Spørgsmål

Yousee box virker ikke med Telenor som internet udbyder

Jeg har den nye Yousee boks installeret, men har netop fået ny internet router fra Telenor (igennem arbejdet)
Internet virker fint 50/10, WiFi virker fint.
EPG på Yousee box virker fint (altså box forbundet til internet)

Men start-forfra, arkiv, film og alle de andre funktiner virker ikke længere via min Yousee boks?
Jeg har ikke flyttet kabler eller andet i min installation.
Kun udskiftet Internet router..

Nogen der kan hjælpe mig eller forklare hvorfor det ikke længere virker??

vh

30 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +1
Har du genstartet (bagpå) og opdateret yousee boxen ?
Omdømme 5
Badge +4
HejTBHansen.
Yousee TV-boks virker KUN med Yousee som Internet udbyder.

-Brian
Omdømme 4
Badge +1
BrianHHansen skrev:

HejTBHansen.
Yousee TV-boks virker KUN med Yousee som Internet udbyder.

-Brian

Det gælder da kun dsl tv boxene (cisco) og ikke kabeltv boxene (samsung og humax)

Men ja det kræver tv fra yousee for at kunne bruge samsung og humax, men internet er ikke kun yousee bredbånd der virker.

Jeg har dog hørt at de ikke garanterer at humaxen virker hvis man har mobil bredbånd, hvilket de ikke kan dokumentere og burde være ligemeget da TCP/IP protokollen er fuldstændig ens om man har en fast forbindelse, naboens wifi eller mobil bredbånd. Og jeg har da kørt med humaxen på min mobil med hotspot, og der virkede alt da fint.
Omdømme 5
Badge +4
Prootokollen er ens, men det er IP Adresserne ikke :) Det virker nok kun hvis TV boksen kommer ind til Yousee fra En Yousee IP adresse. Yousee betaler nok for at du kan få lov til at bruge Start forfra, arkiv osv. Og for at det ikke skal være for dyrt, virker det nok kun fra en Yousee IP adresse. ligesom man ikke kan se visse udsendelser fra DR.DK fra udenlandske IP adresser.

-Brian
Omdømme 4
Badge +1
Virker fint med danskkabeltv som jeg selv har, og NEJ de samarbejder på ingen måde selvom det er tdc der ejer begge.
Jeg må da betale extra for tv2 ude, selvom jeg er hjemme, og det viser jo netop at når man ikke er på yousees bredbånd skal man betale for for tv2 ude.

Og de skriver ikke noget om at det kræver yousee internet, bare at man skal have en internetforbindelse.
De har selv bekræftet at der ikke kræves internet fra dem for at bruge humaxen fuldt ud.

Brian : Hvilken box har du ?
Jeg har heller ikke hørt om det med internettet, men humax-boksen kræver et antennekabel (og den tjekker nok om signalet kommer fra Yousee).
Omdømme 5
Badge +4
Jeg har ikke Yousee som udbyder af TV, Men i Februar i år, hjalp jeg en kammerat med samme problemstilling som dig. Han kunne få medarbejder bredbånd fra sit arbejde, og ville høre om jeg ville ringe og spørge om han stadig kunne bruge sin TV boks, da jeg er bedre til det der tekniske. Jeg fik af Yousee at vide at Yousee TV boks kun ville virke hvis det var Yousee forbindelse. Ikke engang en Firmabetalt forbindelse fra Yousee kunne bruges, det skulle være Yousee privat forbindelse. Jeg spurgte om det var det samme på alle typer forbindelse (altså Fiber, tlf, eller Kabel) og svaret var et klart ja fra medarbejderen, efter han havde rådført sig med en person længere oppe i hirakiet. Det endte med at min kammerat helt droppede Yousee, og fik sit Medarbejder Bredbånd, og Boxer som TV udbyder.

-Brian
Omdømme 4
Badge +1
BrianHHansen skrev:

Jeg har ikke Yousee som udbyder af TV, Men i Februar i år, hjalp jeg en kammerat med samme problemstilling som dig. Han kunne få medarbejder bredbånd fra sit arbejde, og ville høre om jeg ville ringe og spørge om han stadig kunne bruge sin TV boks, da jeg er bedre til det der tekniske. Jeg fik af Yousee at vide at Yousee TV boks kun ville virke hvis det var Yousee forbindelse. Ikke engang en Firmabetalt forbindelse fra Yousee kunne bruges, det skulle være Yousee privat forbindelse. Jeg spurgte om det var det samme på alle typer forbindelse (altså Fiber, tlf, eller Kabel) og svaret var et klart ja fra medarbejderen, efter han havde rådført sig med en person længere oppe i hirakiet. Det endte med at min kammerat helt droppede Yousee, og fik sit Medarbejder Bredbånd, og Boxer som TV udbyder.

-Brian

Du svarer ikke på hvilken box det var, det er sikkert en homebox med fiber eller dsl (via telefonen) og så er det rigtigt at det skal være internet fra yousee.

Som der er skrevet i andre tråde, så ved yousees medarbejderne ikke altid hvad det er de selv tilbyder fra andre afdelinger, og kommer nogle gange til at sige noget om noget de ikke sidder med til dagligt. plus at det er ret nemt at misforstå en kunde der ikke forklarer sig korrekt :D
Omdømme 5
Badge +4
Du har nok ret i at det var fiber. Jeg ved ikke hvilken box det var, fik kun at vide at det var en TV-boks fra Yousee. Og som jeg skrev spurgte jeg også til andre forbindelser, og fik at vide at det var det samme over alle typer af forbindelser. Men du har også ret i at det ikke er altid at man får fat i nogen der ved noget. Men som skrevet, kontaktede yousee medarbejderen en anden for at spørge. Og det var et klart nej, Men da det var billigere for ham at have medarbejder bredbånd skiftede han til deres udbyder, Hvilken ved jeg ikke, men tror ikke det er Yousee. Og så Boxer som TV udbyder Han siger så også at billede kvaliteten er blevet MEGET bedre efter skiftet til Boxer. Og så har han investeret i Netflix, HBO og så en til jeg ikke kan huske.
Omdømme 7
Badge +6
På Fiber bruger You See en boks fra Sagem. Boxer har den absolut dårligste kvalitet af andre udbydere, grundet de få MUX og antallet af kanaler.
Det har måske været dsl-tv, hvor man skal betale ekstra for at få pakken med hd-kanaler. SD hos Yousee vs HD hos Boxer.
Omdømme 7
Badge +6
At gætte fører ingen steder hen.
Omdømme 1
Badge
hmm - det kan jo være din boks er fejlbehæftet.
Jeg har fiberby-net - og både samsung- og humax-boksen fungerer fint.
Årsag: Telenor udsender/laver IKKE 5GH signal og kommer derfor ALDRIG til, at virke. Det er et faktum.
Omdømme 4
Badge +1
Daulphin skrev:

Årsag: Telenor udsender/laver IKKE 5GH signal og kommer derfor ALDRIG til, at virke. Det er et faktum.

Man kan jo bare køre med kabel eller sætte eget access point op, så at sige det ALDRIG kommer til at virker er måske lidt overdrevet :D

Og OP har ikke direkte skrevet om han kører på wifi eller kabel til boxen.
Omdømme 7
Badge +6
Der skrives at der er EPG, det kan ikke vises uden en netforbindelse. Så hvorfor andet ikke virker.??
Omdømme 3
Badge
Daulphin skrev:

Hvordan dit WiFi virker - og om du har 5GHz eller ej - er uafhængigt at din udbyder.

Det kommer helt an på din router og/eller AP's.

Det er et faktum..
Omdømme 4
Badge +1
Kunne være rart at høre TBHansen om han kører tv boxen på wifi eller med ledning til routeren.

Og der er jo ingen der forhindrer en i at købe et accesspoint selv og sætte op - det giver også bedre wifi dækning/speed end de routere man får fra udbyderne.
Omdømme 5
Badge +5
Hej Alle

Det er ikke et krav, at tv-boksen skal have internetforbindelse fra YouSee :)

Vi er dog bekendte med, at der kan opleves udfordringer med noget udstyr fra nævnte udbyder. Langt de fleste routere virker dog uden problemer i forhold til at køre trådløst på boksen, men det er svært at garantere, at alt udstyr spiller lige godt sammen.

Alternativt kan denne løsning anbefales, såfremt det ikke er muligt at trække et netværkskabel til boksen:
Sådan opsætter du Humax tv-boksen med WiFi bridge

Den koster 299 kr. og kan bestilles ved kundeservice.
Grundet ombygning har jeg set mig nødsaget til at tilslutte homeboxen (Cicco) til fibia, hviket er vores netudbyder.
Det kan man så åbenbart ikke. Der kommer konstant fejl hele tiden. Hvad er løsningen her?
Skal Homeboxen køre via medsendte router fra tdc eller kan den køre direkte fra kablet net?
Skal den køre fra pstn forbindelse og dermed låst til dette? Hvilket så ikke er muligt grundet ombygning.
/Chr.
Omdømme 2
Badge +2
Hej Betak

Det er ikke muligt at bruge vores udstyr til andre netudbydere. Der skal du have fat i udstyr fra dem. Da vores udstyr laves specifikt til vores produkter.

Özcan, youSee Forum Team
Tak Özcan,
Klart svar som svarer til hvad jeg ser.
Men hvorfor? Det er jo tv boksen der i sidste ende er afgørende.
Personligt tror jeg I risikerer at få flere kunder dersom mennesket ikke behøver “både og”
Eks. Vælg fiber fra, dersom du ikke ønsker mere end en indgang. Fiber som er fremtiden og i mit tilfælde leveres af et selvskab med samme ejer.
Tv boksen som boks, må være ligeglad, bare den får net. Dette er jo soleklart, når jeg kan se mine programmer via en pc.

Tænker I burde revurdere jeres setup.

Dog vil jeg sige tak det klare svar.

Mvh.
Omdømme 7
Badge +6
App og Web skal bare have en forbindelse til nettet, DSL/Fiber boksen skal have den rigtige forbindelse, den hvor der kan modtages TV fra You See.
Omdømme 6
Badge +2
Jeg havde et problem hvor min Internet modem ikke virkede, men Humax 2000 boksen kunne kun finde Wifi fra Yousee's Modem, men ikke fra mit gamle internet som jeg stadig har...
Omdømme 7
Badge +6
Det kan skyldes noget helt andet, dit gamle internet har vel sagtens ikke 5 GHz Wi-Fi.?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)