Spørgsmål

yousee boks fjernbetjening

Jeg har fået Yousee boks og skal kode fjernbetjeningen så den passer til boksen og mit fjernsyn, et MEDION 42" smart TV. Jeg har kodet med den kode der står man skal bruge til mit TV, nemlig 0029. Jeg kan slukke for TV skrue op og ned og optage, spole og pause og de ting der hører til boksen, men jeg kan ikke tænde for mit TV. Er der et klogt hoved derude der kan fortælle mig hvad jeg gør forkert. Tak

9 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hvis du har nøjagtigt har fulgt fremgangsmåden, og gjort som beskrevet i den nævnte rækkefølge, så skal det virke. Hvis ikke det så virker, så ved jeg ikke hvad der er galt.
Tak Veteran.
Har gjort som der står op til flere gange (har ikke tal på) men tænde fjernsynet det kan den ikke, der må jeg bruge fjernsynets fjernbetjening
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Så ved jeg ikke hvad problemet er, virkede ved første forsøg til mit Samsung.
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MS-ERIK har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Forskellige fjernbetjeninger kan udsende det infrarøde lys med forskellig lysstyrke, f.eks. virker nogle fjernbetjeninger kun hvis man peger direkte på apparatet og intet må skygge for apparatets infrarøde modtager, andre virker selv om man blot peger tilfældigt, herunder op i loftet. Batteriets tilstand har også betydning. Forskellige apparater kan have forskellig følsomhed.

Prøv at udskifte batteriet i fjernbetjeningen og indstille den igen (check en ekstra gang at den er indstillet til den rigtige TV-type). Peg direkte på TV-apparatet, og sørg for at intet skygger for det infrarøde lys. Hvis boksens fjernbetjening stadig ikke virker, men TV-apparatets egen fjernbetjening gør, tyder det på at der er en fejl i boksens fjernbetjening. Så må YouSees kundeservice kontaktes.
Tak MS-ERIK

Har gjort det med at pege direkte på TV uden virkning
Med hensyn til batterierne så har jeg jo lige kommet dem i en helt ny fjernbetjening, og jeg går ud fra at batterierne er ok, da de fulgte med pakken.
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MS-ERIK har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Har du brugt kode 0029 fordi YouSee har skrevet 0029 i sin vejledning som koden for "Andre tv", eller nævnes 0029 konkret som gældende kode for "Medion TV"?

Hvis det er koden for "Andre tv" kan den være forkert. Desværre kan jeg ikke hjælpe med en anden kode, men prøv at se om der skulle stå noget i manualen til TV-apparatet, eller prøv en Google-søgning (søg på "fjernbetjeningskode").
MS-ERIK

Ja det er fordi de anbefaler kode 0029, og det er da muligt at der findes andre og bedre koder ??
jeg har bare ikke kunnet finde den endnu, men jeg finder den helt sikkert, har prøvet dit tip med "fjernbetjeningskode", men der var ikke noget at hente der.
Men tak for hjælpen.
Så er der kommet en ny opdatering til boksen bla.a tekst TV
Omdømme 3

Badge +3
Det er der rigtig mange der har fundet ud af for længe siden. Der er skrevet om det hele dagen.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)