Yousse App på Samsung Smart TV fra 2015 (Tizen)?

Hej Yousse

Jeg netop købt et Samsung ue48js8505 Smart TV med operativsystemet TIZEN.

Jeg har derfor leveret Yousse boksen tilbage, da tv'et har indbygget tuner til Yousse signalet. Men jeg vil også fortsat gerne kunne leje film igennem Yousse.

Jeg har derfor forgæves søgt efter Yousse Cinema app'en i TV'ets app store.

Kan det passe, at app'en ikke findes til Samsung 2015 modeller med Tizen styresystem? Og hvis den ikke findes, er den så på vej?

Venlig hilsen

Dennis B. Hansen

29 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kasper har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Hej DHansen

Velkommen til YouSee Forum! :D

Jeg kan se at du ikke har fået svar fra en anden bruger, så jeg vil give et bud på et svar! 

Der findes ikke en YouSee Play App til SmartTv, men der findes en YouBio app til filmleje og YouBio abonnement. Du kan læse mere her:

Vejledning til YouBio på LG & Samsung Smart TV

/Kasper 

Hej Kasper,

Jeg har samme problem. Jeg har lige købt et Samsung Tv med Tizen operativ system, men jeg kan ikke finde jeres app. Jeg har både kigget under video samt søgt efter yousee og youbio men den finder intet. Har I lavet en app til Samsungs nye Tizen system?

Mvh Kenneth
Kan det virkelig passe, at man kun kan se film på yousee på et smart tv? Hvad med yousee Play, kan vi ikke installere det på sit smart tv?
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hvad skal man med hele YouSee Play pakken på TV - TV kanalerne kan jo ses på TV?

Vi har ikke trukket ledning fra tv stikket endnu.. Vi har kun 1 stk i huset..
Omdømme 3

Badge +3
Det er svært at forestille sig, at YouSee skulle ta' hensyn til det.

Du har dog flere muligheder. En af dem er, at bruge en bærebar PC til af vis YouSee Play og bruge TV som skærm evt. via HDMI.

Et løst midlertidigt antennekabel vil gøre underværker i en snæver vending. :)

Hvad er den anbefalede Mbit på et tv for at få streamet yousee? Jeg har problemet med streaming af yousee (men ikke Netflix) når jeg laver diagnose i yousee appen(der hvor man kan se version osv) siger den at jeg har 1 MBIT i mit signal. Det er Samsung 2012 smart og tilslutning er trådløs. Jeg har fået mere hastighed på Yousee bredbånd.

Noget er galt...det har virket men virker nu til at det er ved at gå helt ned !? Det er altså ikke toppen ! Der står ikke nogen steder noget om app og streaming begrænsninger på Samsung smart tv.

Håber i har en løsning....det har jo virket fint tidligere
Hej Kasper. 

Tak for svaret. 

Jeg tror dog, at du har misforstået mit spørgsmål. Jeg ved godt, at der findes en Yousee Bio app til ældre Samsung smart tv. Mit spørgsmål går derfor på, om Yousee Bio app'en kommer til de nye Samsung smart tv? Den nuværende Yousee Bio app kan nemlig åbenbart ikke bruges til Samsung smart tv med Tizen styresystemet. Så den guide du henviser til kan desværre ikke bruges. 

Håber, at Yousee snarest får opdateret app'en, så den også kan bruges til de nye Samsung smart tv ;-) 

Jeg har dog efterfølgende fundet ud af, at hvis jeg lejer film via Youbio hjemmesiden og efterfølgende går ind på "Min side" i Yousee app'en på min iPhone kan jeg afspille filmen via airplay til Apple tv boksen og dermed få den vist på tv'et. Lidt omstændigt, men alligevel... 

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kasper har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

DHansen skrev:

Hej Kasper. 

Tak for svaret. 

Jeg tror dog, at du har misforstået mit spørgsmål. Jeg ved godt, at der findes en Yousee Bio app til ældre Samsung smart tv. Mit spørgsmål går derfor på, om Yousee Bio app'en kommer til de nye Samsung smart tv? Den nuværende Yousee Bio app kan nemlig åbenbart ikke bruges til Samsung smart tv med Tizen styresystemet. Så den guide du henviser til kan desværre ikke bruges. 

Håber, at Yousee snarest får opdateret app'en, så den også kan bruges til de nye Samsung smart tv ;-) 

Jeg har dog efterfølgende fundet ud af, at hvis jeg lejer film via Youbio hjemmesiden og efterfølgende går ind på "Min side" i Yousee app'en på min iPhone kan jeg afspille filmen via airplay til Apple tv boksen og dermed få den vist på tv'et. Lidt omstændigt, men alligevel... 

Hej igen

Ja, så har jeg desværre misforstået dit spørgsmål - det beklager jeg !:@

Der er desværre ikke udsigt til en opdatering af YouBio app'en, som gør at den virker på nyere modeller.

Som du også selv er inde på, så kan du streame via Airplay og i nærmere fremtid også google chromecast! :D 

/Kasper 

Hvorfor har I ingen planer om at opdatere jeres app så den virker på Tizen?

Er I klar over hvor mange mennesker der har et Samsung TV?

Hvorfor fravælger I de kunder? I mangler penge i kassen - men I kan da ikke forvente at I vil generer nye kunder når I ikke gider at udvikle jeres produkter så de passer til de nye TV folk køber.

I jammer sig over I mangler penge - I hæver løbende pakkeprisen og jeres indtjening falder alligevel - men på samme tid så vil I ikke gøre noget for de kunder de har og de løfter ikke en finger for at trække nye kunder ind i butikken.

Jeg fik NetFix og nyder det - nu er vi åbenbart kommet til det tidspunkt hvor jeg skal sige farvel til den store pakke og C More og så "nøjes" med den mindste pakke plus NetFix og HBO - Jeg skal dog lige undersøge kvaliteten hos HBO før jeg bestemmer mig.

Så på et par mnd. har Yousee mistet mig som kunde når det kommer til pakkestørrelse og boksen er sendt retur og nu kikker jeg på C More - som sender i en skodkvalitet jeg ikke gider at betale for.

Så I må sgu til at vågne op - men mindre I er ligeglade med at I mister et 3.500+ om året pr. kunde

Omdømme 3

Badge +3

KimKaos skrev:
Hvorfor har I ingen planer om at opdatere jeres app så den virker på Tizen?

Er I klar over hvor mange mennesker der har et Samsung TV?

Hvorfor fravælger I de kunder? I mangler penge i kassen - men I kan da ikke forvente at I vil generer nye kunder når I ikke gider at udvikle jeres produkter så de passer til de nye TV folk køber.

I jammer sig over I mangler penge - I hæver løbende pakkeprisen og jeres indtjening falder alligevel - men på samme tid så vil I ikke gøre noget for de kunder de har og de løfter ikke en finger for at trække nye kunder ind i butikken.

Jeg fik NetFix og nyder det - nu er vi åbenbart kommet til det tidspunkt hvor jeg skal sige farvel til den store pakke og C More og så "nøjes" med den mindste pakke plus NetFix og HBO - Jeg skal dog lige undersøge kvaliteten hos HBO før jeg bestemmer mig.

Så på et par mnd. har Yousee mistet mig som kunde når det kommer til pakkestørrelse og boksen er sendt retur og nu kikker jeg på C More - som sender i en skodkvalitet jeg ikke gider at betale for.

Så I må sgu til at vågne op - men mindre I er ligeglade med at I mister et 3.500+ om året pr. kunde

Det letteste vil nok være, at anskaffe en Chromecast. Det virker.

Nej det nemmeste er at de udvikler deres app. så den understøtter flere platforme.

Men jeg har alligevel besluttet at spare en masse penge og vil gå ned på mindste pakke kombineret med Netflix og HBO.

Jeg sidder i bestyrelsen for en lokal antenneforening, der p.t. er signalforsynet fra YouSee. Vi mister både troværdigt og medlemmer ved, at folk der har indkøbt et nyt smart TV fortsat skal koble en PC/tablet til TV'et eller yderligere skal købe appleTV/chromecastvfor at få adgang til TV&Film på et af de mest udbredte smartTV i Danmark. CMORE som leverer indholdet har en app, men den kan man ikke logge ind på som yousee kunde. Det er super uheldigt nu hvor der også bliver slukket for det analoge signal, så mange er ude og købe nyt smart TV - der så bare ikke er smart med YouSee

Alternativet for folk er at vælge waoo fiber + netflix eller HBO, så får de en bedre dækning pga. en bedre wifi-router og mulighed for at streame direkte med TV'et.... Desværre fravælger de så også TV fra Antenneforening/YouSee.

Jeg håber snart YouSee vågner op inden det er for sent.

Du skal ikke forvente noget fra Yousee.

Jeg sidder som formand for vores IT og teknik udvalg og hver uge sender de mig ting de gerne vil have jeg omdeler og så ellers bruge resten af tiden på at gøre reklame for dem.

Men når man henvender sig og beder dem om hjælp eller ønsker så mødes man med en nur af tavshed eller et ligegyldigt skuldretræk.

Hvad rager det Yousee at der ikke findes app´s til de mest udbredte modeller - de vil heller malke os og få os til at leje en skodboks.

Nu er der ved at bredde sig en solid utilfredshed i vores forening og flere og flere dropper de store pakker - deres bokse og alt det de ellers kan slippe af med og så nøjes med den mindste pakke suppleret med Netflix/HBO/CMore som alle findes som app´s.

Og helt ærligt hvem gider at betale en formue for start forfra og skal man leje film er der alternativer som Plejmo mv.

Det er Yousee egen fejl de taber penge og fremover vil tabe endnu flere.

Omdømme 3

Badge +3

tslots skrev:
Jeg sidder i bestyrelsen for en lokal antenneforening, der p.t. er signalforsynet fra YouSee. Vi mister både troværdigt og medlemmer ved, at folk der har indkøbt et nyt smart TV fortsat skal koble en PC/tablet til TV'et eller yderligere skal købe appleTV/chromecastvfor at få adgang til TV&Film på et af de mest udbredte smartTV i Danmark. CMORE som leverer indholdet har en app, men den kan man ikke logge ind på som yousee kunde. Det er super uheldigt nu hvor der også bliver slukket for det analoge signal, så mange er ude og købe nyt smart TV - der så bare ikke er smart med YouSee

Alternativet for folk er at vælge waoo fiber + netflix eller HBO, så får de en bedre dækning pga. en bedre wifi-router og mulighed for at streame direkte med TV'et.... Desværre fravælger de så også TV fra Antenneforening/YouSee.

Jeg håber snart YouSee vågamsung. ner op inden det er for sent.

Nu skal det ikke forståes således, at jeg synes, at det er OK, at YouSee ikke har en app til de seneste modeller af  Samsung TV, men jeg er dog lidt forundret over, at du tilsyneladende er formand i en forening, hvor rigtig mange har de seneste (2015) modeller fra Samsung.

Har selv et fra 2014 og der er omtalte app fra YouSee.

Vi er en stor forening ;)

Kære Joern. Eftersom YouSee og dermed vores forening har meddelt samtlige medlemmer, at vi slukker det analoge signal til februar, så er der overraskende mange medlemmer, der har indkøbt nyt smart TV indenfor de seneste måneder.

Kære alle,

Jeg har samme udfordring: Samsung UE32J5505 LED-TV med Tizen og ingen apps fra YouSee :-(

I dag har er jeg blevet sendt frem og tilbage mellem telefonsupport hos YouSee og Samsung.

Som begge startede med at sige at den anden havde ansvaret..

Seneste melding var fra Samsung: Der skulle være en YouSee app til test hos dem på Tizen. Og den skulle gerne komme ud når den er testet færdig. Hvornår det er kunne de ikke sige noget om..

Mvh. Thomas

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Smart TV er ikke så Smart, der er andre enheder der er langt mere smarte, som f.eks Nvidia Shield, der får man det hele, også med Chromecast og You See TV film App, på den er alle kanaler og Arkiv samt Start forfra. Så skal man have Smart TV så er et med de enheder, og det virker.

Omdømme 3

Badge +3

tslots skrev:
Kære Joern. Eftersom YouSee og dermed vores forening har meddelt samtlige medlemmer, at vi slukker det analoge signal til februar, så er der overraskende mange medlemmer, der har indkøbt nyt smart TV indenfor de seneste måneder.

Min undren går ikke på, at der er mange, der skifter TV, men alene på¨, at det tilsyneladende er de fleste, der skifter til samsung. Igen - jeg kan godt forstå at det er træls.

Det skyldes nok at Samsungs modeller udover at være gode TV ofte er på tilbud.

Rent faktisk så sidder Samsung på over 22% af marked worldwide

Jeg har ikke de danske tal - men jeg tror at de også ligger i toppen herhjemme - Passe det så er det næsten 25% af dem der ejer et nyt TV der er afskåret fra at kunne benytte Yousee´s app på de nyeste modeller

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1424155016

Omdømme 3

Badge +3

KimKaos skrev:
Det skyldes nok at Samsungs modeller udover at være gode TV ofte er på tilbud.

Rent faktisk så sidder Samsung på over 22% af marked worldwide

Jeg har ikke de danske tal - men jeg tror at de også ligger i toppen herhjemme - Passe det så er det næsten 25% af dem der ejer et nyt TV der er afskåret fra at kunne benytte Yousee´s app på de nyeste modeller

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1424155016

Jeg er helt med på, at Samsung er et populært TV. Jeg har selv tre, men at de næsten alle skulle være fra 2015, den køber jeg ikke. Ingen af mine er  model 2015 (2 fra 2014 (begge købt i 2015) og 1 fra 2012).

Hvem siger det er ALLE?

Og frem for at skulle bruge tid på dine indlæg Så vil jeg og mange andre hører fra Yousee og få dem til at forklare hvorfor de ikke har udviklet en app til en af de mest populære producenters tv modeller.

Omdømme 3

Badge +3

KimKaos skrev:
Hvem siger det er ALLE?

Og frem for at skulle bruge tid på dine indlæg Så vil jeg og mange andre hører fra Yousee og få dem til at forklare hvorfor de ikke har udviklet en app til en af de mest populære producenters tv modeller.

Jeg skrev NÆSTEN alle. Personligt er jeg da enig i jeres ønske om, at få de seneste Samsung modeller med på vognen. Vil du i kontakt med YouSee, er et bruger til bruger forum ikke det meste egnede. Ring på 7070 4040 eller via Facebook.

Held og lykke.

Det har jeg gjort og nu forsøger jeg her.

Og nu vil jeg gerne hører fra dem (eller andre end dig)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)