få billedet gennem en receiver med HDMI, også selvom receiveren er af nyere dato og understøtter HDCP 2.2, ja, det virker faktisk slet ikke.

Mvh.
Michael.

Betyder det, at 4K boksen slet ikke kan bruges sammen med et 10 år gammelt fladskærms-TV, som godt nok understøtter HDCP men ikke HDCP 2.2 som ikke eksisterede for 10 år siden? Det fungerer fint med en Samsung YouSee Plus-boks.
Omdømme 7
Badge +3
Samsungboksen nævnes ikke som en sammenligning, men som en nødvendighed for at få TV´et til at virke (og med adgang til tillægskanaler), da det hverken har DVB-C eller MPEG4. Det er planen at udskifte Samsungboksen med en nyere boks, men så skal YouSee Plus siges op. Men hvis den nye boks ikke kan bruges er YouSee Plus mistet, da man ikke kan få det igen. Jeg prøver derfor at finde ud af om ny boks vil kunne bruges uden at der skal anskaffes et nyt TV. Den gamle Humaxbox ønskes ikke, da der er for mange fejl og problemer med den.
Omdømme 6
Badge +1
MS-Erik - Hvilket tv har du ? for hvis/når det kun er et fullhd tv vil jeg tro at det bare skal understøtte HDCP1.4 som er standard på fullhd tv (og også er det min yahamaha reciever kun kan)
Jeg har fint lyd og billede men bare ikke 4k , når det ryger gennem yamahaen, men mit tv er det nyeste og der virker det hele når boxen sidder direkte i tv.

Men jeg vil da lige prøve at flytte 4k boxen ind til mit gamle sony tv som er ca 8 år og har fullhd - det gør jeg lige imorgen når det er lyst.
Omdømme 7
Badge +3
MS-Erik - Hvilket tv har du ? for hvis/når det kun er et fullhd tv vil jeg tro at det bare skal understøtte HDCP1.4 som er standard på fullhd tv (og også er det min yahamaha reciever kun kan)
Jeg har fint lyd og billede men bare ikke 4k , når det ryger gennem yamahaen, men mit tv er det nyeste og der virker det hele når boxen sidder direkte i tv.

Men jeg vil da lige prøve at flytte 4k boxen ind til mit gamle sony tv som er ca 8 år og har fullhd - det gør jeg lige imorgen når det er lyst.

Jeg har et Philips Cineos 32PF9731D-10. Kan højst vise 1080i. Hvis 4K-boksen KRÆVER HDCP 2.2 vil det ikke virke på dette TV, men hvis 4K-boksen kan bruge HDCP 1.4 når det ikke drejer sig om at vise 4K, burde den virke. Men jeg forstod på et tidligere svar at boksen står fast på HDCP 2.2 også hvis den indstilles til f.eks. 1080i.

Men man kan naturligvis slippe helt uden om problemet ved at udskifte TV-apparatet inden boksen udskiftes (gammel Samsung udskiftes med ny Humax 4K).
Omdømme 6
Badge +1
Ja da, det er der ingen problemer med, de er som på boksen på Min Side.
Mærkligt, på mit Sony tv er der intet på "Min side"

Android TV appen er en meget skrabet udgave af Android appen til telefoner.
Det er nemlig to forskellige operativsystemer og to helt forskellige apps.

Der er mange ting der mangler i Android TV appen, og har nok ikke den samme prioritet hos yousee.

Lidt (MEGET) irriterende for os der nu har et tv eller en box der bruger Android TV.
Omdømme 7
Badge +7
Det er udelukkende en opdatering der retter sort skærm problemet, som det også fremgik af opdateringen.

Ok. Det er det samme problem med Netflix uanset om jeg starter den via “App’en” eller via kanalnummer.
Omdømme 7
Badge +7
Er der prøvet at foretaget en gendannelse.?
Jeg har lige prøvet en gendannelse, men problemet er desværre det samme.
Den grønne lampe for internet signal lyser fint grønt, men Netflix virker ikke før jeg genstarter boksen eller, som jeg lige fandt ud af tager strømmen fra min netværks switch, som fordeler til enhederne i stuen (Tv, BD afspiller, Minix Android Tv mm.).
Alle enheder kører fint....bare ikke Netflix på Yousee boksen når den slukkes/på stand-by og tændes igen.
Omdømme 7
Badge +7
Hvordan er det når der bruges Wi-Fi eller direkte kablet forbindelse.?
Har nu prøvet med ren Wi-Fi og efterfølgende direkte kabel udenom switch’en, men med samme resultat. Dvs. hvis jeg ser Netflix og slukker boksen på stand-by kan Netflix ikke starte op næste gang jeg tænder boksen, og fejlmelder med ingen internetforbindelse.
Jeg ser 4k Netflix. Måske det kun er denne abonnementsform der giver problemer med sidste firmware på boksen...med mindre du også køre med samme abonnementsform?
Omdømme 7
Badge +7
Har ikke UHD.
Omdømme 7
Badge +4
Har nu prøvet med ren Wi-Fi og efterfølgende direkte kabel udenom switch’en, men med samme resultat. Dvs. hvis jeg ser Netflix og slukker boksen på stand-by kan Netflix ikke starte op næste gang jeg tænder boksen, og fejlmelder med ingen internetforbindelse.
Jeg ser 4k Netflix. Måske det kun er denne abonnementsform der giver problemer med sidste firmware på boksen...med mindre du også køre med samme abonnementsform?

Hej Vinkender

Du har helt ret, Netflix vil ikke starte op igen, pga "formentligt manglende internetforbindelse" siger fejlteksten, og så forsøger den at genstarte Netflix, men kan ikke

Løsning indtil videre, lad være med at slukke på fjernbetjeningen, så længe Netflix kører, eller sluk bagpå boksen, og så kan Netflix startes op igen.

Hvis man hænger i Netflix, og får fejlteksten op på skærmen igen, kan man afslutte, og på den måde komme ud af Netflix billedet og vente mmed at slukke bagpå boksen til man skal bruge Netflix igen.

Besvar