450 MHZ problemer | YouSee Community
Spørgsmål

450 MHZ problemer

Fik anbefalet af You see at købe et nyt you see godkendt antenne kabel ( lyder tosset ) Bingo billede står knivskarpt

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +4
Var det kanaler i en af pakkerne, eller var det ekstrakanaler ?
Omdømme 7
Badge +7
Om det er godkendt eller ej er underordnet, bare det er af den standard der kræves, så kan alle kabler bruges. Har ikke et eneste der er godkendt, alt er købt i metermål og monteret med den rigtige type stik.
Har selv pixeleringsfejl på den gamle samsung yousee plus boks. Dog ikke på den nye Humac.
Har fået et yousee godkendt kabel tilsendt af yousee. Men det hjælper ikke en døjt. Nøjagtig de samme programmer pixelerer. Kanaler som TV2-News, TV3, sportkanaler og History.
DR står fint.
Og det hele er startet efter 450Mhz opdateringen. Må finde mig en anden udbyder hvis de ikke fikser det.
Omdømme 7
Badge +4
har du fuldpakke eller grundpakke + ekstra kanaler ?

Hvis man har grundpakke og ekstra kanaler med kort/boks, så er grundpakkens kanaler 64qam og ekstra kanaler 256 qam som noget nyt, og som Logan har sagt så er 256 qam mere følsom

Hvis du har fuldpakke, så ligger kanalerne i mellem og fuldpakken som 64 qam ligesom bl.a. DR
Hej Vismand
Jeg har fuldpakke med blandselv gennem grundejerforening.
Jeg spurgte yousee supporten om indstillingerne for QAM og blev fortalt, at jeg ikke skal ændre på symbolraten (6875) eller modulationen (QAM64).
Han kunne slet ikke forstå at jeg havde en boks, hvor jeg selv kan sætte TV-netværksindstillingerne. 🙂 Det måtte være første generation Samsung yousee plus mente han.
Omdømme 6
Badge +3
Om det er godkendt eller ej er underordnet, bare det er af den standard der kræves, så kan alle kabler bruges. Har ikke et eneste der er godkendt, alt er købt i metermål og monteret med den rigtige type stik.
Sikke dog en gang vås at fyre af ! Det er ikke underordnet, hvilke kabler man bruger, bare fordi dem du har virker.
Jeg har f.eks. et fhv. dyrt indkøbt dobbelt skærmet kabel med guldbelagte stik, som bl.a. sænker signalkvaliteten med mindst 30%. Det ligger nu i en skuffe og keder sig.
Til gengæld så virker det af YouSee udleverede kabel, som det skal. Altså hvis signalkvaliteten i stikdåsen er den optimale.
Og efter mhz ændringen her for nylig, er signalkvaliteten desværre ikke optimal, hos en hel del kunder. Hvilket nogle indlæg her i dette forum jo tydeligvis bekræfter.

Mvh.
Omdømme 6
Badge +3
Omkring den gamle boks, så er den nok en del af årsagen til dine problemer, kthomsen24.
Jeg havde på et tidspunkt 8 forskellige af denne elendige strømslugende boks hjemme uden, at nogen af dem virkede, som de skulle.
Jeg endte til sidst med at købe nyt fjernsyn med dvb-c tuner istedet for mit gamle plasma.
Ud over, at signalet nu kom direkte fra vægstikket og uden signalproblemer, så gav fjernelsen af boks og ældre tv en besparelse på EL på ca. 800kr. om året.

Mvh.
Omdømme 7
Badge +7
Sikke dog en gang vås at fyre af ! Det er ikke underordnet, hvilke kabler man bruger, bare fordi dem du har virker.
Jeg har f.eks. et fhv. dyrt indkøbt dobbelt skærmet kabel med guldbelagte stik, som bl.a. sænker signalkvaliteten med mindst 30%. Det ligger nu i en skuffe og keder sig.
Til gengæld så virker det af YouSee udleverede kabel, som det skal. Altså hvis signalkvaliteten i stikdåsen er den optimale.
Og efter mhz ændringen her for nylig, er signalkvaliteten desværre ikke optimal, hos en hel del kunder. Hvilket nogle indlæg her i dette forum jo tydeligvis bekræfter.

Mvh.

Hvad tror du en montør gør.? Han kommer da ikke med en pose fuld af You See kabler, han kommer med en stor rulle med kablel, måler det ud og monterer dåser og stik ude hos kunden.

Besvar