Yousee boks

Hej.
Vi har et irreterende problem med at vores nye (lille) yousee boks mister trådløs netværks forbindelse konstant. Vores gamle boks kører med en yousee dongle for bedre forbindelse.
Kan jeg koble sådan en på den nye boks?
Mvh. Svend Erik

8 Kommentarer

Omdømme 3
Badge +4
Der er 2 måder at få den på net, enten med det 5Ghz net den har, eller med en kablet forbindelse.
Er på 5 Ghz net, men mister tit forbindelsen. Der kan altså ikke bruges en yousee dongle?
Hvis ikke er jeg jo nok nød til at lave en fast kabel forbindelse.
Omdømme 3
Badge +4
Har også Humaxen, i starten var der nogle få problemer som du beskriver, men det er måneder siden, den er helt stabil nu på Wi-Fi, står ikke langt få modemmet, der er kun 3 M til det på den anden side af en væg, så der er fuldt signal til den.
Omdømme 4
Badge +4
5 Ghz rækker ikke så langt. Du kan måske forbedre rækkevidden på og signalet fra din router (https://kundeservice.yousee.dk/bredbaand/installation-og-opsaetning/gode-raad-til-wifi-og-placering-af-router). Kan det ikke lade sig gøre, bør du overveje en trådløs "range extender". De kan købes fra omkring 200 kr. (husk at den skal kunne køre 5Ghz af hensyn til TV-boksen). At trække et kabel er nogen gange meget dyrt, men en kablet forbindelse er altid at foretrække i forhold til en trådløs.
Jeg har også problem med rækkevidden fra router og den nye boks. Det kan godt forbindes, men falder jævnligt ud. Derfor har jeg købt en netgear Range Extender (ex3700 ) Den er fint installeret, dog skulle vi bruge pc til det forlængede 5Ghz. Vi kan se både på pc og på tv at netværket findes. Desværre kan boksen ikke finde netværket. Er der nogen, som har et godt råd?
Omdømme 2
Badge +1
Hej

Nixi har også en tråd her, hvor der er lidt svar i som du kan se på :)

I kan måske udveksle nogle erfaringer:)

YouSee boks kan ikke forbinde til 5 Ghz

God dag til jer :)

Vh.
Kasper skrev:

Hej

Nixi har også en tråd her, hvor der er lidt svar i som du kan se på :)

I kan måske udveksle nogle erfaringer:)

YouSee boks kan ikke forbinde til 5 Ghz

God dag til jer :)

Vh.

Tak Kasper. Det er jo fint. Men jeg må sige at jeg savner en officiel udmelding fra Yousee som du passende kan komme med -> det er nemlig (ifølge jeres support i hvert fald) et velkendt problem at der er problemer med at boksen er begyndt at miste (eller ikke forbinde ved opstart fra dvale) forbindelsen til det trådløse net.

Er det ikke korrekt?

Det kan være med til at nuancere debatten hvis Yousee også blandede sig, så folk ikke begynder at tro det skal være nødvendigt at installere range-extendere mv.

PS. Dit link til tråden virker ikke.
Badge
Havde samme problem med at boksen konstant mistede forbindelsen til internettet. Jeg har ca. 10 m fra boks til modem og to murstensvægge i mellem. Forsøgte med en extender, men det var heller ikke optimalt. Købte herefter et billigt 20 m. kabel i Harald Nyborg. Det har bare fungeret perfekt, selvom jeg måtte acceptere et par huller i væggene.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)