4K TV-Boks : Fejl og mangler | YouSee Community

4K TV-Boks : Fejl og mangler


Omdømme 6
Badge +1
Her beskrives de fejl og mangler der er oplevet på den nye 4K TV-boks (YS-4000)

- Serie optagegelser optager stadig genudsendelser.

- Serie optagegelse - de røde prikker vises ikke altid i program oversigten, men er inde på udvidet info og den optager dog serien

- HDCP 2.2 ser ud til ikke at overholde specs, når man kobler boxen til en reciever/forstærker og derfra videre til tv, kommer der ikke billede med korrekt. Ser ud til at virke med direkte forbindelse til tv.

- Man kan først se hvornår en optagelse udløber EFTER at der er optaget noget - fik at vide at man ville få det oplyst når man planlægger optagelsen. Nogle kanaler er vist kortere end det år som er standard.

92 Kommentarer

Hjælp
Udgangs punkt
Jeg havde denne opkobling, som virker
YouSee boks YS-4000 => Sony 3D fjernsyn KDL-52LX90 via HDMI
Denon AVR er koblet til Fjernsyn via HDMI og bruges til appleTV og blueRay

Ny opkobling
Jeg tilslutter YouSee boks YS-4000 til min forstærker => Denon AVR-X4200W som jo er koblet til mit => Sony 3D fjernsyn KDL-52LX900 via high speed HDMI kabler.
Og jeg har selvfølgelig konfigureret YouSee boks, fjernsyn og Denon efter manual.
(Jeg er hardware ingeniør og high tech udvikler)

Analyse
Denon AVR supporterer HDCP 2.2 fuldt ud, og sidste nye HDMI standard
Sony har IKKE support for HDCP 2.2
YouSee boks her kan man IKKE disable HDCP 2.2 (hvilket er fejlen)

Fejlen er
Fordi YouSee boksen snakker med Denon AVR og da AVR boksen supporterer HDCP 2.2, så benytter YouSee boksen sig af denne protokol.
MEN, da fjernsynet ikke har denne protokol, så giver AVR eller YouSee boks denne fejl:
“This content can not be displayed because your tv does not support HDCP 2.2.”

Da jeg ringede til YouSee support, fik jeg bare at vide, at fordi jeg selv havde foretaget installationen, så kunne de ikke hjælpe.
Her blev jeg lidt skuffet over dette svar, hvad synes du?

Kan nogen mon hjælpe mig til en work-around på YouSee boksens manglende konfigurations mulighed af HDCP 2.2 disabled eller enabled

På side 3 henvises til denne https://www.amazon.com/dp/B004F9LVXC?ref_=pe_2640190_233158700_shiptrack_e_304_dt_1
som kan løse dit problem, hvis du installerer den mellem YS-4000 og din Denon reveiver.
Hjælp
Udgangs punkt
Jeg havde denne opkobling, som virker
YouSee boks YS-4000 => Sony 3D fjernsyn KDL-52LX90 via HDMI
Denon AVR er koblet til Fjernsyn via HDMI og bruges til appleTV og blueRay

Ny opkobling
Jeg tilslutter YouSee boks YS-4000 til min forstærker => Denon AVR-X4200W som jo er koblet til mit => Sony 3D fjernsyn KDL-52LX900 via high speed HDMI kabler.
Og jeg har selvfølgelig konfigureret YouSee boks, fjernsyn og Denon efter manual.
(Jeg er hardware ingeniør og high tech udvikler)

Analyse
Denon AVR supporterer HDCP 2.2 fuldt ud, og sidste nye HDMI standard
Sony har IKKE support for HDCP 2.2
YouSee boks her kan man IKKE disable HDCP 2.2 (hvilket er fejlen)

Fejlen er
Fordi YouSee boksen snakker med Denon AVR og da AVR boksen supporterer HDCP 2.2, så benytter YouSee boksen sig af denne protokol.
MEN, da fjernsynet ikke har denne protokol, så giver AVR eller YouSee boks denne fejl:
“This content can not be displayed because your tv does not support HDCP 2.2.”

Da jeg ringede til YouSee support, fik jeg bare at vide, at fordi jeg selv havde foretaget installationen, så kunne de ikke hjælpe.
Her blev jeg lidt skuffet over dette svar, hvad synes du?

Kan nogen mon hjælpe mig til en work-around på YouSee boksens manglende konfigurations mulighed af HDCP 2.2 disabled eller enabled
Se tråden ovenover ift. Netflix.
Men får aldrig den store info mht. ændringer/nyheder ved opdateringer. Kun lidt info om der er sket generelle fejlrettelser mv. Der er umiddelbart ingen funktionelle nye ting ved denne opdatering.

Der er åbenbart sneget sig en ekstra fejl ind i Netflix med den nye opdatering.
Når man har set et afsnit af en serie, og den automatisk skifter til næste afsnit mister man samtidig lyden. Løsning lige nu er at skifte kanal til f.eks DR1, hvor lyden kommer igen, og derefter skifte tilbage til Netflix og genstarte det afsnit man skal til at se. Herefter er lyden igen ok....indtil afsnittet er færdigt, og starter på nyt afsnit, og man så igen skal foretage samme procedure for at få lyden igen.
Syntes efterhånden er er flere og flere fejl i Netflix med 4K abonnement, hver gang nye opdateringer til boksen installeres.....
Jeg kan ikke love at følgende vil hjælpe på Netflix-problemet, men det foreslås at prøve.

Åbn Netflix på computer i browser, åbn derefter din konto (vælges øverst i højre side). Gå derefter til indstillinger og vælg "Log af alle enheder". Vigtigt: Gør det kun hvis brugernavn og adgangskode kendes, disse skal bruges senere for at komme på Netflix igen).

Dette vil logge af på Netflix overalt, hvor man er logget på, og websiden og browseren kan lukkes.

Åbn derefter TV-boksen YS-4000 og vælg menu, og derefter indstillinger. Gå til "Opdater tv-boksen" og vælg derefter "Genstart TV-boksen". Så vil boksen genstarte, det kan godt tage et stykke tid, muligvis vil boksen genstarte automatisk flere gange.

Når boksen er klar igen, prøv så at vælge Netflix. Enten virkede denne beskrivelse ikke, eller også starter Netflix, sandsynligvis med et billede, hvor man skal logge på med brugernavn og adgangskode.

Hvis det lykkes at få gang i Netflix igen på boksen, tilrådes det altid at afslutte Netflix korrekt efter brug, hvilket betyder at man IKKE bare må slukke boksen eller vælge en anden kanal. Man skal i Netflix stoppe en igangværende streaming og derefter navigere til den menu, der efter sidste opdatering af Netflix-appen ligger yderst til venstre, og vælge punktet "Afslut Netflix".

Hvis man bruger Netflix flere steder er det vigtigt at Netflix registrerer om Netflix er under aktuel anvendelse eller ej (derfor er det vigtigt af afslutte korrekt), ellers kan man risikere at få fejl som følge af at Netflix bruges på flere enheder end abonnementet giver adgang til.


Tak for input. Men som jeg beskriver har problemstillingen opstået efter Yousee kom med en opdatering ifm. VM i fodbold. Alt fungerede fint inden, og din løsning vil desværre ikke virke på denne problemstilling.

Yousee skal få rettet problemet for kunder der har 4K abonnement på Netflix. Hvis de ser Netflix og slukker boksen på stand-by kan Netflix ikke starte op næste gang de tænder boksen, og fejlmelder med ingen internetforbindelse.
Løsningen ligenu er enten at lade boksen være tændt eller genstarte/reboote boksen hvergang du skal se Netflix, hvis du har slukket den forinden.
Omdømme 7
Badge +3
Jeg kan ikke love at følgende vil hjælpe på Netflix-problemet, men det foreslås at prøve.

Åbn Netflix på computer i browser, åbn derefter din konto (vælges øverst i højre side). Gå derefter til indstillinger og vælg "Log af alle enheder". Vigtigt: Gør det kun hvis brugernavn og adgangskode kendes, disse skal bruges senere for at komme på Netflix igen).

Dette vil logge af på Netflix overalt, hvor man er logget på, og websiden og browseren kan lukkes.

Åbn derefter TV-boksen YS-4000 og vælg menu, og derefter indstillinger. Gå til "Opdater tv-boksen" og vælg derefter "Genstart TV-boksen". Så vil boksen genstarte, det kan godt tage et stykke tid, muligvis vil boksen genstarte automatisk flere gange.

Når boksen er klar igen, prøv så at vælge Netflix. Enten virkede denne beskrivelse ikke, eller også starter Netflix, sandsynligvis med et billede, hvor man skal logge på med brugernavn og adgangskode.

Hvis det lykkes at få gang i Netflix igen på boksen, tilrådes det altid at afslutte Netflix korrekt efter brug, hvilket betyder at man IKKE bare må slukke boksen eller vælge en anden kanal. Man skal i Netflix stoppe en igangværende streaming og derefter navigere til den menu, der efter sidste opdatering af Netflix-appen ligger yderst til venstre, og vælge punktet "Afslut Netflix".

Hvis man bruger Netflix flere steder er det vigtigt at Netflix registrerer om Netflix er under aktuel anvendelse eller ej (derfor er det vigtigt af afslutte korrekt), ellers kan man risikere at få fejl som følge af at Netflix bruges på flere enheder end abonnementet giver adgang til.
Se tråden ovenover ift. Netflix.
Men får aldrig den store info mht. ændringer/nyheder ved opdateringer. Kun lidt info om der er sket generelle fejlrettelser mv. Der er umiddelbart ingen funktionelle nye ting ved denne opdatering.
Omdømme 7
Badge +3
Hvad er der sket at nyheder ved Opdateringen i dag?

Btw. Netflix hvad er der galt, jeg ser næsten aldrig film og slet ikke serier... 😮
Øv. Der kom en ny opdatering til boksen i dag, men Netflix problemet er stadig ikke løst......
Har nu prøvet med ren Wi-Fi og efterfølgende direkte kabel udenom switch’en, men med samme resultat. Dvs. hvis jeg ser Netflix og slukker boksen på stand-by kan Netflix ikke starte op næste gang jeg tænder boksen, og fejlmelder med ingen internetforbindelse.
Jeg ser 4k Netflix. Måske det kun er denne abonnementsform der giver problemer med sidste firmware på boksen...med mindre du også køre med samme abonnementsform?



Hej Vinkender

Du har helt ret, Netflix vil ikke starte op igen, pga "formentligt manglende internetforbindelse" siger fejlteksten, og så forsøger den at genstarte Netflix, men kan ikke

Løsning indtil videre, lad være med at slukke på fjernbetjeningen, så længe Netflix kører, eller sluk bagpå boksen, og så kan Netflix startes op igen.

Hvis man hænger i Netflix, og får fejlteksten op på skærmen igen, kan man afslutte, og på den måde komme ud af Netflix billedet og vente mmed at slukke bagpå boksen til man skal bruge Netflix igen.


Ok. Tak for info. Vi må krydse fingre for at de snart retter op på det i næste firmware version.
Omdømme 7
Badge +4
Har nu prøvet med ren Wi-Fi og efterfølgende direkte kabel udenom switch’en, men med samme resultat. Dvs. hvis jeg ser Netflix og slukker boksen på stand-by kan Netflix ikke starte op næste gang jeg tænder boksen, og fejlmelder med ingen internetforbindelse.
Jeg ser 4k Netflix. Måske det kun er denne abonnementsform der giver problemer med sidste firmware på boksen...med mindre du også køre med samme abonnementsform?



Hej Vinkender

Du har helt ret, Netflix vil ikke starte op igen, pga "formentligt manglende internetforbindelse" siger fejlteksten, og så forsøger den at genstarte Netflix, men kan ikke

Løsning indtil videre, lad være med at slukke på fjernbetjeningen, så længe Netflix kører, eller sluk bagpå boksen, og så kan Netflix startes op igen.

Hvis man hænger i Netflix, og får fejlteksten op på skærmen igen, kan man afslutte, og på den måde komme ud af Netflix billedet og vente mmed at slukke bagpå boksen til man skal bruge Netflix igen.
Omdømme 7
Badge +7
Har ikke UHD.
Har nu prøvet med ren Wi-Fi og efterfølgende direkte kabel udenom switch’en, men med samme resultat. Dvs. hvis jeg ser Netflix og slukker boksen på stand-by kan Netflix ikke starte op næste gang jeg tænder boksen, og fejlmelder med ingen internetforbindelse.
Jeg ser 4k Netflix. Måske det kun er denne abonnementsform der giver problemer med sidste firmware på boksen...med mindre du også køre med samme abonnementsform?
Omdømme 7
Badge +7
Hvordan er det når der bruges Wi-Fi eller direkte kablet forbindelse.?
Jeg har lige prøvet en gendannelse, men problemet er desværre det samme.
Den grønne lampe for internet signal lyser fint grønt, men Netflix virker ikke før jeg genstarter boksen eller, som jeg lige fandt ud af tager strømmen fra min netværks switch, som fordeler til enhederne i stuen (Tv, BD afspiller, Minix Android Tv mm.).
Alle enheder kører fint....bare ikke Netflix på Yousee boksen når den slukkes/på stand-by og tændes igen.
Omdømme 7
Badge +7
Er der prøvet at foretaget en gendannelse.?
Ok. Det er det samme problem med Netflix uanset om jeg starter den via “App’en” eller via kanalnummer.
Omdømme 7
Badge +7
Netflix ligger sammen med de øvrige Streaming tjenester under Menu/kanaler.
Jeg ser Netflix via kanalnummer. Jeg kan godt huske, at jeg før har set en App. Sektion med Netflix og Radio. Denne App. sektion kan jeg dog ikke se mere, og har heller ikke brugt den, da jeg bruger kanal 45 som Netflix kanal.
Omdømme 7
Badge +7
Det kan ikke genkendes, Netflix starter op med det samme når der gås ind på det via "App'en"
Efter sidste firmware opdatering (som kom lige inden VM i fodbold) har jeg problemer med at se Netflix.
Hvis jeg har set Netflix, og slukker for Tv og Yousee boks har jeg problemer med at få startet Netflix næste gang jeg tænder Tv og boks.

Her vil Netflix stå og roterer i opstarten med det store Netflix logo, og efter 1-2 minutter komme med en fejlbesked om, at der ikke er internet forbindelse. Dette hænger dog ikke sammen, da alt andet funktionalitet på boksen virker fint. Dvs. optage programmer og se optagede programmer. Det eneste der virker, for at kunne se Netflix igen, er at genstarte boxen via “opdatere Tv-Boksen” under indstillinger eller ved brug af sluk og tænd knappen bag på boksen.
Herefter virker alt fint igen indtil boksen slukkes/går i standby, og bliver tændt igen.
Det er samme oplevelse uanset om bokse står til Lav eller Normal i Strømbesparelse under indstillinger.
Er der andre der oplever det samme?
Har talt med yousee teknisk support angående hardware oplysningen "Ultra HD (4K) DISABLED
Boksen er ikke klar endnu. De er først ved at rulle 4k ud nu, så det må tolkes at det ikke virker endnu.
I hvertfald hos mig.
Håber det bliver klar til VM forbold hvor TV2 tilsyneladende vil sende nogle kampe i 4K.
Ved ikke om det kun er igennem boksen det kan lade sig gøre.


For at kunne se fodbold i fuld 4K HDR-kvalitet skal dit tv understøtte HLG (Hybrid Log Gamma)
Ellers bliver det bare lavet om til HDR signal.
https://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1523336237
I 2160p tilstand skifter farverummet til Rec.2020 i følge mit LG tv's OSD, også for SDRindhold så som tv kanaler og ikke HDR udsendeler i Netflix.

Hvad er grundet til det? Alle tv kanaler i Danmark anvender mig bekendt Rec.709 farverum, som er optimeret til HDTV standarden, og normalt er det ikke optimalt tvinge Rec.709 ned i en Rec.2020 container.

S.U.

Mvh
Anders
Omdømme 7
Badge +7
Det er ikke noget jeg har været ude for.
I dag opdagede jeg at optagelser siden i lørdags mangler lyd. Det samme hvis jeg via arkiv prøvede at afspille samme program, f.eks Grayzone afsnit 6 fra i går/søndags. Fint billede...men ingen lyd.
Hvis jeg går ind i indstillinger og Lyd og Lydspor står lyd til surround, som jeg indstillede det til fra starten, og har ikke før haft problemer med at afspille optaget programmer med lyd.
Hvis jeg skifter Lyd til Stereo får jeg igen lyd på de optagelser jeg har.
Er det andre der oplever det samme ?
Dvs. man kan ikke afspille optagede programmer med lyd, hvis lyd under indstillinger står til surround.
Jeg har prøvet at genstarte boksen, men det hjælper ikke. Så bliver nød til at køre med Stereo lyd :-(

Efter at have slettet nogle optagede programmer samt en genstart af boksen, denne gang via genstart funktionen og ikke som sidst via sluk/tænd knappen bag på boksen, virker det fint igen.
Dvs. ændrede efterfølgende lyd til Surround, og kan igen høre lyd på optagede programmer.
I dag opdagede jeg at optagelser siden i lørdags mangler lyd. Det samme hvis jeg via arkiv prøvede at afspille samme program, f.eks Grayzone afsnit 6 fra i går/søndags. Fint billede...men ingen lyd.
Hvis jeg går ind i indstillinger og Lyd og Lydspor står lyd til surround, som jeg indstillede det til fra starten, og har ikke før haft problemer med at afspille optaget programmer med lyd.
Hvis jeg skifter Lyd til Stereo får jeg igen lyd på de optagelser jeg har.
Er det andre der oplever det samme ?
Dvs. man kan ikke afspille optagede programmer med lyd, hvis lyd under indstillinger står til surround.
Jeg har prøvet at genstarte boksen, men det hjælper ikke. Så bliver nød til at køre med Stereo lyd 😞

Besvar