Yousee Plus SMT-H3126 mangler internet via kabelmodem - 2400 NV

Hej Alle.

Har forgæves søgt på Driftsinfo, haft 3126 genstartet et hav af gange, men ingen ændring.

Forsøgt at ringe, men bliver værfet af. Javel så !

Jeg mangler Arkiv, Start Forfra, så håber at kunne få info hér om det er noget generelt, eller at nogen kan et eller andet cowboyder trick.

Nej jeg har ingen dongle, det har kørt perfekt i årevis via kabelmodem.

Håber nogen gider byde ind med info/løsning.

Ellers god weekend,

Per

15 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

pchrist7 skrev:
Hej Alle.

Har forgæves søgt på Driftsinfo, haft 3126 genstartet et hav af gange, men ingen ændring.

Forsøgt at ringe, men bliver værfet af. Javel så !

Jeg mangler Arkiv, Start Forfra, så håber at kunne få info hér om det er noget generelt, eller at nogen kan et eller andet cowboyder trick.

Nej jeg har ingen dongle, det har kørt perfekt i årevis via kabelmodem.

Håber nogen gider byde ind med info/løsning.

Ellers god weekend,

Per

Har du set, hvordan internetindstillingerne er. Trådløst eller kabel. Kan god se, at du plejer at ha' kabelmoden, men er boksen indstillet til det? Gå ind i menu/indstillinger/netværk/internet

Hej Joern

Jeps - den ER stillet til kabelmodem.

Det eneste jeg kan tænke på lige nu er at skifte til ethernet, reboot, og så tilbage til kabelmodem.

Problemet er at Yousee ikke "vil tale med mig", support sider virker ikke, driftsinfo viser ikke noget

Prøver ovenstående,

Per

Nix, ingen ændring.

Sidste udvej fra min side er totalt sluk for strøm , vente mindst 10 min, og så ?

Omdømme 3

Badge +3

pchrist7 skrev:
Nix, ingen ændring.

Sidste udvej fra min side er totalt sluk for strøm , vente mindst 10 min, og så ?

Jeg troede at du havde slukket bagpå. Det plejer at hjælpe. Lad høre. Der kan være flere muligheder.

Hej Jorn

Slukket "bagpå" box et hav af gange.

Havde i nat box koblet helt fra - ingen signal kabler, ingen strøm (pillet ud af stik kontakt)

Men desværre ingen ændring.

Har prøvet at søge på recordere.dk da jeg svagt mindes indlæg af denne art, men kan squ ikke finde dem.

Det er ikke livs vigtigt :-) , men møj irriterende.

Specielt når yousee help sider ikke rigtigt fungerer.

(har ikke checket her til morgen, der skal arbejdes)

Lad mig endelig høre hvad der måtte være at tips&tricks

Per

Omdømme 3

Badge +3
Du har ikke ændret noret - f. eks. sat en splitter/fordeler/signalforstærker på?

Har du ikke gjort noget af ovennævnte, kan du først pårøve at slukke boksen bagpå. Tag antennestikket ud og derefter sætte antennestikket i igen. Tænd boksen.

Du kan også opdatere boksen igen. Sluk boksen bagpå. På boksen holder du tasterne menu, OK og pil op trykket ind (kaldes abegrebet). Mens du gør det, tændes boksen bagpå, samtidig med at  du statig holder tasterne trykke ind. Når der står codn i boksens display slipper du tasterne. Boksen tæller nu op til 99. Vent indtil boksen går i STB. Tænd boksen. Hvis ikke den efter et stykke tid viser at den er på nettet, må du prøve at se i menuen, hvordan nettet er indstillet. Håber det lykkes for dig. Skal lige bemærke, at du ikke mister optagelse ved ovenstående.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kasper har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

pchrist7 skrev:

Hej Joern

Jeps - den ER stillet til kabelmodem.

Det eneste jeg kan tænke på lige nu er at skifte til ethernet, reboot, og så tilbage til kabelmodem.

Problemet er at Yousee ikke "vil tale med mig", support sider virker ikke, driftsinfo viser ikke noget

Prøver ovenstående,

Per

Hej pchrist7

Hvad er det for supportsider der ikke virker? Jeg vil meget gerne fejlmelde et "dødt link" eller lignende. 

/Kasper 

Hej Kasper

Det kan jeg ikke huske nu, men havde store problemer med at manualer, guides, tips&tricks hele weekenden.

Har istedet lavet supportsag via email, så jeg venter på at få svar/løsning den vej.

Mvh Per

Jeg har samme problem og har haft det længe. Har forsøgt at komme igennem med problemet. Men det virker til, at de ikke forstår/vil forstå problemet. Har haft boksen i 5 år, de første over 4 år uden problemer. Men nu virker den ca. dage pr. 2. mdr... 

Hej Kasper

Min mail til Support 8/12 2014 er ikke på nogen son helst måde behandlet !

Ingen spørgsmål, ingen forslag,   INTET

Jeg har et sagsnr, men det har jeg ikke lyst at skrive i dette forum.

Mvh per

Hejsa

Jeg er ikke supermand hvad det her angår.

Men jeg må desværre sige at support iht. dette er  - ingen

Julen mere end truer forude, så fokus for mig er andre steder.

Jeg sendte mail til Yousee 8/12 2014, nu har vi 21/12 2014.

Jeg har ikke modtaget nogen som helst henvendelse !!

Yousee burde skamme sig !

Den gang det virkede var fint for mig, men det er saftsuseme lang tid siden at det gjorde det sidst.

Mvh Per

Kort status efter total strøm svigt hos mig søndag 21/12:

ALT var nede mindst en time !

ADSL m.m.. oppe igen med et par issues jeg selv kunne finde/løse.

MEN Stadig intet internet via kabelmodem i 3126 box :-(

Stadig ingen respons fra Yousee på min "sag" oprettet via email 8/12 2014 :-(

Så er lidt muggen !!

Det mindste Yousee kunne gøre var at sende mig en Wifi dongle, hvis deres kabelmodem service er i hegnet i så lang tid.

Well, er ved at gå på Juleferie, men det irriterer mig grænseløst - mest at jeg ikke kan få kontakt/svar/råd fra Yousee.

Øv !

Glædelig Jul til Jer andre, trods alt :-)

Omdømme 3

Badge +3

pchrist7 skrev:
Hejsa

Jeg er ikke supermand hvad det her angår.

Men jeg må desværre sige at support iht. dette er  - ingen

Julen mere end truer forude, så fokus for mig er andre steder.

Jeg sendte mail til Yousee 8/12 2014, nu har vi 21/12 2014.

Jeg har ikke modtaget nogen som helst henvendelse !!

Yousee burde skamme sig !

Den gang det virkede var fint for mig, men det er saftsuseme lang tid siden at det gjorde det sidst.

Mvh Per

Har du prøvet abegrebet?

Husk du kan få en WIFI dongle hos YouSee gratis.

God jul.

Hej Jørn

abegrebet har jeg ikke udført endnu. Frygtede en død 3126 i julen, Tøsedreng, jeg ved det godt.

Fik laangt om længe fat i Yousee support pr. tlf. og det var en blandet oplevelse.

Supporter påstod hårdnakket at der altid har skullet tilsluttes et internet kabel for at få adgang til internet :-(

Det korte af det lange er at en wifi dongle skulle være på vej, og så må vi se om det kan hjælpe.

Jørn, og alle andre:

Tak for hjælp, forslag osv.

Jeg vil gerne ønske Jer alle sammen en God Jul, samt et Rigtigt Godt Nytår !!

Mvh Per.

Hej Alle

Håber I har haft en god Jul.

Det er netop lykkedes mig at få YouseeDongle til at spille med mit lokale netværk (ikke let)

Så nu er der adgang til hele molevidden.

Så må vi se efter 1/1 2015 da mit abonnement skifter fra ejerforening/privat til udelukkende privat.

Godt nytår til Jer alle - Men PAS NU PÅ derude ;-)

Mvh Per

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P