Spørgsmål

YS-4000 bliver ved med at opdaterer?

Boksen som er hentet i dag bliver ved med at sige at der er en opdatering. Den downloades og kommer frem til startskærmen "velkommen til yousee tv, tryk ok etc" Hvorefter den starter forfra og downloader en ny opdatering. Det har den gjort en 10-15 gange i løbet af 4-5 timer. Supporten siger at de vil sende en tekniker mellem 7.30 og 16 på mandag, men er jo på arbejde der. Jeg har ikke tilsluttet den fysisk til internettet da min router er placeret et andet sted. Det burde vel ikke være et problem? Jeg ved godt at den skal have internet, men vil tilslutte den trådløst. Jeg har prøvet at tage strømmen fra den flere gange m.m. Er der noget jeg gør forkert eller kan prøve?

10 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Som opstart virker boksen ikke, hvis den ikke kan koble på internettet.
joern skrev:

Som opstart virker boksen ikke, hvis den ikke kan koble på internettet.

Ok må prøve at finde en løsning, men det betyder at den skal kables idet jeg ikke får startet den op og kan indtaste koden for det trådløse netværk.
Mærkeligt at det ikke fremgår af manualen og supporten ikke informerede om dette. Tak for hurtigt svar for øvrigt.
Omdømme 7
Badge +7
Prøv at se på din ordrebekræftelse, hvor det normalt skal stå, hvornår boksen kan starte op. Dine oplysninger skal være registreret for at boksen virker. Den bør kunne tilsluttes trådløst, men husk at det skal være 5 GHz.
joern skrev:

Prøv at se på din ordrebekræftelse, hvor det normalt skal stå, hvornår boksen kan starte op. Dine oplysninger skal være registreret for at boksen virker. Den bør kunne tilsluttes trådløst, men husk at det skal være 5 GHz.

wow. Ok det giver mening, der står d.16! Men for fanden hvor har jeg spildt meget tid i dag. Rimeligt inkompetent af yousee. De kunne godt have informeret om dette i butikken eller supporten som vil sende en tekniker på mandag! Men tak igen.
Omdømme 2
Benj0219 skrev:

Boksen som er hentet i dag bliver ved med at sige at der er en opdatering. Den downloades og kommer frem til startskærmen "velkommen til yousee tv, tryk ok etc" Hvorefter den starter forfra og downloader en ny opdatering. Det har den gjort en 10-15 gange i løbet af 4-5 timer. Supporten siger at de vil sende en tekniker mellem 7.30 og 16 på mandag, men er jo på arbejde der. Jeg har ikke tilsluttet den fysisk til internettet da min router er placeret et andet sted. Det burde vel ikke være et problem? Jeg ved godt at den skal have internet, men vil tilslutte den trådløst. Jeg har prøvet at tage strømmen fra den flere gange m.m. Er der noget jeg gør forkert eller kan prøve?

Havde nøjagtigt samme problem, på trods af at min boks var tilsluttet til internettet via kabel, og selvom den var aktiveret.
Selvom boksen først aktiveres fra Yousee på et senere tidspunkt, skal du kunne opdatere den.
Det er først senere i processen du får meddelelse om at boksen ikke er aktiveret, hvis det er tilfældet.
Jeg byttede den til en anden boks i Yousee butikken.
Den virkede, som den skulle.

Mvh.
Michael.
Omdømme 7
Badge +7
mitri skrev:

Benj0219 skrev:

Du skal stadig se på hvilken dato, der står på ordrebekræftelsen. Der står den 16.01.2018. I løbet af på tirsdag, kan boksen så startes op. Det er muligt at ringe til YouSee for at få oplyst tidspunktet om tirsdagen.

Havde nøjagtigt samme problem, selvom min boks var tilsluttet til internettet via kabel.
Jeg byttede den til en anden i Yousee butikken, den virkede, som den skulle.

Mvh.
Michael.

Omdømme 2
Det er jo også det jeg har skrevet som en del af min kommentar i følgende: "Det er først senere i processen du får meddelelse om at boksen ikke er aktiveret, hvis det er tilfældet."
Men du kan sagtens opdatere boksen, første gang, den skal opdateres, uden at den er aktiveret.
Senere skal den naturligvis være aktiveret for at kunne opdateres/bruges.

Michael.
Omdømme 7
Badge +7
Spildt arbejde. Vent indtil aktiveringen kan foretages.
Omdømme 2
joern skrev:

Spildt arbejde. Vent indtil aktiveringen kan foretages.

Det kan du så have ret i.

Begge de bokse jeg har haft fat i, har så virket ca.40 minutter efter jeg kom hjem fra Yousee butikken dem, bortset fra den første som var defekt.
Fik dog gang i den første ved at holde reset knappen bagpå inde samtidig med at jeg tændte boksen på knappen bagpå, derved indlæste den, den downloadede software og startede op
Den ville bare ikke reagere ordentligt på fjernbetjeningen, lige meget hvad jeg gjorde, men viste dog udemærkede tv billeder, så jeg antager at den var aktiveret.
Den blev som tidligere nævnte ombyttet i Yousee butikken uden problemer, fik en ny med hjem som virkede som den skulle, og den var også aktiveret ca. en halv time efter jeg hentede den.

Michael.
Lige en update. Det endte efter 4 samtaler med support med en ombytning. Den nye boks virkede bare med det samme. Lidt irriterende at have brugt så meget tid på en boks der bare skulle byttes. Er dog ret tilfreds med den nye boks. Det kan virkeligt mærkes i brug at den er væsentligt hurtigere.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)