Spørgsmål

Yousee TV via Dansk Kabel TV

Jeg har aktuelt TV+bredbånd via DSL (telefonstik) fra yousee

Jeg har netop bestilt internet fra Dansk Kabel TV (da jeg har et stik fra disse i lejligheden og jeg ønsker højere hastigheder end Yousee tilbyder). De skulle samarbejde med Yousee, så man kan få bland-selv TV pakker herfra.
1. Er dette korrekt?
2. Hvordan foregår tilslutning af Yousee TV-boks (direkte i routeren som sidder i stikket fra Dansk Kabel TV?)

Mange tak

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Dansk kabel TV har de samme produkter som You See, levering kommer derfra.
TV boks skal tilsluttes vægudtaget på helt normal vis, og have en internetforbindelse enten kablet eller 5 GHz Wi-Fi.
Tak for svar. Men hvordan foregår transmissionen af TV signalet? er det via et kabel-TV stik (COAX hedder det vist) eller ethernet? Min nuværende løsning er nemlig med ethernet fra Homeboks til yousee boks og derfra HDMI til TV. Men det andet er måske anderledes?
Omdømme 7
Badge +6
Humax 2000/4000 skal have begge forbindelser, ellers kan den ikke bruges.
Omdømme 5
Badge +1
Humax bruger coax til live tv og ethernet til streaming/arkiv/start-forfra/pause/film og serier
Humax er ligeglad hvor internet kommer fra, men coax skal være fra yousee (kan være leveret af Dansk Kable Tv)
Hometrio bruger kun ethernet som så er påkrævet at det er fra Yousee og ikke andre.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)