Yousse App på Samsung Smart TV fra 2015 (Tizen)?

Vis første besked

29 Kommentarer

Kære Joern,

Mit fokus var ikke en længere diskussion omkring Samsungs salgstal for TV eller frekvensen af 2015 Samsung TV tilsluttet YouSee's signalforsyning. Men hvis logikken må råde et øjeblik, så hører jeg ikke fra medlemmer, der har købt et SMART TV, der virker som forventet.

Mit mål var en et brugbart svar på, hvordan man direkte fra et Samsung SMART TV får adgang til YouSee Film og Serier, som man ifølge YouSee kan se på alle skærme. Indtil videre er svaret, at man skal koble en PC eller andet hardware til et Samsung TV før det virker (= ikke SMART). Dette svar er desværre utilfredsstillende (=træls) at give medlemmerne. Det er meget sjældent, at vi har utilfredse eller skuffede medlemmer i antenneforeningen, så når jeg hører utilfredshed fra omkring 5% af vores medlemmer, så er det i min optik rigtig mange.

Omdømme 7
Badge +7

tslots skrev:
Kære Joern,

Mit fokus var ikke en længere diskussion omkring Samsungs salgstal for TV eller frekvensen af 2015 Samsung TV tilsluttet YouSee's signalforsyning. Men hvis logikken må råde et øjeblik, så hører jeg ikke fra medlemmer, der har købt et SMART TV, der virker som forventet.

Mit mål var en et brugbart svar på, hvordan man direkte fra et Samsung SMART TV får adgang til YouSee Film og Serier, som man ifølge YouSee kan se på alle skærme. Indtil videre er svaret, at man skal koble en PC eller andet hardware til et Samsung TV før det virker (= ikke SMART). Dette svar er desværre utilfredsstillende (=træls) at give medlemmerne. Det er meget sjældent, at vi har utilfredse eller skuffede medlemmer i antenneforeningen, så når jeg hører utilfredshed fra omkring 5% af vores medlemmer, så er det i min optik rigtig mange.

Jeg kan da sagtens følge dig og jeres medlemmer. Kan ikke huske, hvor jeg læste det, men Samsung skulle i samarbejde med YouSee være i gang med at udvikle en nye app.

Hvis det er tilfældet så er det sgu mærkeligt at en medarbejder fra Yousee ikke er begavet nok til at påbegynde lidt damage control og meddele folk at de allerede er på sagen.

Deres ligegyldighed når at gøre en masse folk sure og endnu værre for dem så mister de flere kunder de måske ikke vil have mistet og som alle der kender lidt til salg ved så er det svært at vinde kunder tilbage man en gang har skuffet.

Jeg har netop talt med Yousee support og fik oplyst at der ikke vil komme flere opdateringer til App'en, og at den således aldrig vil komme til at kunne bruges med Samsung Smart med styresystemt TizenTV fra.

Om oplysningen er korrekt ved jeg ikke, og det er en helt anden besked end den jeg fik for godt 2 måneder siden, hvor jeg fik at vide at de forventede at have en opdatering klar inden jul (dvs. inden julen 2015). 

Informationen jeg netop har fået fra Yousee passer meget dårligt med den melding en anden bruger har fået fra Samsung, og skrev om i denne tråd den 30-12-2015.   

Jeg har delvist løst problemet ved enten at forbinde en PC til TV'et via et HDMI kabel eller ved at bruge Chromecast, men det betyder at det er noget mere besværligt at se film via via Yousee end via Netflix (og formodenligt også HBO) som der jo findes brugbare App's til på de nye Samsung TV. Jeg har pt. adgang til HBO via Yousee og har derfor ikke prøvet HBO App'en, men den til Netflix virker fint.

Hvis der er korrekt at der ikke kommer opdateringer til Yousee App'en, så skal jeg have afmeldt mit HBO via Yousee og i stedet have det direkte fra HBO.