Yousee ville opgradere de 20 mest sete TV kanaler fra 9Mbit til 12 Mbit billedkvalitet efter februar

Vis første besked

65 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +4
Logan skrev:

Der er 25 kanaler på listen med høj bitrate. DR2, DR3 og DR K kører med 8, 8 og 6 Mbit/s. Jeg kan ikke huske hvad de lå på før de blev opgraderet.

Tror næppe, travel channel og golf kanalen er blandt dem ?
mich skrev:

Hvis det lukkes, så mener du, det er IP, og alle kan se TV uden at have en TV pakke, blot de har internet hos en eller anden udbyder, eller hvad ?

Jeg tror ikke DVB-C nedlægges

Deres langsigtede plan er, at hele nettet skal bruges til docsis-kanaler (dvs. internet). Tvkanalerne vil blive udsendt som ip-broadcast (som kræver et tilsluttet antennekabel). dvb-c er også broadcast, bare på en anden måde.

Deres tanker:

Omdømme 7
Badge +6
Logan skrev:

Deres langsigtede plan er, at hele nettet skal bruges til docsis-kanaler (dvs. internet). Tvkanalerne vil blive udsendt som ip-broadcast (som kræver et tilsluttet antennekabel). dvb-c er også broadcast, bare på en anden måde.

Hvis Yousee overhovedet når at eksisterer så langt i fremtiden. Med den gevaldige kundeflugt der stadig sker på både kabel TV og telefoni, har er der ikke meget håb for det inde for de næste 8-10 år.
Reelt så tror jeg helt ærligt at det hele ender med at TDC prøver at få solgt Yousee fra på et eller andet tidspunkt, enten til en eller anden udenlandsk telegigant der meget gerne vil ind på det Danske marked, eller i mindre bidder til andre allerede eksisterende selskaber i Danmark.
Omdømme 7
Badge +4
Per K skrev:

Logan skrev:

Hvis Yousee overhovedet når at eksisterer så langt i fremtiden. Med den gevaldige kundeflugt der stadig sker på både kabel TV og telefoni, har er der ikke meget håb for det inde for de næste 8-10 år.
Reelt så tror jeg helt ærligt at det hele ender med at TDC prøver at få solgt Yousee fra på et eller andet tidspunkt, enten til en eller anden udenlandsk telegigant der meget gerne vil ind på det Danske marked, eller i mindre bidder til andre allerede eksisterende selskaber i Danmark.

Så har de jo kun erhverv tilbage i Danmark, de har jo lige lagt alt privat TDC ind i under Yousee
Omdømme 7
Badge +6
mich skrev:

Per K skrev:

Så har de jo kun erhverv tilbage i Danmark, de har jo lige lagt alt privat TDC ind i under Yousee

Det ville ikke være første gang at et Dansk firma dropper privat delen og så kun fokuserer på erhvervsløsninger. Vil TDC se grønne tal i regnskabet, så fjerner man det der er med til at skabe de røde tal, altså Yousee.
Det er den slags de kalder ren business og den er tiltider ret hård.
Omdømme 7
Badge +4
Per K skrev:

mich skrev:

Per K skrev:

Det ville ikke være første gang at et Dansk firma dropper privat delen og så kun fokuserer på erhvervsløsninger. Vil TDC se grønne tal i regnskabet, så fjerner man det der er med til at skabe de røde tal, altså Yousee.
Det er den slags de kalder ren business og den er tiltider ret hård.

Hvor har du det fra at erhverv giver TDC overskud ?
De valgte at lægge TDC og Yousee helt sammen, fordi Yousee er deres "guldæg", så det skiller de sig nok ikke af med. Skal de også sælge deres kabeltv-net?
Omdømme 7
Badge +4
Logan skrev:

De valgte at lægge TDC og Yousee helt sammen, fordi Yousee er deres "guldæg", så det skiller de sig nok ikke af med. Skal de også sælge deres kabeltv-net?

Og fordi "Yousee" havde et temmeligt godt brand som navn

Og på erhvervs siden, der raser der vidst en krig i øjeblikket
Omdømme 7
Badge +6
mich skrev:

Hvor har du det fra at erhverv giver TDC overskud ?

Hvor har du fået det fra at jeg snakker om erhverv? Det har jeg ikke på noget som helst tidspunkt overhovedet kommet i nærheden af at snakke om.
Jeg snakker om helheden TDC, der også omfatter Yousee, som bestemt ikke er noget guldæg eller et godt brand for TDC, for var det netop det, så ville der ikke være en så kæmpe kundeflugt fra Yousee, hvilket er en faktisk realitet.
Lad os nu ikke pumpe Yousee op i noget som de slet ikke er, det er tvært i mod en forretning der bløder meget kraftigt.
Omdømme 7
Badge +4
Per K.

TDC = erhvervskunder
Yousee = TDC privatkunder og Yousee privatkunder (al TDC undtagen erhverv blev lagt over i Yousee 1.7.2016)

Du taler om at TDC vil sælge Yousee delen

Så vil TDC kun have erhvervskunder tilbage i DK
Logan skrev:

mich skrev:

Hvis det lukkes, så mener du, det er IP, og alle kan se TV uden at have en TV pakke, blot de har internet hos en eller anden udbyder, eller hvad ?

Deres tanker:

Ifølge dét skema skal folk ud at investere i nyt udstyr allerede om under 2 år igen, for det er åbenbart der de lukker dvb-c
Den_kræsne skrev:

Logan skrev:

mich skrev:

Deres tanker:

Ifølge dét skema skal folk ud at investere i nyt udstyr allerede om under 2 år igen, for det er åbenbart der de lukker dvb-c

Hvad mener du med "allerede"?

YouSee har sendt TV med DVB-C og MPEG-4 siden 15. september 2009. Det vil altså sige folk kan have haft det samme fjernsyn i 8 år og stadig modtage det fulde signal fra YouSee, og hvis der er 2 år til de ændre noget - jamen så har kunderne haft mulighed for at have det samme fjernsyn i 10 år. Den der svale om at teknologi hurtig bliver forældet er blot en myte fortalt af folk der ikke har forstand på emnet.

Desuden er det jo bestemt at DR og gatekeeperen for DTT-nettet (fornuværende Boxer) skifter DVB-T ud med DVB-T2, og MPEG-4 med HEVC omkring april 2020. Så vil det passe fint at YouSee også laver et skift.

Vi skifter også DAB ud med DAB+ om 1½ måneds tid. Change is coming.
ThatGuyOnline skrev:

Hvad mener du med "allerede"?

YouSee har sendt TV med DVB-C og MPEG-4 siden 15. september 2009. Det vil altså sige folk kan have haft det samme fjernsyn i 8 år og stadig modtage det fulde signal fra YouSee, og hvis der er 2 år til de ændre noget - jamen så har kunderne haft mulighed for at have det samme fjernsyn i 10 år. Den der svale om at teknologi hurtig bliver forældet er blot en myte fortalt af folk der ikke har forstand på emnet.

Desuden er det jo bestemt at DR og gatekeeperen for DTT-nettet (fornuværende Boxer) skifter DVB-T ud med DVB-T2, og MPEG-4 med HEVC omkring april 2020. Så vil det passe fint at YouSee også laver et skift.

Vi skifter også DAB ud med DAB+ om 1½ måneds tid. Change is coming.

Det er jo netop the big picture du skal se på. "Nyt udstyr igen" er nyt udstyr igen, ikke nødvendigvis nyt tv igen... Og du skal regne med at det er hr. og fru Jensen (populært sagt) man har med at gøre - som aldrig ved noget før i sidste øjeblik - der lige har oplevet fm blive lukket ned og nu ser dvb-c lukket ned. Altså "nu igen", og for de uheldige, som du selv nævner endnu en "nu igen" med skift til dab+

Jeg ved ikke hvor de høje herre får fra at den danske befolkning har uudtømmelige monitære resourcer. Derfor bør de melde klar ud i god tid. DAB+ er jo blot endnu et eksempel på info der kommer i aller sidste øjeblik, og den er jo rent faktisk ikke rigtig kommet ud endnu.

Mht. radio kan jeg jo være ligeglad, jeg er dækket ind - men andre har måske anskaffet dab da fm udgik - uden dab+ kompatibilitet. Info om skifte til dab+ skulle forlængst have være bredt ud, minimum da fm gik ud.

På samme måde med dvb-c. Om to år har jeg et to år gammel tv jeg ikke kan bruge til en skid. Jah, ok, netflix og viaplay, men ellers intet.

Hr. og fru Jensen skal ikke herind og nørde for at være godt forberedt - men det bliver de nødt til selvom de absolut intet fatter - og dermed stadig ikke vil være forberedte.

Nu ved jeg jo så at jeg skal ud og se på nyt udstyr, fordi jeg har kigget med herinde - og lige tilfældigvis kiggede i denne tråd på dette tidspunkt så jeg fangede dette. Men jeg er jo så ikke i stand til at forberede mig - for jeg aner ikke hvilket udstyr - om det i det hele taget findes endnu.

Men hvad ved jeg. Apparently nothing
Du behøver sikkert ikke selv købe noget. Du slutter en yousee-boks til dit gamle fjernsyn, og så er der underholdning. :)

Jeg tror heller ikke, at de lukker helt ned for signalet allerede om to år.
He, der er jo grunde til at jeg oftest ikke benytter boksen ;) Så må man bare håbe yousee gør deres streaming Chromecast kompatibel. Nåh nej, så er man jo tvunget til undertekster på alt... Nå, så må man jo droppe tv

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)