Yousee ville opgradere de 20 mest sete TV kanaler fra 9Mbit til 12 Mbit billedkvalitet efter februar

Omdømme 4
Badge +1
  • Vismand
  • 2136 kommentarer
Er der ngen der har kunne måle denne forbedring udover DR1 og måske TV 2 ?

http://www.recordere.dk/2015/11/yousee-haever-kvaliteten-paa-hele-20-hd-kanaler/

Måske Yousee har droppet planen, for forespørgsler på Facebook har været uden resultat. 

Blot synd, hvis det ikke bliver til noget alligevel ?

21 Kommentarer

Jeg har kun set det ske for TV 2.

Min kanalliste roder. Der ligger flere ukendte kanaler (udgåede kanaler). News og Charlie ligger der stadig i SD. Så de mangler også at rydde lidt op.

Vi må bare være tålmodige :)
Omdømme 4
Badge +1

Logan skrev:
Jeg har kun set det ske for TV 2.

Min kanalliste roder. Der ligger flere ukendte kanaler (udgåede kanaler). News og Charlie ligger der stadig i SD. Så de mangler også at rydde lidt op.

Vi må bare være tålmodige :)

Er du siker på at du har lavet en rigtig kanalsøgning, charlieSD lå tidligere på 507, men da jeg sidst så, lå de ikke som SD kanaler

Jeg har sådan en hdhomerun-tuner. Den bygger automatisk en kanalliste over alle ukodede kanaler i nettet. Der fremgår rodet.

Omdømme 4
Badge +1
Til orientering for alle, så sker dette til februar. Nice
Omdømme 4
Badge +1
Hej alle

En rigtig god nyhed.

26 mest populære HD kanaler vil blive opgraderet, når vi taler billedopløsning

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1484745902
Omdømme 4
Badge +1
Iflg. facebook idag. De 26 mest sete TV kanaler der får en ændring i billedopløsning. Her bliver der tale om en blanding af fast bitrate (12Mbitt) og variabel bitrate (op til 12Mbit)
Det skulle være på plads, når kanalænringen er færdig den 10. marts.
Omdømme 4
Badge +1
Her er de sidste målinger, der er andre, der har foretaget, nogen der har kommentarer ?

DR1 ~11,0 MBit
DR2 ~7,5 MBit
DR3 ~8,0 MBit
TV2 Fast 8,0 MBit
Kanal5 i ~8 MBit
DRK ~6 MBit

Zulu ~10,0 MBit
News Fast 8 MBit
Charlie Fast 8 MBit
Kanal4 ~8 MBit
6’eren ~8 MBit
Kanal9 ~8,5 MBit
TV3 ~8,8 MBit
TV3+ ~11 MBit

NatGeo ?
TNT ?
TV2Sport ?
Eurosport 1 ?
Eurosport 2 ?
TV3Sport 1 ?
TV3Sport 2 ?

http://digitalt.tv/forum/emne/yousee-12mbit-opgraderingen-modtagelsesrapporter/page/5/
Omdømme 4
Badge +4
De fleste ligger lige på EBU minimums krav for HD. Hvor bliver der højere bitrate af som der blev lovet, kan kun se 3 kanaler over 8 Mbit, og DR K er kun på 6 Mbit, den er også HD.
Omdømme 3
Badge
Eneste kommentar jeg har er at DR1 og DR3 her i Odense stadig kun er i 720p, hvilket de blev skruet ned til ca. midt Februar.
Så tilsyneladende er de stadig ikke færdige med at rode med kanalerne.
Jeg har lavet en måling med hdhomerun. Jeg har sat den til at streame 30 sek fra hver kanal i fuldpakken...

Men som Per skriver, det virker ikke til, at de er færdige endnu.
Omdømme 4
Badge +1
Tak Logan, nej, de er vidst ikke færdige endnu

Som jeg ser det, er det kun disse, der har mere end 8/9 Mbit

TV3Sport1

TV3Sport2

Nat Geo

TV3 +

TNT

Animal

DR1

BBC Earth

Zulu

Eurosport 2

BBC Brit

TV3
Omdømme 3
Badge
Bitraten på ARD, ZDF og NDR tror jeg heller aldrig bliver meget højere, fordi der pilles ved signalerne med at de bla. ligger de irriterende Danske hardcoded subs ind i flere af udsendelserne.
Uberørt via min parabol, der ligger bitraten på alle 3 kanaler på gns. 13.5 Mbps.
Omdømme 4
Badge +1
Per K skrev:

Bitraten på ARD, ZDF og NDR tror jeg heller aldrig bliver meget højere, fordi der pilles ved signalerne med at de bla. ligger de irriterende Danske hardcoded subs ind i flere af udsendelserne.
Uberørt via min parabol, der ligger bitraten på alle 3 kanaler på gns. 13.5 Mbps.

Tror heller ikke NRK, SVT1, SVT2 og TV4 S
Jeg har lige løbet de kodede kanaler igennem (som ikke er med i fuldpakken). C More Golf ligger på ~11 Mbit/s. Resten ligger på ~9 og derunder.

Jeg har en optagelse fra DR K fra 4/2. Der er bitraten højere end jeg har set de sidste dage.
Så er tv3 og kanal 5 blevet opgraderet :)
Omdømme 4
Badge +1
Super, Logan. De ligger jo så i grundpakken ukodet, hvad måler du dem til ?
De ligger fast på ~12 Mbit/s.
Det er underligt, at youSee ikke har rykket på kanalerne da de lavede ændringerne for nylig.

På 594MHz var der svjh tilstrækkelig med "null packets" til at TV3 og Kanal5 kunne udvides, men på 586MHz er der ikke plads til at DR2 kan udvides (og heller ikke ARD og SVT2, hvis de altså er med blandt de 20 mest sete).
Tilsvarende er der på 578MHz heller ikke plads til at DRK, DR3, Ramasjang og Ultra kan udvides.

Hvad angår de kodede kanaler, kan der også være problemer, da de nu kører VBR, og der er ikke plads nok til at alle kanaler i en given MUX samtidig kan køre med maks bitrate, så derfor vil det give pixeleringer eller nedsat kvalitet.
Omdømme 4
Badge +1
Logan skrev:

De ligger fast på ~12 Mbit/s.

Kunne være sjovt at høre om

DR1
DR2
DRK
TV2
DK4

også kører fast med 12 Mbit nu ?
Min seneste kørsel:
DR1 11,7
DR2 8,0
DR K 6,4
TV 2 12,0
dk4 8,8

DR1 har ligget fast på ~12 siden skiftet fra 1080 til 720. Bitraten var ikke fast i perioden med 1080.
Omdømme 4
Badge +1
Logan skrev:

Min seneste kørsel:
DR1 11,7
DR2 8,0
DR K 6,4
TV 2 12,0
dk4 8,8

DR1 har ligget fast på ~12 siden skiftet fra 1080 til 720. Bitraten var ikke fast i perioden med 1080.

Glemte DR3 ?

Ja, de arbejder åbenbart fortsat på at få DR1 og DR3 over på 1080i

Men DR2 burde jo ligge bland det 20 mest sete kanaler, så mon ikke den kommer op på et tidspunkt ?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)