Spørgsmål

YouSee boks kan ikke forbinde til 5 Ghz

• Bruger
  • 5 kommentarer
Jeg har et problem med rækkevidden fra router og den nye boks. Den kan godt forbindes, men falder jævnligt ud. Derfor har jeg købt en netgear Range Extender (ex3700 ) Den er fint installeret, dog skulle vi bruge pc til det forlængede 5Ghz. Vi kan se både på pc og på tv atdet udviddede netværket findes. Desværre kan boksen ikke finde netværket. Er der nogen, som har et godt råd?

4 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +5
Hej nixi

Jeg har lige redigeret din overskrift, så den er lidt mere sigende, og så der er større chance for svar :)

Nu håber jeg at en anden bruger kan byde ind med hjælp så du kan få løst udfordringen.

Umiddelbart virker det mystisk, hvis andre enheder i nærheden af boksen godt kan fange netværket.

God dag.

Vh.
Omdømme 7
Badge +7
Nogen gange kan wifi udstyr bare ikke lide hinanden. De kan ikke blive enige om brugen af de mange kombinationer af frekvenser, kryptering, hastighed osv.

Kan andet udstyr se din "range extender" på 5 GHz, men ikke din tv boks, kan det være ovenstående, som er problemet. Du skal så ind i din "range extender" og skrue lidt (på samme måde, som man nogen gange er nødt til at gøre med sin router). Her hjalp det i vores router, at sætte kryptering til kun AES (så kunne alle enheder se vores router) og sætte wifi hastigheden lidt ned (det gav en bedre stabilitet b.la. når vi streamede). Jeg kender ikke din "range extender", og aner ikke hvad du kan prøve at skrue på.

Hvis "range extender" ikke vil trådløst med boks, hvad så med kabling mellem boks og "range extender"?
Mange tak for jeres svar .Nu har jeg da noget at arbejde med.
Omdømme 5
Badge +5
Hej Nixi

Jeg håber du får det løst snarest :)

Meld gerne tilbage til forummet når du har fået det løst.

God dag.

Kasper

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)