Svar

YouSee Live-tv for alle med Fuldpakken

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Kort før jul meddelte YouSee at alle kunder med Fuldpakken har mulighed for gratis adgang til YouSee Live-tv.

Live-tv er en tjeneste som gør det muligt at se de fleste af dine tv-kanaler på computer, mobil og tablet.

(Husstande med YouSee Plus eller YouSee Bredbånd har allerede denne mulighed. Med YouSee Plus forstås det abonnement hvor man for 99 kr./md. lejer en YouSee Boks hvor et YouSee Kort med on demand-rettigheder er inkluderet i prisen. Har man ingen Samsung boks fra YouSee, eller ejer man en sådan boks, kan man i kundeservice tegne et on demand-abonnement til 40 kr./md. hvilket giver adgang til YouSee Play på computere, mobile enheder og eventuel Samsung boks).

Hvordan kommer du i gang med YouSee Lve-tv? Hvis du ikke allerede har et YouSee login, skal du oprette et sådant:
1) Gå ind på yousee.dk/opretlogin

2) Log ind med NemID.
Derved aktiveres din adgang til Live-tv, og der oprettes det YouSee login som du straks kan bruge til login i YouSee Live-tv.

Læs mere her: Kom godt igang med live-tv.

Et spørgsmål. Så vidt jeg forstår, har kunder med Fuldpakken, hvad jeg ikke selv har,  ud over de aktuelle udsendelser også adgang til de udsendelser der er gemt i TV Arkiv. Kan det  bekræftes? 

icon

Bedste svar af majah 2 januar 2015, 18:05

Hej

Jeg har bredbånd 20/4 (fra før 6.okt.2014), fuldpakke og ingen box. Privatkunde uden at have en forening i ryggen.

Jeg kan ikke se arkiv-tv. Jeg har llige prøvet. 

Jeg sætter 2 link til mine vilkår, måske kan du åbne det.

Abonnementsvilkår for kabel-tv hos YouSee – YouSee Clear - Private husstande med individuel tilslutning Juli 2014

Abonnementsvilkår for kodet digitalt kabel-tv hos YouSee

Jeg kan kun se DR1 Arkivet, og det må betyde, at man skal have en box fra Yousee med yousee Plus abon. for at se hele arkivet. 

Se original

7 Kommentarer

Hvis man blot har YouSee Bredbånd, så har man kun adgang til TV-arkiv, hvis man har YouSee Play Tv & Film-abb., som kun kan fås, hvis man har et bredbåndsabb. oprettet efter 5/10-14 eller skifter hastighed på bredbåndet.

Hvis man har bredbånd fra før d. 6/10-14, så har man kun adgang til YouSee Play Musik samt Live Tv, som altså ikke inkluderer Tv-arkiv.

Hvis man har YouSee Plus, så kunne det umiddelbart godt se ud som om, at man har adgang til YouSee Play Tv & Film (og dermed TV-arkiv) samt YouSee Play Musik.

Det kan jeg dog ikke bekræfte, men man kan læse lidt mere om det her:

http://yousee.dk/omyouseeplay.aspx

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Jeg kan godt bekræfte at man med YouSee Plus (som defineret ovenfor i mit første indlæg) har adgang til alle streamingtjenesterne under YouSee Play, herunder TV Arkiv og Musik.

Og jeg ved at bredbåndskunder uden  YouSee Plus har visse streamingmuligheder afhængig af abonnementet, og hvornår det er oprettet eller ændret.

Jeg vil blot vide: Kan det bekræftes at alle Fuldpakkekunder også har adgang til TV Arkiv (de gamte udsendelser fra deres tv-kanaler)?

Mig bekendt, er det ikke den Tv-pakke man har, som afgør, om man har adgang til TV-arkiv - det er enten ens bredbåndsabb. eller YouSee Plus.

Som Fuldpakke-kunde, kan jeg i hvert fald bekræfte, at jeg ikke har adgang til Tv-arkiv.

Om jeg har adgang til Tv-arkiv, afhænger af, om mit bredbåndabb. er fra før eller efter 6/10-14 eller om jeg ændrer min bredbåndshastighed.

Omdømme 3

Badge
Før jul meddelte YouSee i en nyhedsmail til foreninger at 

Husstande med den store tv-pakke har adgang til YouSee Play Live-tv.

I mailen omtaler YouSee ikke blot muligheden for at streame her og nu-udsendelser til computer og håndholdte enheder, men også gemte udsendelser. I mailen henviser YouSee også til yousee.dk/livetv, hvor streaming af her og nu-udsendelser og af gemte udsendelser igen omtales.

Hvis ordene i mailen om gemte udsendelser alligevel ikke angår alle kunder med Fuldpakken, vil jeg sige at YouSee er utrolig dygtig til at give vildledende information.

Hej

Jeg har bredbånd 20/4 (fra før 6.okt.2014), fuldpakke og ingen box. Privatkunde uden at have en forening i ryggen.

Jeg kan ikke se arkiv-tv. Jeg har llige prøvet. 

Jeg sætter 2 link til mine vilkår, måske kan du åbne det.

Abonnementsvilkår for kabel-tv hos YouSee – YouSee Clear - Private husstande med individuel tilslutning Juli 2014

Abonnementsvilkår for kodet digitalt kabel-tv hos YouSee

Jeg kan kun se DR1 Arkivet, og det må betyde, at man skal have en box fra Yousee med yousee Plus abon. for at se hele arkivet. 

Omdømme 3

Badge
Hej Maja

Tak for dit indlæg. Du angiver en række oplysninger om dine YouSee-abonnementer. Det er godt når man skal svare.

Da du har et bredbånds-abonnememt fra før 6. okt. 2014, har du ikke umiddelbart adgang til hele streaming-tjenesten YouSee Play TV og Film (Live-tv, StartForfra, TV Arkiv, Film og Serier). Du har vel nu adgang til Live-tv og YouSee Play Musik?

Men du har mulighed for at skifte til YouSee Play Tv & Film. Umiddelbart vil et skift betyde at du miister musikken, men da du har et Mobil Mellempakke-abonnement, mener jeg at du af den grund vil beholde musikken, selv om du skifter til et bredbåndsabonnement der giver fuld adgang til YouSee Play TV og Film.

Du har 20/4 Mbit nu, men da et nytegnet 15/3 Mbit bredbånd giver fuld adgang til TV og Film-tjenesten, så må det være muligt at skifte uden at det koster alverden. Spørg kundeservice om dine muligheder, hvis du ønsker ændringer.

Med hensyn til de gemte udsendelser i TV Arkiv, vil jeg gøre opmærksom på at man ikke behøver nogen boks fra YouSee. En YouSee Boks er nyttig, hvis man vil kaste det streamede direkte op på tv-skærmen. Jeg har ingen boks, men kan streame alt, fx gemte udsendelser, til computer og derfra til stor skærm hvis jeg ønsker det.

(Når jeg har adgang til YouSee Play TV og Film uden boks, og kun med Grundpakken, skyldes det at jeg har tegnet et on demand-abonnement til 40 kr./md., hvilket giver adgang til alle tjenester i YouSee Play TV og Film og Musik på computer og mobile enheder. Jeg har ikke YouSee Bredbånd eller YouSee Mobil).

Hej Vilhelm

Tak for besvarelsen. Jeg kontakter kundeservice og vender tilbage hvis der er nyt..

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)