Spørgsmål

Yousee Box Ny

• 57
  • Deltager
  • 0 kommentarer
kære medlemmer og på forhånd tak
hver morgen vil min box ikke på kabel nettet og jeg skal slukke for boxen i ca 15 min så kobler den det er meget irritende jeg har købt to af de gamle samsung boxe og istandsat dem så de er som nye størred hard disket hentet firm vare så de vil acceptere hardisken og vil jeg igen sætte op igen da jeg savner mange ting på den nye box såsom txt tv radio og flere andre ting
mit spørgsmål er har i oplevet samme problem med at komme på kabel nettet eller det kun de ikke kan hjælpe
Venligst Benno Basenji

2 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +7
Hej 57

Velkommen på YouSee Forum :)

Jeg kan se at du ikke har fået svar endnu, så jeg kommer lige med mit input.

Det eneste der lige slår mig her, er om du tænder dit modem sammen med boksene. Hvis det er tilfældet, så går der lige noget tid før dit modem er online og dermed også din boks.

Uddyb gerne iøvrigt, om boksen er tilsluttet trådløst netværk (WiFi), Ethernet Kabel (LAN) eller via boksens indbyggede kabelmodem.

Jeg håber at andre brugere her på forummet så kan byde ind med svar :)

God dag.

Vh.
Kasper
Omdømme 2
Badge
Hej,
Jeg har denne oplevelse som jeg mistænker den nye Yousee boks er synder til.

Når Yousee boksen, som kører Wifi, får opdateret eller fornyet sin IP-adresse så ryger internettet på alle mine enheder, trådløst såvel som ethernet-kablet. Jeg er nødt til at slukke og genstarte Yousees kabelmodem Sagemcom 3686v2 (tidligere Netgear 6250) for at komme videre.

Efter systematisk fejlsøgning sammen med Yousee, ser vi følgende:

- afbrydelse sker når DHCP-lease fornyes
- DHCP Lease time i Sagemcom 3686v2 (+tidligere Netgear 6250) er blot 1 time, hvilket er alt for lidt
- Jeg har prøvet at sætte DHCP Lease time til 36 timer, afbrydelserne sker alligevel inden for lease perioden
- Jeg har prøvet at tildele Yousee tv-boks statisk IP I 3686v2 modemmet. Dette ignoreres totalt af Yousee tv-boksen. Den cykler fortsat rundt i IP-adresser.
- Jeg ser at Yousee-boksen skifter mellem flere MAC-adresser som får tildelt IP-adresse i modemmet, MAC- adresser som er anderledes end den jeg får vist i TV-boksens brugergrænseflade

(YL619461)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P